ADAC: Brilliance BS4 by podle metodiky Euro NCAP 2009 nezískal ani 1 hvězdu
Podle aktuální velmi přísné metodiky Euro NCAP 2009 by Brilliance BS4 nezískal ani jednu hvězdu, protože v celkovém výsledku je kladen důraz na vyváženost hodnocení v jednotlivých kritériích a nově také na přítomnost asistenčních systémů.
Brilliance BS4 nemá ve výbavě ani stabilizační systém, ani omezovač rychlosti, ani připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů, což by byl klíčový faktor pro nepřidělení hvězd.
Přesto jsou v reportu ADACu i pozitivní zprávy. Ve srovnání s výsledky, které předvedl starší příbuzný model BS6 v testech z roku 2007, udělali Číňani přeci jen určitý pokrok v bezpečnostní konstrukci svých automobilů. Od standardů běžných v Evropě je ale i BS4 podle ADAC stále významně vzdálen.
VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009 |
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |
Plech podlahy na místě řidiče se při čelním nárazu roztrhl. Přístrojová deska pronikla do prostoru pro cestující. Díly s ostrými hranami, které jsou pod přístrojovou deskou, nejsou zakrytovány nebo čalouněny a představují tak vysoké riziko pro kolena a stehna řidiče. Brzdový a spojkový pedál se střetly. Riziko představuje v čínském sedanu ale také volant. Nevhodně umístěný airbag v jeho středu ohrožuje hruď řidiče, a také hlava umělého řidiče zaznamenala při čelním nárazu kontakt s volantem.
Při bočním nárazu to už vypadá lépe. Stabilní boční sloupky karoserie zabránily pohybující se bariéře v průniku do interiéru. Velké boční airbagy dobře chrání žebra i hlavu cestujících, ale špatnou ochranu má oblast břicha, což může v praxi znamenat zvýšené riziko poranění.
ADAC doporučil výrobci zesílení bezpečnostní schránky vozidla. Slabými místy jsou dveřní prahy, A-sloupky, plechy v oblasti podlahy, pedálová skupina, oblast kam naráží kolena cestujících při čelním nárazu. Doporučeno bylo také zavedení stabilizačního systému.