VW letos počítá s obnovením růstu prodeje na čínském trhu
Uvedl to dnes podle agentury DPA šéf čínských aktivit podniku Jochem Heizmann. V loňském roce prodej koncernu v Číně klesl o 3,4 procenta na 3,55 milionu vozů.
Volkswagen se nyní potýká se skandálem kolem manipulací s testy emisí u naftových automobilů. Heizmann nicméně v rozhovoru s DPA upozornil, že dopad tohoto skandálu na čínský trh nebyl příliš velký.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době však má na poptávku po automobilech v Číně negativní dopad zpomalování růstu tamní ekonomiky.
Heizmann upozornil, že situace na čínském trhu se začala zlepšovat poté, co Peking začátkem října podpořil prodej snížením daně z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru. Letos v lednu zaznamenal Volkswagen meziroční nárůst odbytu v Číně o téměř 14 procent po zhruba dvouprocentním poklesu v prosinci.
Čínský trh podle Heizmanna navzdory zpomalování hospodářského růstu nadále skýtá "značný růstový potenciál". Heizmann rovněž potvrdil, že Volkswagen hodlá v Číně v příštích třech letech investovat přes čtyři miliardy eur (108 miliard Kč) ročně.
Volkswagen nyní podle Heizmanna intenzivně pracuje na projektu levných automobilů určených pro čínský trh, které by se měly začít prodávat v roce 2018 pod vlastní značkou. V rámci projektu koncern plánuje limuzíny v ceně do 80.000 jüanů (zhruba 300.000 Kč) a terénní automobily v ceně od 80.000 do 120.000 jüanů (zhruba 300.000 až 450.000 Kč), píše DPA.