Suzuki Splash s motorem 1,2 Dual VVT (69 kW) z nového Swiftu
Zcela v tichosti dostal Suzuki Splash 6 kilowatt (a 4 Nm) navíc. Vysvětlením je instalace nové verze motoru K12B s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, která splňuje emisní normu Euro 5. S vyšším výkonem je spojena o 0,3 s lepší akcelerace na 100 km/h a nižší kombinovaná spotřeba. Udávaných 5,1 l/100 km (o 0,4 litru méně než dosud) je stejná hodnota jako u slabšího tříválce.
Na rozdíl od čtyřválce samotný motor 1,0 12V v souvislosti s přechodem na normu Euro 5 nedoznal žádných změn technických údajů.
Zároveň s těmito změnami mizí z ceníku základní výbava GA, která je dostupná už jen formou doprodeje skladových zásob (akční cena 199.900,- Kč). Novým základem se proto stává provedení GL/AC vybavené klimatizací, rádiem, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním, koženým volantem s ovládáním rádia, posilovačem řízení a čtyřmi airbagy. Cena je nezměněna.
Nová verze 1,2 GL/AC zachovává cenu modelu 2010 (239.900,- Kč), kromě silnějšího motoru navíc přidává okenní airbagy, kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie a 15palcová ocelová kola místo 14palcových.
Nejvyšší výbavou je GLX obsahující ESP, litá kola, vyhřívání předních sedadel, přední mlhovky a zatmavená zadní okna.
Automatická převodovka je za příznivý příplatek 20 tisíc Kč, což ze Splashe dělá jeden z nejlevnějších modelů s automatem na českém trhu.
Suzuki Splash 2011 - ceny na českém trhu | |||
Motor | 1,0 12V | 1,2 VVT | 1,2 VVT |
Převodovka | 5M | 5M | 4A |
Zdvihový objem [cm3] | 996 | 1242 | 1242 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 48/6000 | 69/6000 | 69/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 90/4800 | 118/4800 | 118/4800 |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 175 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,7 | 12,0 | 14,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 5,1 | 5,7 |
Cena GL/AC [Kč] | 224.900,- | 239.900,- | - |
Cena GLX [Kč] | - | 264.900,- | 284.900,- |