18.3. 2016 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

A tohle jste viděli? Test Škody Favorit v Top Gearu!

Po dobových reklamách jistě stojí za připomenutí ještě jedna videolegenda spjatá se Škodou Favorit. Dobový test Top Gearu!

BBC v současnosti připravuje novou verzi Top Gearu, v níž bude účinkovat hned šest moderátorů. Ještě, než se nového Top Gearu dočkáme, rozhodli jsme se připomenout ten starý. A starým nemyslíme ten s Clarksonem, Hammondem a Mayem, ale ten původní, který býval automobilovým magazínem a nikoliv zábavnou show.

Top Gear se na obrazovkách BBC poprvé ukázal již v roce 1977, díky čemuž patří mezi vůbec nejstarší automobilové pořady na světě, které se dodnes vysílají. Až do změny formátu v roce 2002 to býval typický motoristický pořad plný řidičských rad a spotřebitelských testů aut. Mezi vyzkoušenými vozy se na konci osmdesátých let objevila i tehdejší žhavá novinka z Mladé Boleslavi – Škoda Favorit. Dobový test můžete zhlédnout na přiloženém videu, přičemž je doplněn i českými titulky.

Jestliže se vám testovaný Favorit na videu v něčem nezdá, může to být tím, že vozy pro britský trh dostávaly speciální výbavu. Doplněny byly o litá kola a pneumatiky GoodYear, specialitou bylo i střešní okno, rádio Philips a stěrač zadního okna.

Moderátor Chris Goffey přiznává, že Favorit je překvapujícím vozem. Jeho motor o objemu 1281 cm3 vyvíjený ve spolupráci s britskými inženýry je sice podle jeho slov poněkud hrubý, i v prudkých welšských kopcích je ale dostatečně pružný a jeho zrychlení je srovnatelné s konkurenčními auty.

Goffey si také pochvaluje dostatečné odhlučnění nebo práci podvozku. „Jízda není vůbec špatná. Podvozek pohlcuje větší výmoly a nerovnosti,“ tvrdí moderátor a zdůrazňuje, že jede po hrbolaté silnici. Líbí se mu též přilnavost v zatáčkách a hlavně prostorná kabina. O zavazadelníku ale říká, že je průměrný.

Ne všechny prvky Favoritu jsou ale hodnoceny kladně. Goffey upozorňuje na tužší řízení a větší poloměr otáčení. Ovládání směrových světel je pak podle jeho názoru příliš daleko od volantu. Nejvíce si však stěžuje na ovládání vnějších zpětných zrcátek, jejichž obraz je navíc velice zkreslující.

Výsledek testu je nakonec pro Favorit pozitivní. Goffey tvrdí, že si mladoboleslavský hatchback ve srovnání s konkurencí vede velice dobře. A když se vezme v úvahu jeho velice nízká cenovka, jedná se podle Goffeyho o velmi atraktivní alternativu k ojetému Fordu Fiesta nebo Chevroletu Nova.


Přidat názorDiskuse: A tohle jste viděli? Test Škody Favorit v…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

 




Škoda Favorit letos slaví 30 let. Podívejte se, jak měl původně vypadat Škoda Favorit letos slaví 30 let. Podívejte se, jak měl původně vypadat

Sériová Škoda Favorit nakonec vznikla na základech…

Unikátní Škoda Favorit sedan zničena v Sýrii. Je to jeden ze dvou vyrobených kousků? Unikátní Škoda Favorit sedan zničena v Sýrii. Je to jeden ze dvou vyrobených kousků?

Škoda na konci osmdesátých let zvažovala různé karosářské…

 



 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Včera

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka vnadných blondýn je v konkurzu

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka…

Někdejší největší síť autosalonů v Česku A. Charouz Motors skončila v konkurzu. Uvedl to ve středu…

 

iSport.cz

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře porazila Vinciovou

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře…

Návrat k tenisu po trestu za doping se ruské hvězdě Marii Šarapovové vydařil. Na turnaji ve Stuttgartu porazila…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…