ADAC: Brilliance BS4 by podle metodiky Euro NCAP 2009 nezískal ani 1 hvězdu

ADAC: Brilliance BS4 by podle metodiky Euro NCAP 2009 nezískal ani 1 hvězdu

 
 

Výsledek crash-testů, které zorganizoval německý autoklub ADAC, je prý v přímém kontrastu s brilantním jménem čínského sedanu, který se již několik měsíců prodává na německém trhu.

Podle aktuální velmi přísné metodiky Euro NCAP 2009 by Brilliance BS4 nezískal ani jednu hvězdu, protože v celkovém výsledku je kladen důraz na vyváženost hodnocení v jednotlivých kritériích a nově také na přítomnost asistenčních systémů.

Brilliance BS4 nemá ve výbavě ani stabilizační systém, ani omezovač rychlosti, ani připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů, což by byl klíčový faktor pro nepřidělení hvězd.

Přesto jsou v reportu ADACu i pozitivní zprávy. Ve srovnání s výsledky, které předvedl starší příbuzný model BS6 v testech z roku 2007, udělali Číňani přeci jen určitý pokrok v bezpečnostní konstrukci svých automobilů. Od standardů běžných v Evropě je ale i BS4 podle ADAC stále významně vzdálen.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Plech podlahy na místě řidiče se při čelním nárazu roztrhl. Přístrojová deska pronikla do prostoru pro cestující. Díly s ostrými hranami, které jsou pod přístrojovou deskou, nejsou zakrytovány nebo čalouněny a představují tak vysoké riziko pro kolena a stehna řidiče. Brzdový a spojkový pedál se střetly. Riziko představuje v čínském sedanu ale také volant. Nevhodně umístěný airbag v jeho středu ohrožuje hruď řidiče, a také hlava umělého řidiče zaznamenala při čelním nárazu kontakt s volantem.

Při bočním nárazu to už vypadá lépe. Stabilní boční sloupky karoserie zabránily pohybující se bariéře v průniku do interiéru. Velké boční airbagy dobře chrání žebra i hlavu cestujících, ale špatnou ochranu má oblast břicha, což může v praxi znamenat zvýšené riziko poranění.

ADAC doporučil výrobci zesílení bezpečnostní schránky vozidla. Slabými místy jsou dveřní prahy, A-sloupky, plechy v oblasti podlahy, pedálová skupina, oblast kam naráží kolena cestujících při čelním nárazu. Doporučeno bylo také zavedení stabilizačního systému.

Video

Anketa

Považujete crash-test vozu Brilliance BS4 provedený ADACem za důvěryhodný?
Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
Zdroj: ADAC
 

Přidat názorDiskuse: ADAC: Brilliance BS4 by podle metodiky…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…