Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa, Chrysler a Dodge by měly sdílet platformu pro pohon zadních kol

Diskuze (33)
Budoucnost značky Alfa Romeo je zahalena stále hustší rouškou tajemství a protichůdných informací.

Alfa Romeo, to jsou dnes jen dva hatchbacky a za dveřmi čeká sportovní 4C. Nabídka je dost chudá, mateřský Fiat má ale se svou sportovní značkou velké plány. Jen zatím místo nových modelů do světa vypouští protichůdné informace o jejich podobě a plánovaném uvedení do prodeje.

Nejnovější zpráva serveru Automotive News Europe zpřesňuje nedávné spekulace o zadním pohonu u Alfy Romeo. Italové by se k němu rádi vrátili – po 20 letech od ukončení výroby původního Spideru – a americký Chrysler s Dodgem potřebuje podobnou techniku. Fiat proto plánuje vývoj nové platformy, která by vyhovovala všem třem značkám.

Tím by padl plán, že velký sedan Alfy Romeo využije přece jen nákladnou techniku Maserati Ghibli a nástupce nevyráběného modelu 159 zůstane u pohonu předních kol a prodloužené platformy z hatchbacku Giulietta. Oba důležité modely by měly dostat stejnou základní techniku, kterou budou sdílet s nástupcem Chrysleru 300/Lancie Thema, Dodge Chargeru a kupé Dodge Challenger.

První model nové generace zadokolek by se měl představit zanedlouho – už v roce 2015, to je ovšem devět let od představení a čtyři roky od ukončení výroby Alfy Romeo 159! Nic ale stále není jisté, hlavní překážkou je výška investic do výrobních technologií. Zatímco auta s technikou Giulietty vyrábí jedna továrna v Itálii a tři v USA, na výrobu aut s pohonem zadních kol je uzpůsobena jediná továrna celé skupiny.

Diskuze (33)
Avatar - Kuban
27. 8. 2013 11:41
Re: Pohon zadní nápravy a benzínový motor
bylo by fajn kdyby se nejprve začli věnovat sérii.... aby měli z čeho tu prémii budovat
Avatar - Kuban
27. 8. 2013 11:36
Re: Tyhle nesymetrický svatby...
tady jde o zdroje... Víc zdrojů, víc možností, lepší odbyt pro všechny. To už bys mohl pochopit z dob převratu Škodofky pod VW křídla...
Avatar - petr164
12. 8. 2013 21:27
Předpoklad
Alfa bude mít zadní pohon, doufejme že i 4x4. Z platforem Chrysleru si vezme pouze některé prvky, většinu si vyrobí vlastní a vše bude v rámci Alfa koncepce, nikoli Chrysler koncepce. Jak jsem již dříve říkal, z Pentastaru se použije jen něco málo, vetšina modulů V6 bude dílem italských motorářů s úzkou vazbou na Maserati, protože obě motorárny mají zcela jiné myšlení. Otázkou zůstává budoucí malá Alfa, která by byla ideální sportovní a závodní náčiní pro širokou mladou sportovně založenou klientelu. Alfa chybí na závodech a z prodeje velkých zadokolek se pravděpodobně zainvestuje ona malá předokolka (u krátkých rozvorů jde o výhodnější řešení včetně připojení zadní nápravy). Nelze proto očekávat "více Chrysleru než je alfistům milé" (tj. blízko nule, ne-li na ní - ale který alfista vidí dovnitř technologických celků?).
8. 8. 2013 00:09
Re: Tyhle nesymetrický svatby...
Vectra opravdu byla dost konstrukčně podobna 900? Nebo z Vectry vycházela?
Avatar -
anonym
30. 7. 2013 11:56
LOGICKÉ
Závěr je to čistě logický: Fiat potřebuje pro Chrysler/Dodge unifikovat s Alfou a Lancií a je pravděpodobné, že půjde o jeden základ vyráběný v USA, protože Evropa bude v nejlepším stagnovat (pokud se něco zázračného nestane a Eurosocialismus nepadne). Logické by bylo, kdyby z časových důvodů vyšli z podlahy Ghibli, na kterou naroubují jednodušší zavěšení, menší brzdy a další levnější komponenty pod značkami Chrysler a Dodge. Naopak AR a Lancia by mohly sdílet s Ghibli více komponentů. Zda by se mohly AR vyrábět v Evropě je asi strategická otázka. Je ale možné, že v Modeně pojede část výroby větší AR pro Evropu, protože kapacita nebude muset být nutně nijak velká (AR v posledních letech prodala kolem 150 000 ks ročně všech modelů v součtu). Stávající provozy pojedou menší modely a Fiaty. Očekávám, že pro Evropu stejně zase půjde o jeden model v pár motorizacích a více variací představí Fiat pro americké trhy (viz. nyní Giulietta, která se za Velkou louží prodává v mnoha variantách a v Evropě jen jedna).
Musíme se prostě smířit s tím, že Fiat v Evropě nevidí perspektivu a divit se tomu není důvod.