Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Venturi v Paříži 2008

Diskuze (0)

V příštím desetiletí se velmi rychlé elektromobily patrně stanou běžnou součástí našich životů. Že by přišel čas dát ropě sbohem?

Nejmodernější trendy ve vývoji supersportů prezentuje na pařížském autosalonu například značka Venturi se...

V příštím desetiletí se velmi rychlé elektromobily patrně stanou běžnou součástí našich životů. Že by přišel čas dát ropě sbohem?

Nejmodernější trendy ve vývoji supersportů prezentuje na pařížském autosalonu například značka Venturi se svým konceptem Volage.

Volage

O pohon se stará elektřina (jak jinak u společnosti Venturi), ovšem zajímavý je systém pohonu kol. V každém z nich se totiž ukrývají hned dva elektromotory. Jeden se stará o pohon kola, druhý má na starost brzdění a aktivní elektronické tlumiče.

Každý z osmi elektromotorů má výkon 55 kW (tzn. celé auto 220 kW) a točivý moment 58 Nm (celé auto 232 Nm). Použity jsou pokrokové lithium-polymerové baterie, díky nimž by měl mít vůz na jedno nabití dojezd přes 300 kilometrů. Zrychlení z klidu na 100 kilometrů v hodině je tradičně perfektní – Volage jej zvládá za méně než pět sekund, nejvyšší rychlost je 150 km/h.

Karoserie z karbonu je pevná a lehká, ale musí vozit mimo posádky i sadu akumulátorů vážících 350 kg. Celková hmotnost prototypu činí 1075 kg. Vnější rozměry vozu jsou 3695 x 1949 x 1235 mm, rozvor měří 2702 mm.

Zajímavý konkurent Tesly Roadster by se měl do sériové výroby dostat v roce 2012, roční produkce bude pravděpodobně velmi omezená. Monacká společnost Venturi se hodlá zaměřit spíše na kusovou výrobu a individualizaci.

Aleš Jungmann


Diskuze (0)