Transtar Dagger GT: Sen o dvou tisících koních a 500 km/h
Největší rychlost na běžné otevřené silnici patří již sedmdesát let Němcům a v produkčních vozech na uzavřeném okruhu ji před týdnem překonal dokonce Francouz! Amíkům zůstaly už jen nejrychlejší formule na oválech. Tak tohle by stačilo, řekli si zřejmě u Transtar Racing.
V hlavách designérů a techniků se zrodil nápad postavit supersport, který bude mít přes 2000 koní a pojede 500 km/h, přitom se jedná o dvoumístný roadster s hmotností zhruba 1360 kg. Vývoj pohonné jednotky má údajně na starosti Tom Nelson a jeho Nelson Racing. Tento pán už dokázal vyladit nejeden 9,4litrový motor Corvette LS7 a dostal se až někam k 1325 kW (1800 k). Ale o životnosti takového srdce v produkčním automobilu existují velmi vážné pochyby. V Daggeru GT by měl mít až 1493 kW (2028 k), hodnota točivého momentu je rovněž impozantních 2710 Nm.
Podvozek tvoří rám z ocelových trubek, karbonová karoserie je pouze 1,12 m vysoká, 4,88 m dlouhá a 2,13 m široká. Součinitel odporu vzduchu 0,26 většinu současných supersportů překonává, u nich ale úřadují výsuvné spoilery, které Dagger GT nemá. Vpředu mají být dvacetipalcové ráfky s 325 mm širokými pneumatikami, vzadu pak o palec větší, obutí má zde 375 mm.
Odhadované výkony jsou také z říše snů. Zrychlení 0 na 100 km/h za 1,6 s, čtvrt míle za 6,6 vteřiny s konečnou rychlostí 328 km/h a pozor: největší rychlost 505 km/h. Brzdy Brembo dokáží vůz zabrzdit ze 100 km/h na 30 metrech, přitom disciplínu 0-100-0 zvládne za nějaké 4 s. Spotřeba? Při rychlosti 480 km/h 15 l benzinu. Pokud vám tento údaj přijde směšný, vězte, že je to konzumace za minutu a nikoliv na 100 km.
Vývojový tým se navíc chlubí, že pro stavbu nepoužívá žádné nové materiály a díly, ale pouze vyzkoušené, které nepotřebují žádné nákladné testování a budou fungovat skvěle, jak jinak. Design má na starosti Phil Frank, který pracoval mimo jiné na Saleenu S7.
Vše tedy vypadá celkem seriózně, až na ta čísla včetně základní ceny 450 tisíc dolarů (asi 9 milionů korun). Nehledě na to, že do roadsteru se sebelepší aerodynamikou fouká už při podstatně nižší rychlosti, než je udávaná maximální. Prý se ale chystá i závodní verze, která jistě bude mít pevnou střechu.
Stůjme při zemi. Takových projektů už bylo v historii možná až moc a stejně vždy zůstaly v hlavách svých tvůrců. Ostatně Dagger GT zatím také nepokročil dále, než k několika počítačovým snímkům, které jsou prací zručného grafika.