Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: Brilliance BS4 by podle metodiky Euro NCAP 2009 nezískal ani 1 hvězdu

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Výsledek crash-testů, které zorganizoval německý autoklub ADAC, je prý v přímém kontrastu s brilantním jménem čínského sedanu, který se již několik měsíců prodává na německém trhu.

Podle aktuální velmi přísné metodiky Euro NCAP 2009 by Brilliance BS4 nezískal ani jednu hvězdu, protože v celkovém výsledku je kladen důraz na vyváženost hodnocení v jednotlivých kritériích a nově také na přítomnost asistenčních systémů.

Brilliance BS4 nemá ve výbavě ani stabilizační systém, ani omezovač rychlosti, ani připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů, což by byl klíčový faktor pro nepřidělení hvězd.

Přesto jsou v reportu ADACu i pozitivní zprávy. Ve srovnání s výsledky, které předvedl starší příbuzný model BS6 v testech z roku 2007, udělali Číňani přeci jen určitý pokrok v bezpečnostní konstrukci svých automobilů. Od standardů běžných v Evropě je ale i BS4 podle ADAC stále významně vzdálen.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Plech podlahy na místě řidiče se při čelním nárazu roztrhl. Přístrojová deska pronikla do prostoru pro cestující. Díly s ostrými hranami, které jsou pod přístrojovou deskou, nejsou zakrytovány nebo čalouněny a představují tak vysoké riziko pro kolena a stehna řidiče. Brzdový a spojkový pedál se střetly. Riziko představuje v čínském sedanu ale také volant. Nevhodně umístěný airbag v jeho středu ohrožuje hruď řidiče, a také hlava umělého řidiče zaznamenala při čelním nárazu kontakt s volantem.

Při bočním nárazu to už vypadá lépe. Stabilní boční sloupky karoserie zabránily pohybující se bariéře v průniku do interiéru. Velké boční airbagy dobře chrání žebra i hlavu cestujících, ale špatnou ochranu má oblast břicha, což může v praxi znamenat zvýšené riziko poranění.

ADAC doporučil výrobci zesílení bezpečnostní schránky vozidla. Slabými místy jsou dveřní prahy, A-sloupky, plechy v oblasti podlahy, pedálová skupina, oblast kam naráží kolena cestujících při čelním nárazu. Doporučeno bylo také zavedení stabilizačního systému.

Ondřej Láník
Diskuze (82)
9. 4. 2009 00:22
Re: Nedopadlo to zase tak špatně
Špatně pochopeno, schopnějšími jsem myslel prosperující automobilky z Evropy. Něco jako volný trh neexistuje. Omezení jsou všude, bohužel ne dost velká pro dovoz ze států jako je Čína, která je konkurenceschopná jen kvůli neexistenci jakýchkoliv ekologických norem. Bohužel Čína je obrovský trh pro evropské výrobce, proto se Evropa bojí na výrobky z Číny uvalit vyšší dovozní cla. Globální ekonomika je celkově naprosto nelogické místo: jíme fazole z Kanady, zelí z Vietnamu a pečeme chleba z jedovatého čínského obilí a naše kvalitní obilí pálíme jako biolíh v autech.
S hvězdičkami v závislosti na velikosti auta je to bohužel pravda ve všech testech a není to vůbec fér. Velká auta jsou posuzována přísněji než malá, zatížení jednotlivých partií dummies se započítává jinak. Je to z maketingových důvodů - už z principu nikdy nemůže být malé auto tak bezpečné jako velké, ale díky přepočtům v hodnocení a následně stejnému počtu hvězdiček se u kupujících navodí pocit "moje malé auto je stejně bezpečné jako tvoje velké". Ze zřejmých důvodů ale nebyl zveřejněn žádný přepočetní vzorec - má se za to, že je zde rozdíl minimálně 2-3 hvězdiček, který přepočet smazává ve prospěch malých aut. Takže pokud má velká limuzína 3 hvězdičky, je zhruba stejně bezpečná jako prcek s 5. Při vzájemné zrážce by samozřejmě větší těžší auto mělo další výhodu...
Avatar - Plautus
30. 3. 2009 14:16
Re: Ehm...
smiešne je akurát to, že automobilky vyrábajúce v našich krajoch platia našim zamestnancom tretinové alebo dokonca i pätinové mzdy, ceny automobilov na našich trhoch sú však porovnateľné (v niektorých prípadoch i vyššie) ako v tých krajinách, kde sú platy zamestnancov tri až päťkrát vyššie...to Ti je paradox Falco, že? takže viazne to skutočne iba v tých platoch?!? ja si to vôbec nemyslím, i keď samozrejme, mzdové náklady nie sú zanedbateľným faktorom a aj preto tu tie automobilky vyrábajú, žejo?
Avatar - Plautus
30. 3. 2009 13:51
Re: kluci ušatí
treba ma brať trošku s rezervou, robil som si v mojom príspevku srandu v nadväznosti na titulok a obsah tu zverejnenej správy...ale iste, máš pravdu v tom, že teraz sa stala z crashtestov EuroNCAP takpovediac "papierovačka"...vo videu, ktoré si tu vložil vyzerala BS4 po náraze ako hocktoré iné auto, vyzerá to, že A-stĺpik neutrpel žiadnu ujmu, priestor kabíny vyzeral byť neporušený a čo ma prekvapilo, predok sa relatívne optimálne deformoval :yes:
Všimol som si tam ešte jeden crashtest s titulkom "Crash Test Chery Amulet, EuroNCAP, Chinese Sh.it" a ten dopadol oproti BS4 veru oveľa horšie: [odkaz]
v tom by som búrať opravdu nechcel...vidno, že i v Číne existuje v oblasti bezpečnosti prístup a "prístup" ;-)
30. 3. 2009 12:51
Re: dotaz
A jakou trubku tam hodláš dát? doporučuji pozoun - má výborný hluboký zvuk. Jen musíš buď zvětšit světlou výšku, nebo vyndat zadní sedadla a vyvést zvukovod přímo do kabiny >:D
Avatar - Gasoline
30. 3. 2009 06:54
Re: dotaz
Nejlepší je si vyhlédnout pevnou zeď a najet do ní v plné rychlosti. Zadkem, předkem, lehce bokem. Stačí tři, čtyři rány a máš z Escorta Focus, nikdo nepozná rozdíl. A na výfuk se vykašli, stejně je to jen hromada rezavých trubek. Nejlepší zvuk jde přímo od motoru.