Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stejné ceny, jiný diesel. Toyota Proace dělá na první pohled neznatelný, ale zásadní krok

Toyota ProAce
Toyota ProAce
Toyota ProAce
Toyota ProAce
32 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Přechod na 2.2 D-4D mění techniku víc, než napovídají tabulkové hodnoty. Ten pravý benefit zákazník pozná v reálném provozu s nákladem.

S modelovým rokem 2026 přechází modelová řada Proace na nové vznětové motory. V případě užitkové dodávky zůstává základem vznětová patnáctistovka o výkonu 120 koní, která ale svou dynamikou není vhodná, pokud chcete využívat plnou užitnou hmtonost. Toyota však vyřadila silnější dvoulitr naladěný na 140 a 180 koní, s manuální a ve druhém případě automatickou převodovkou.

Nahrazuje ho větší diesel 2.2 D-4D s výkony 150 a 180 koní. Příjemné je, že navzdory novější technice zůstávají ceny nezměněné, tedy kromě VIP verze u osobní Proace Verso. Při pohledu na technické parametry zjistíme, že verze mají stejný točivý moment, užitečné zatížení, a dokonce utáhnou stejně těžké přívěsy.

Podle serveru Die Welt bylo hlavní motivací splnění emisní normy Euro 6e-bis, která se vyznačuje testovacími cykly více podobnými reálným podmínkám. Tato metodika se v rámci fáze Euro 6e-bis stane pro všechny nově registrované osobní a lehké užitkové vozy povinnou od 1. ledna 2026.

Toyota Proace Verso 2026: České ceny v Kč
Provedení Kombi (9 míst)Business (8 míst)Family (8 míst)VIP (6 míst)
L12.2 D‑4D 150 6st. man.804 000 890 000 1 017 000  
2.2 D‑4D 180 8st. aut. 960 000 1 087 000 1 251 000 
L22.2 D‑4D 150 6st. man.833 000 917 000 1 047 000  
2.2 D‑4D 180 8st. aut. 987 000 1 117 000 1 274 000 

Původní motor by v nových měřeních neobstál bez radikálních změn, což pro Toyotu není ekonomické. Zároveň zpřísněné podmínky a aktualizovaná metodika WLTP/RDE v rámci 6e-bis vysvětlují, proč tabulkově působí odcházející dvoulitr úsporněji a s nižší produkcí emisí, přestože jde zčásti o rozdíl v metodice měření.

Podle informací Toyoty a koncernu Stellantis je hlavní přidanou hodnotou lepší průběh točivého momentu v nízkých otáčkách, schopnost lépe se vypořádat s těžšími náklady a zvládání vyšších nájezdů, protože větší objem podléhá nižšímu měrnému zatížení. Tento motor je navíc vyvinut na základě agregátu 2.2 BlueHDi, který Stellantis oficiálně prezentuje jako jednotku splňující Euro 6e-bis a připravenou na normu Euro 7 s minimálními úpravami.

Toyota Proace Van 2026: České ceny v Kč
Provedení Užitečné zatíženíActiveComfortCrewCab
L11.5 D-4D 120 6st. manStandard795 000   
2.2 D-4D 150 6st.Extra830 000 1 006 000 855 000 
2.2 D-4D 180 8st. aut.Extra895 000 1 071 000 920 000 
L22.2 D-4D 150 6st.Extra855 000 1 031 000 880 000 
2.2 D-4D 180 8st. aut.Extra920 000 1 096 000 945 000 

Zároveň jde o logickou posloupnost. Dvoulitr pocházel od PSA, zatímco Stellantis (nástupce PSA) přešel právě na tuto 2.2, takže logicky Toyota drží krok. Tím se jí snižují náklady a zjednodušují dodávky náhradních dílů.

Video placeholder
Videotest Toyota Proace Max L3H2 2.2 D-4D • Zdroj: auto.cz

Die Welt, PSA, Stellantis, ICCT (International Council on Clean Transportation), Toyota I Video: Toyota

Začít diskuzi