AC Schnitzer GP3.10: desetiválcové kupé na plyn
Problémy, které čekají Porsche a další automobilky s velkoobjemovými motory v nabídce, nebudou vyřešeny mávnutím kouzelného proutku. Prostředkem k dočesnému zlepšení image u ekologických aktivistů a bruselských úředníků možná budou auta spalující alternativní paliva. Co na to tuneři a jejich zákazníci?
AC Schnitzer ve Frankfurtu přispěje k početnému zástupu kreací, které by před dvěma a více lety byly považovány za naprosto nesmyslné v dané třídě a cenové kategorii.
Toto kupé BMW řady 3 dostalo pod kapotu špičkový desetiválec z BMW M5/M6. Kilometrová emisní gramáž CO2 je pochopitelně u pětilitrového motoru nade všemi absolutními limity, a tak tuningová značka z Cách přišla s myšlenkou přestavby na LPG.
Výhodou má být jednak zachování špičkových vlastností motoru při současném snížení produkce CO2 asi o 15 % v kombinovaném cyklu, ale také nezměněná možnost spalování benzinu. Velmi hustá síť stanic se zkapalněným plynem by zřejmě umožnila i takovému konzumentovi jakým je motor 5,0 V10 (406 kW, 540 Nm) dlouhodobý provoz na plyn, skladovaný v nádrži o objemu 80 l. Původní 60l nádrž na benzin je na svém místě a mezi palivy lze snadno přepínat.
Dynamické vlastnosti tohoto prototypu nedělají značce AC Schnitzer ostudu. Z 0 na 100 km/h AC Schnitzer GP3.10 zrychluje za 4,5 s, rychlost 200 km/h se objeví za 13,9 s po startu a akcelerace je ukončena na rovnovážném stavu charakterizovaném rychlostí 320 km/h. Showcar v ceně 198 tisíc euro (5,5 milionu Kč) zatím není určen k výrobě, ale jak už to bývá, zájem zákazníků to může změnit.