reklama


Acura ZDX: Podrobné představení japonsko-amerického SUV-kupé

Acura ZDX: Podrobné představení japonsko-amerického SUV-kupé

 
 

BMW X6 už není na trhu jediným SUV-kupé od renomované značky – v USA se představuje Acura ZDX postavená podle stejného receptu, avšak s menšími vnějšími rozměry.

Případné nadšení můžeme hned na začátku uklidnit připomínkou, že značka Acura se na rozdíl od konkurenčního Lexusu a Infiniti do Evropy nedováží. Přesto je nová Acura ZDX zajímavým modelem, který je vybaven nejlepší technikou, jakou má Honda k dispozici.

Model ZDX se poprvé představil letos v dubnu jako prototyp na autosalonu v New Yorku, sériové provedení se od něj ale příliš neliší. Design nového modelu vznikl v Acura Design Studio, které sídlí v kalifornském městě Torrance, letmý pohled na základní linie ale připomíná evropský Civic hatchback, který dostal doping geny SUV.

Proporce ve stylu kupé jsou dané za řidičem přímo klesající střechou (podobný tvar nalezneme na Nissanu 370 Z), což dále zdůrazňuje stoupající spodní hrana oken. Stejně jako Civic má ZDX zadní kliky ukryté ve sloupku, okno v pátých dveřích rozdělené integrovaným spoilerem a výfuky vyvedené skrze chromované rámečky.

Z Hondy Legend (v USA Acura RL) si ZDX bere motor 3,7 V6 SOHC VTEC o výkonu 224 kW při 6300 min-1 a nejvyšším točivém momentu 366 Nm při 4500 min-1. Kompresní poměr je relativně vysoký – 11,2:1. Přenos momentu na 19palcová kola zajišťuje pohon všech kol SH-AWD s aktivním zadním diferenciálem (mimochodem funkčně podobné řešení má i BMW X6) a šestistupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení.

Aby byl podpořen sportovní vzhled tohoto crossoveru, je jeho karoserie delší, nižší a širší, než je u klasických SUV zvykem. Přesné rozměry jsou délka 4887 mm, šířka 1994 mm a výška pouze 1570 mm. Karoserie sedí na podvozku o rozvoru náprav 2748 mm s rozchodem kol 1720 mm vpředu i vzadu. Zadní náprava je typu multi-link s hliníkovými komponenty uloženými v ocelovém pomocném rámu, na přání může být ZDX vybaveno variabilním posilovačem řízení a adaptivním podvozkem s magneto-rheologicky ovládanou charakteristikou tlumičů.

Cestující si mohou užívat bohatou základní výbavu, kterou je možné rozšířit například o 435W audiosystém Acura/ELS Surround, tlumené diodové osvětlení interiéru, adaptivní tempomat nebo bezpečnostní systém CMBS známý také z evropského Accordu.

Zahájení prodeje v USA je naplánováno na závěr letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama