Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veteráni pod Beskydami (fotogalerie)

Dariusz Szynder
Diskuze (7)
V sobotu 26. května se v Třinci konal první (a doufejme, že ne poslední) ročník Silesia Veterán Rallye. Protože jsme chtěli být u zrodu nové tradice, zajeli jsme se do Třince podívat.

V sobotu 26. května se v Třinci konal první ročník Silesia Veterán Rallye. Akci zorganizoval místní podnikatel a automobilový nadšenec René Polok. Bohužel přes krásné slunečné počasí byla akce poznamenána nízkou návštěvností jak ze strany účastníků, tak i diváků. Na rallye v Třinci přijelo asi 30 vozidel různých značek a stáří, jejichž majitelé pocházeli především z nejbližšího okolí. Přesto se zde objevilo několik zajímavých vozidel. K nejzajímavějším patřilo beze sporu BMW 321 z roku 1937, jehož prvním vlastníkem byl německý důstojník von Hesse, který zahynul na východní frontě. Poté bylo auto zabaveno a vysláno do Afriky k Afrika Korps, kde byla do auta namontována vysílačka a pistole, kterou současný majitel starého bavoráka našel při renovaci. Bohužel mu jí zabavila STB, „protože se někdo pochlubil, že jí má“. BMW 321 je vybaveno 6-válcovým motorem o objemu 1957 cm3, který dosahuje výkonu 55 koní. Motor je modifikací leteckého agregátu. Neméně zajímavými stroji byly Tatra 57B z roku 1947, která si v Třinci odbyla svou premiéru po renovaci, Alfa Romeo Spider z roku 1977 z 2-litrovým motorem nebo krásně zrenovovaný Ford Mustang V8 automat o výkonu 330 koní. Na srazu nechyběly ani motocykly, převážně šlo o výrobky značek Jawa a Praga. Velké pozornosti se dostalo stroji Ardie 500 CC z roku 1927, na kterém přijel nejstarší účastník rallye, který byl jen o deset let mladší než jeho motocykl.

Po oficiální prezentaci se auta vydala na spanilou jízdu do Jablunkova, odkud později vystartovala na „závod elegance“, tedy závod, ve kterém účastníci měli dojet zpět do základny v Třinci co nejpřesněji ve vyznačeném čase. Kromě závodu se konaly také soutěže o nejstarší auto, nejstarší motocykl, nejkrásnější auto a nejkrásnější motocykl.

Jak už bylo řečeno, první ročník rallye nepatřil k nejvydařenějším. Pravděpodobně slabá propagace celé akce způsobily nízkou účast jak účastníků, tak i diváků. Také trasa spanilé jízdy po hlavním tahu na Slovensko nebyla nejoptimálnější. Přesto doufám, že se organizátoři nevzdají, poučí se z vlastních chyb, a budou pokračovat v této beze sporu zajímavé tradici. Ostatně jak industriální Třinec, tak i Beskydy si podobnou akci jistě zaslouží.

Dariusz Szynder
Diskuze (7)
29. 5. 2007 19:29
Re: Duchove
Autor clanku po sobe cte, ale to vite, kdyz ona ta ctyrka je tak blizko trojky a vypadaji taky skoro stejne ;-). Hned opravuji, diky za upozorneni.
29. 5. 2007 10:41
Re: Poděkování za článek a názor k akci.
Dobra prace za vechny pricnivce vune bencinu dekijeme