Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spekuluje se o konci Suzuki Jimny v Evropě: Bude, ale v omezeném počtu, říká značka  

Stanislav Kolman
Diskuze (43)

Jimny je parádní terénní prcek, který nás v testu zatraceně bavil. Jenže jde o nedostatkové zboží a navíc hrozí, že ho brzy nekoupíte vůbec.

Jak už asi víte, roztomilý a schopný malý offroad Suzuki Jimny je vůz, který se jen těžko shání. Objednat si jej sice můžete, čekací lhůty jsou ale zpravidla delší než rok. Dealeři rovněž hlásí, že skladové zásoby jsou rozebrané a minimálně v příštích týdnech a měsících se na tom nejspíš nic nezmění.

Indická mutace známého Autocaru teď ale přišla s další informací, která evropské zájemce o jimníka příliš nepotěší. Zdroj blízký automobilce totiž médiím prozradil, že nový Jimny by brzy mohl zmizet z evropského trhu, protože nejde na ruku stále se zpřísňujícím požadavkům EU na emisní limity. Ty další začnou platit v roce 2021, což je také termín, který je spojován s koncem modelu Jimny na tomto kontinentu. Neoficiální zprávy dokonce hovoří o tom, že vybraní dealeři již dostali pokyn, aby na vůz nepřijímali žádné další objednávky.

V souvislosti s budoucností automobilismu se hovoří hlavně o přísném limitu 95 gramů CO2 na kilometr, který jednotlivým výrobcům stanovila Evropská unie. Za každý gram navíc pak musí značky zaplatit hodně tučné pokuty. Suzuki se na to řádně připravilo a průběžně elektrifikuje své modelové portfolio. Modely Ignis a Swift už jsou mild hybridy s 12V palubní sítí, Vitara a S-Cross se co nevidět dočkají 48V techniky.

Video se připravuje ...

Jimny je ale docela jiná písnička a jeho elektrifikace se neplánuje. Není tedy divu, že s poctivou atmosférickou patnáctistovkou automobilce jednoduše „kazí“ průměr. Tabulkové měření jimníkovi přisuzuje 154 g CO2/km s pětistupňovou manuální převodovkou, případně 170 g CO2 na kilometr se čtyřstupňovým manuálem. Jedno řešení by tu přeci jen bylo. Suzuki by z modelu Jimny mohlo udělat lehké užitkové vozidlo kategorie N1, na která se přísné limity nevztahují.

České zastoupení značky Suzuki už si cvrkotu kolem modelu Jimny všimlo a vydalo oficiální prohlášení: „Model Jimny zůstává na českém trhu i nadále v nabídce. Celosvětový enormní zájem ovšem způsobil, že poptávka výrazně převyšuje možnosti výrobního závodu. S nedostatkem vozů se nepotýká pouze Česká republika, čekací doby delší než jeden rok jsou dokonce i v mateřské zemi,“ vysvětlují zástupci značky.

„Nižší alokaci vozů Jimny do Evropské unie navíc způsobuje fakt, že model vzhledem ke svému zaměření negativně ovlivňuje průměr CO2 automobilky. Pro rok 2020 lze tedy očekávat velmi omezené dodávky do ČR a situace se s velkou pravděpodobností výrazně nezlepší ani v roce následujícím,“ dodává Suzuki.

My jen doufáme, že Jimny z evropského trhu nezmizí. Je to totiž auto, která dokáže opravdu pobavit a nemusíte kvůli němu prodávat střechu nad hlavou.

Stanislav Kolman
Diskuze (43)

Doporučujeme

27. 1. 2020 17:52
Re: Spravodlive emisne normy
Na těch 80% jsi přišel jak? Hodně divoké sny? To by se muselo dotovat a zakazovat ještě víc. Bohužel se toho asi dočkáme.
27. 1. 2020 17:03
Re: Spravodlive emisne normy
Je těžké diskutovat s někým, koho nezajímají fakta. Bohužel. Proč se hybridy a EV začali prodávat až teď? Nešlo to bez dotací, zvýhodňování, zákazů a nových norem?
A je třeba vědět, co na to výrobci (ACEA):

ABOUT THE EU AUTOMOBILE INDUSTRY
-13.8 million Europeans work in the auto industry (directly and indirectly),
accounting for 6.1% of all EU jobs.
-11.4% of EU manufacturing jobs – some 3.5 million – are in the automotive sector.
-Motor vehicles account for €428 billion in taxes in the EU15 countries alone.
-The automobile industry generates a trade surplus of €84.4 billion for the EU.
-The turnover generated by the auto industry represents over 7% of EU GDP.
-Investing €57.4 billion in R&D annually, the automotive sector is Europe's largest
private contributor to innovation, accounting for 28% of total EU spending.
ACEA MEMBERS
Avatar - .StenLi.
27. 1. 2020 16:38
Re: Spravodlive emisne normy
Psal si? Nikde v tvojom prispevku nevidno cislo 2025, ja sa vyjadrujem k momentalne situacii o ktorej je clanok, logika ti kaze ze pomer hybridov a EV sa asize bude zvysovat a nie je ziadny problem podliezt akukolvek uroven emisii. Nie zadna, ale kazda automobilka musi platit pokutu bez ohladu na tvoj nazor. S tebou je skoda diskutovat ked ta nezaujima najvacsia a trhovo najhodnotnejsia automobika sveta, ani druha trhovo najhodnotnejsia. Obrovske predaje v EU su prave kvoli hybridom ktore tvoria viac ako 80% predajov.. Tesla Model 3 sa dokonca predava v EU lepsie ako Octavka ktora ta urcite zaujima.. zacni sa vzdelavat . Radim si ta medzi neinformovanych trollov s ktorymi nediskutujem.
27. 1. 2020 14:02
Re: Spravodlive emisne normy
Psal jsem o roku 2025. Dnes je to 95g co2, v roce 2025 cca 80 a v roce 2030 asi 60g. Životní prostředí se zlepšilo. Žádná automobilka pokutu platit nechce a ty jako zákazník asi taky ne. Toyoty, Honda a Tesla mě zase tak nezajímají. Nejsou to evropské automobilky. A s jejich mizernými prodeji v EU je celkem logické, že do nafty tolik neinvestovali.
Avatar - .StenLi.
27. 1. 2020 11:19
Re: Spravodlive emisne normy
Teraz som si uz isty ze nechapes emisne normy :) Ako si prisiel na taky nezmysel ze auto musi mat spotrebu 2,5l aby splnilo emisne normy? Ziadny hybrid taku spotrebu neudava a aj tak nema najmensi problem podliezt 95g/km. Automobilka sa moze sama rozhodnut ci pokutu za nesplnenie emisnej normy zaplati, alebo tie peniaze investuje do vyvoja hybridov ako Toyota, Honda a dalsie konecne zobudzajuce sa automobilky, alebo do ponuky zaradi EV ktore maju nulove emisie a znizi si flotylovy priemer pod 95g/km a to tym ze bude EV vyrabat alebo kupovat ako Fiat od Tesly. Skus si nieco nastudovat o dannej teme nech tu nevypisujes z cesty.. tak isto sa dozvies ze zivotne prostredie sa nezlepsilo ani nahodu.