Alfa, Chrysler a Dodge by měly sdílet platformu pro pohon zadních kol
Alfa Romeo, to jsou dnes jen dva hatchbacky a za dveřmi čeká sportovní 4C. Nabídka je dost chudá, mateřský Fiat má ale se svou sportovní značkou velké plány. Jen zatím místo nových modelů do světa vypouští protichůdné informace o jejich podobě a plánovaném uvedení do prodeje.
Nejnovější zpráva serveru Automotive News Europe zpřesňuje nedávné spekulace o zadním pohonu u Alfy Romeo. Italové by se k němu rádi vrátili – po 20 letech od ukončení výroby původního Spideru – a americký Chrysler s Dodgem potřebuje podobnou techniku. Fiat proto plánuje vývoj nové platformy, která by vyhovovala všem třem značkám.
Tím by padl plán, že velký sedan Alfy Romeo využije přece jen nákladnou techniku Maserati Ghibli a nástupce nevyráběného modelu 159 zůstane u pohonu předních kol a prodloužené platformy z hatchbacku Giulietta. Oba důležité modely by měly dostat stejnou základní techniku, kterou budou sdílet s nástupcem Chrysleru 300/Lancie Thema, Dodge Chargeru a kupé Dodge Challenger.
První model nové generace zadokolek by se měl představit zanedlouho – už v roce 2015, to je ovšem devět let od představení a čtyři roky od ukončení výroby Alfy Romeo 159! Nic ale stále není jisté, hlavní překážkou je výška investic do výrobních technologií. Zatímco auta s technikou Giulietty vyrábí jedna továrna v Itálii a tři v USA, na výrobu aut s pohonem zadních kol je uzpůsobena jediná továrna celé skupiny.