VW of America: Základní pětiválec 2,5 l nahradí čtyřválec 1,8 TSI
Volkswageny už nebudou na americkém trhu nabízeny s atmosférickým 2,5litrovým pětiválcem. Tuto jednotku totiž nahradí čtyřválec 1,8 TSI, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva. Jednotka 1,8 TSI má být v USA nabízena v modelech Passat, Jetta, Golf a Beetle.
Přímovstřikový motor 1,8 TSI je u koncernových vozů nabízených v Evropě ve většině případů naladěn na výkon 118 kW a maximální točivý moment 250 Nm. Čtyřválec nabízený v zámoří by měl dosahovat stejných, nebo alespoň podobných parametrů.
Osmnáctistovka má spotřebovat méně paliva než atmosférický pětiválec, což určitě naláká hodně zákazníků. Velmi neobvyklý pětiválcový standard Golfu nebo Jetty dnes znamená horší konkurenční postavení VW z hlediska spotřeby ve společnosti Chevroletu Cruze, Fordu Focus nebo Hyundaie Elantra.
Jednodušší bude i výroba tohoto motoru, protože jej bude možné vyrábět ve stejných továrnách jako agregát 2,0 TSI.
Jako první odcházející řadový pětiválec o objemu 2,5 litru v USA používala minulá generace Volkswagenu Jetta, která se začala prodávat v roce 2005. Pětiválcový motor byl zpočátku naladěn na 112 kW, časem ale jeho výkon vzrostl až na 125 kW.