Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technické kontroly v Německu nově včetně zkušební jízdy

David Bureš David Bureš 7. 11. 2011
9
Od dubna 2012 budou v Německu zaváděna nová pravidla pro technické kontroly.

Technická kontrola vozidel má v Německu od 1. dubna 2012 probíhat podle nových pravidel. Součástí pravidelné technické kontroly se u našich západních sousedů v budoucnu stane i zkušební jízda.

Během testovací jízdy musí jet pracovník s testovaným vozidlem rychlostí alespoň osm kilometrů za hodinu, přičemž v jejím průběhu otočí volantem na obě strany a vyzkouší, jak funguje brzdový systém auta.

Díky novému zařízení připojenému na konektor OBD budou důsledněji testovány asistenční systémy vozidel. Technici by se měli zaměřit na kontrolu funkčnosti airbagů, ABS, ESP nebo adaptivního tempomatu.

Zkušební jízda v rámci technické kontroly se zatím bude týkat pouze automobilů registrovaných po 1. dubnu 2012. Jelikož první technická kontrola na nové vozy čeká až tři roky po jejich registraci, uskuteční se první testovací jízdy v rámci technických kontrol v roce 2015.

Zaměstnanci stanic technické kontroly tak budou mít dostatek času se na tuto novinku připravit. Například budou muset najít vhodnou trasu pro testovací jízdu, což nemusí být hlavně v centrech městských aglomerací jednoduchý úkol.

Mezi změnami, zaváděnými od dubna 2012 patří podrobnější zpráva s detailnějším rozpisem zjištěných závad. Místo údaje závada na světlech, se tak majitel vozu ve zprávě dozví, že mu nefunguje levý zadní světlomet.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Bud
a jeeje...
| 7. 11. 2011
Samozřejmě že mně taková myšlenka napadla taky, ale taky to, že pokud by vyjížděli někam do města, jel bych s nimi, vlastně s ním jako spolujezdec a za druhé chodím na stejnou stk a už ty hochy trochu znám. Tak vím komu bych své auto svěřil...
a jeeje...
| 7. 11. 2011
tak jasne ze nie, prides s teplym, ale kym zacnu nieco robit motor vychladne. Ono stacilo mi ked som videl servisakov v audi, zima, -10C, auta odstavene na zadnom parkovisku, Jozo zakrici ze zdvihak je volny, jebino nasadne do auta a vystreli na jednotku vytocenu do nebies aby tych posratych 50m preletel co najrychlejsie. Gumy piskaju a div ze nenabere zdvihak, ako mu vsetky 4 kolesa cvakaju (ABS), lebo su mokre na liatej podlahe. Keby to bolo moje auto, ruky mu dolamem, chrapunovi....
No a prave preto nemam mylne predstavy ze by sa nejaky panaci na STK spravali rozumnejsie.
a jeeje...
| 7. 11. 2011
a ako sa testuje ABS a ESP cez diagnostiku? Asi tak ze diagnostika napise "bez zavad" a hotovo? To ale nie je testovanie, to je kontrola. Ked niekto pise o skusobnej jazde, o potrebe volneho placu v mestach a o testovani ABS/ESP, tak logicky to vyzera ze to niekto chce skusat prakticky. Pripojit diagnostiku a na klzkom povrchu nechat reagovat ABS, to nieco prinesie, ale nechat to stat a akoze diagnostikou otestovat ABS, to je naco dobre, prosim?
a jeeje...
| 7. 11. 2011
Je to tam napsané. Takže stačí číst. Asistenční systémy se budou kontrolovat pomocí připojení na diagnostiku. K čemu bude ta testovací jízda rychlostí min. 8km/h, netuším.
a jeeje...
| 7. 11. 2011
uz vidim tu SR a CZ lobby aby sa to zaviedlo aj u nas. Servisaci by tak mali o ukon (a pracu) viac a kto by sa nechcel povozit, ze ano. ;-\
Zaujimalo by ma ale, ako chce skusat ABS a ESP? To si myslia ze akoze dam mamlasovi (technikovi) na STK kluce od auta do ruky a necham ho na uzavretom areali dupat na brzdy aby akoze vyskusla ABS a nebodaj hadzat auto do smyku aby vyskusal ESP??? (Predpokladam ze so studenym motorom a po skuske to hned odstavi a vypne) :no: :no: :no: Tak to teda nie....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku