Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny v Evropě opravdu končí, důvod nepřekvapí

Ondřej Mára
Diskuze (47)

Původně to byly jen spekulace, nyní se však zdá, že už o konci Suzuki Jimny na evropských trzích není pochyb.

Podle informací britského webu AutoExpress totiž automobilka Suzuki oficiálně potvrdila, že populární offroad Suzuki Jimny koncem roku zmizí z evropských trhů. Důvodem by měly být přísnější emisní limity na evropských trzích, kvůli kterým automobilka v příštích měsících zastaví dodávky na britský trh.

V Česku už si vůz dokonce nějakou chvíli ani neobjednáte. Jak nám potvrdilo české zastoupení automobilky, poptávka po novém Jimny dalece předčila veškerá očekávání, což vyústilo v dlouhé čekací lhůty a zastavení příjmu dalších objednávek. A vzhledem k velmi omezeným dodávkám pro český trh není jisté, zda se vůbec dostane na všechny.

Jak jsme se ostatně dozvěděli již v lednu, pro rok 2020 očekávalo české zastoupení jen velmi omezené dodávky, což se nemělo změnit ani v roce 2021. Výrobní kapacity zkrátka nestačily a automobilka potřebovala uspokojit extrémní poptávku na celé řadě dalších trhů, kde nemusela tolik řešit emise.

Poctivá atmosférická patnáctistovka pod kapotou Jimny totiž jako jediná motorizace Suzuki nenabízí žádnou formu elektrifikace. Dvanáctistovky pod kapotou modelů Swift/Ignis doplňuje 12V mild-hybrid, větší modely Vitara/S-Cross dostaly 48V mild-hybrid a nové Suzuki Across je rovnou plug-in hybrid.

Jednoduchý motor pod kapotou Jimny tak v kombinaci s pětistupňovým manuálem vypouští cca 154 g CO2/km, zatímco s čtyřstupňovým automatem až 170 g CO2 na kilometr. Při jeho nízké hmotnosti 1.135 kilogramů se tak Jimny pohybuje daleko za novým evropským limitem 95 g CO2/km.

Video se připravuje ...

Není všem dnům konec

Jimny tedy pro teď z evropských trhů mizí, my však stále doufáme, že ještě není všem dnům konec. Podle některých zákulisních spekulací by se totiž roztomilý offroad mohl vrátit jako lehký užitkový vůz kategorie N1, na který by se tak přísné emisní limity nevztahovaly.

Ondřej Mára
Diskuze (47)

Doporučujeme

12. 7. 2020 11:02
Re: Breky
Trh bez norem a sankcí nikdy neexistoval, ani v antice ani dříve. Křivit trh můžeš pouze když uplatňuješ některá pravidla pro jednoho a pro druhého neplatí ale to není případ plotových emisí
11. 7. 2020 20:22
Re: Breky
Dotacie a pokuty krivia trh a Suzuki si ich nevymyslelo.
11. 7. 2020 18:52
Breky
Rád bych si mezi těmi breky přečetl nějaký dokument kde EU zakazuje Jimny.
Samozřejmě nic takového není, jimniho zakázala pouze Suzuki pro svou neschopnost. Věděli o limitech několik let dopředu a neudělali nic. Každy podnikající subjekt musí podnikat podle daních pravidelná norem - ty jsou pro všechny stejne.
Např DS už nyní má flotilove emise 79g. Takže jak je to s tou nesplnitelnosti a porušováním fyzikálních zákonů?
11. 7. 2020 16:56
Re: Elekro a Jimmy
Je otázka po kterém městě ,pokud ny se motali kolem budovy sidla evropského parlamentu ,tak tam zásuvky budou, to věřím že si zařídí. Ale az jim dojde štáva někde v horní dolní a domů pojedou taxikem změní názor. Anebo az se připojí vic aut a nastane blackaut protože zatim nikdo z těch zelených pablbů nevysvetlil odkud se vezme požadovaný přikon pro nabiti vozového parku evropy nejlépe z obnovitelných zdrojů. Neberu v potaz výrobu a recyklaci baterií
Avatar - Mikesus
11. 7. 2020 16:40
Re: Elekro a Jimmy
No, obával bych se, že by víc letali a po městě by jezdili EV. Pak by "zjistili", že to EV je vlastně super a nic jiného by být nemělo.