Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zbláznil se i Londýn. Z Oxford Street bude pěší zóna už za rok

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 7. 11. 2017
19
Už v prosinci příštího roku by z velkého úseku obchodní ulice Oxford Street v Londýně mohla zmizet motorová vozidla. Takový je alespoň nový záměr londýnského starosty Sadiqa Khana, informovala BBC.

Záměr vytvořit pěší zónu dlouhou zhruba 800 metrů a vedoucí od stanice metra Oxford Circus po křižovatku s Orchard Street počítá i se zákazem vjezdu pro cyklisty.

Oxford Street je jednou z nejznámějších nákupních ulic na světě a každý týden po ní projdou přes čtyři miliony lidí. V rámci boje se znečištěním ovzduší starosta Khan loni oznámil její přerod v pěší zónu do roku 2020. Teď chce změny urychlit, aby přišly spolu se zprovozněním nové železniční tratě Crossrail vedoucí pod centrem britské metropole.

Veškerý provoz ve směru od východu na západ bude podle plánu na Oxford Street zrušen, zůstat by mohl na některých ulicích, které ji křižují. Úřad starosty dále navrhuje srovnat úroveň chodníků a silnice pro usnadnění pohybu a instalovat po celé délce nově vzniklého bulváru umělecká díla. Uzavření významné dopravní tepny londýnského centra chce kompenzovat zřízením nových stanovišť pro vozy taxi v blízkosti Oxford Street a také vybudováním nových cyklotras v paralelních ulicích.

"Oxford Street je známá po celém světě, každoročně ji navštíví miliony lidí a za trochu déle než rok by se ikonický úsek na západ od Oxford Circusu mohl proměnit v pěší bulvár bez provozu," řekl Khan. "Společně s příchodem Elizabeth Line (název tratě Crossrail) dozná oblast kolem Oxford Street opravdu velkých změn," dodal starosta.

Realizace plánu podle deníku The Guardian vyjde město na 60 milionů liber (1,7 miliardy Kč) a má zejména přispět ke zlepšení ovzduší. Právě kvůli tomu například začalo město v říjnu od řidičů starších aut za vjezd do centra vybírat "daň za znečištění". The Guardian podotýká, že Oxford Street je také dějištěm častých dopravních nehod a v čase špičky se tam tvoří kolony.

O finální podobě transformace budou londýnské úřady jednat do 17. prosince. Příští rok na jaře by se měly zaobírat budoucností úseku na východ od Oxford Circus.

Foto: http://www.geograph.org.uk

Související články

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
jeden z najväčších omylov
wakantanka
| 8. 11. 2017
Ja budem prvy za to aby z centra vylucili vsetku dopravu vcetne MHD. :-) preto pisem ze to je u nas take vselijake. Mhd plus kopa povoleni znamena docela vela aut tam kde nemaju co robit.
jeden z najväčších omylov
Nicco
| 8. 11. 2017
Pretoze Vaclavak je vo vychodnej Europe, kde este stale plati, ze auto je status a niektori si dokonca myslia, ze aj ich pravo ho vlastnit a najradsej by s nim vosli az rovno do restauracie v centre mesta, nechali ho nastartovane - dieselu vypinanie skodi, ako som nedavno dozvedel.
jeden z najväčších omylov
Nonsens
| 8. 11. 2017
V prešove máte jediné námestie (ale krásne a zachované) a pár ulíc. Je štíhle, žiadny problém dostať sa tam do pár sekúnd, nanajvýš minút. To nikomu nemôže vadiť. Je to jediná oáza histórie v meste, ak budete súťažiť so šopingom s autami a parkoviskami, zabijete to. Myslíš, že turisti chodia pozerať na tesco? Ľudia musia nasýtiť šopingov, ale postupne sa vrátia do historického centra, ak bude upravené, bez áut a parkovísk, aby tam dýchala história. To sa nedá ničím nahradiť. Košice vždy na námestí žili aj bez áut, sú väčšie, je tam väčší potenciál, aj šopingy tam majú dlhšie a ľudia už z nich nie sú paf. Centrum nie je závislé na autách, naopak bez nich je príťažlivejšie. Sory, trochu som sa rozpísal, ale zrovna to prešovské námestie ma trápi, lebo sa ozývajú hlasy aby sa autá vrátili a to ma tak erie, že až.
Avatar - wakantanka
jeden z najväčších omylov
wakantanka
| 8. 11. 2017
Mno u nás v Prešove máme takú všelijakú pešiu zónu už viac ako 25 rokov. V Košiciach ju majú ešte väčšiu a dlhšiu, dokonca z nej vylúčili všetku dopravu aj električky, ktoré tam desaťročia jazdili. Všetko to bolo super do doby, kým sa nezačali po perifériách stavať všelijaké obchodno-zábavné centrá, do ktorých dôjdeš autom a niekedy aj zaparkuješ. :-) Od tej doby mám pocit, že "život" v centre upadol a presunul sa práve do tých centier. Dnešní ľudia sú leniví chodiť peši a osobné auto si môže dovoliť skoro každý blbec.
jeden z najväčších omylov
Nonsens
| 8. 11. 2017
vnímam to len ako občasný turista, ja by som dal pešiu aj na šanzelyzé aj na václavák aj všade, kde je to trochu možné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku