Absurdní tuning sovětského off-roadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!
Ladu Nivu (na vybraných trzích 4x4) netřeba dlouho představovat, terénní nezmar vyráběný už od roku 1977 je v českém prostředí velice dobře známým offroadem. Jenže v daleké Austrálii vzniklo něco, co za představení stojí. Jedná se o dílo nazvané Lada Niva V8 Lowrider.
Autorem červeně lakového vozu je australská tuningová společnost Probag, která v roce 2007 postavila něco, co je přesným opakem výchozího offroadu. Jestliže originál je velice schopným vozem zvládajícím jízdu v různých podmínkách, Lada Niva V8 Lowrider je vlastně auto na parádu. Podvozek mu byl snížen, obyčejná kola nahradily pěkné „leštěnky“ – 18palcové vpředu a 22palcové vzadu.
Snížení podvozku a vyhlazení vzhledu však nejsou jediné úpravy, kterými automobil prošel. Nejdůležitější změnou je kompletní proměna útrob. Výchozí motor (aktuálně je Niva dostupná se zážehovou sedmnáctistovkou) nahradil pětilitrový vidlicový osmiválec od Holdenu, který je navíc dopovaný turbodmychadlem. Díky němu výkon motoru přesahuje hranici 500 koní (368 kW), přičemž síla je posílána výhradně na zadní kola prostřednictvím třistupňového automatu.
To však není všechno. Niva se vedle pohonného ústrojí od australské značky Holden (součást GM) dočkala také techniky od Toyoty. Z jejího Hiluxu totiž byly použity kotoučové brzdy, zavěšení nebo diferenciál. Díly ale bylo potřeba upravit, aby je bylo možné v Nivě použít.
Lada Niva V8 Lowrider možná není ten nejschopnější offroad na světě, to ale nebylo cílem autorů. Ti chtěli svým dílem hlavně zaujmout, což se povedlo. V Austrálii totiž auto získalo několik ocenění. A tomu se vůbec nedivíme, protože Lada Niva V8 Lowrider umí zaujmout.