Zahájení výstavby dalšího úseku D47
Ředitelství silnic a dálnic během dneška zahájí výstavbu dalšího úseku dálnice D47 „Stavba 4707 Bílovec – Ostrava, Rudná“. Zároveň bude za účasti ministra dopravy oficiálně otevřeno Informační centrum stavby dálnice
D47.
Dálnice je navržena v kategorii D 28/120, celková délka nové trasy je 11,677 km, obsahuje 2 mimoúrovňové křižovatky, 17 mostů a dálniční tunel v Klimkovicích, kde je návrhová rychlost snížena na 80 km/h. Trasa novostavby začíná východně od obce Bravantice, město Klimkovice obchází po jeho severozápadním a severním
okraji. Dále míjí Václavovice, Polanku nad Odrou a končí v prostoru Ostrava, Rudná.
Tunel je realizován k ochraně životního prostředí a umožní další využití území lázeňského města Klimkovice. Je tvořen dvěma samostatnými dvoupruhovými tubusy o délce 1076 a 1088 m a průřezu 9,59 x 4,80 m.
Dálnice D47 bude měřit 80,156 km a spojí Lipník nad Bečvou, Ostravu a Polsko. Její vnitrostátní význam spočívá především v kvalitním zpřístupnění ostravskokarvinského regionu, ovšem bude samozřejmě obsluhovat také mezinárodní tranzit, především směr Rakousko – Polsko. Projekt D47 obsahuje více než 2000 stavebních objektů, z toho 14 velkých mostů, 14 mimoúrovňových křižovatek a jeden ražený tunel. Celých 13 % délky trasy
tvoří mosty a estakády. Je počítáno s odpočívkami u Suchdola nad Odrou
a Antošovic a také se budou stavět dvě Střediska správy a údržby dálnice (SSÚD)
v Mankovicích a v Ostravě.
Je logické, aby národní dálniční tah spojující tři největší města země (Praha, Brno,
Ostrava) nesl označení D1. Vzhledem k historickému vývoji byly trasy D1 i D47
změněny, ale vzniklý souvislý dálniční tah by měl mít pouze jedno označení. Proto
bude Dálnice D47 od uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude
v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 km.