Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 8C Competizione Spider: První fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Alfa Romeo zatím ekonomicky není tam, kde by chtělo být, ale nadšení, které provázelo uvedení kupé 8C Competizione, je příslibem lepších časů. V Ženevě se vztah Alfy Romeo a jejích fanoušků zase o něco utuží.

Další kandidát do síně automobilové slávy opět přijede do Ženevy z Milána. Vypadá to jako logické pokračování, k němuž by se uchýlila asi každá automobilka. Ale zase tak snadné to není.

Italská designérská škola se v posledních měsících prezentuje hlavně lidovými Fiaty, takže příchod supersportovního kupé s logem Alfy Romeo na přídi a syrovým osmiválcem pod kapotou byla mimořádná událost. Z pěti set prodaných kupé Alfa 8C Competizione asi mnoho zisku akcionáři neviděli, ale mediální odraz tohoto projektu potvrzuje výhodnost takové investice. Pokračování je tady.

Řezání pevné střechy dvoumístných kupé obvykle končí roadsterem s lákavým designem, ale to, co předvádí Alfa Romeo s otevřenou verzí modelu 8C hned tak v záplavě automobilových novinek nezapadne. Tvary budou tentokrát opěvovány nejen zaslepenými milovníky všeho italského. Na ženevském stánku Alfy se jistě zastaví rád každý návštěvník, a to i když bude původem z německé části Švýcarska. Ideální silueta, uhrančivá příď s perfektně naladěnou kombinací agresivity, tradičních poznávacích znaků výrobce a jižanské elegance a záď, která svou geniální jednoduchostí oslovuje snad každého.

Alfa Romeo 8C Competizione Spider bude poháněno vidlicovým osmiválcem 4691 cm3 V90°. Nejvyšší výkon se vyšplhá k 330 kW při 7000 ot./min, točivý moment bude vrcholit 470 Nm ve 4750 ot./min a nejvyšší otáčky motoru se zřejmě vyšplhají až k 7500 min-1. Šestistupňová robotizovaná převodovka, podobná té z Maserati a Ferrari, bude pracovat v režimech Manual-Regular, Manual-Sporty, Automatic-Regular, Automatic-Sporty a Icemode. Uspořádání hnacího ústrojí transaxle zachovává optimální rozložení hmot mezi nápravy, když motoru zůstává vpředu, převodovka s nápravovým diferenciálem se zvýšenou svorností vzadu a to celé je spojeno dlouhým a tuhým tubulárním prvkem vedoucím uprostřed vozu.

Keramické brzdy Brembo mají vpředu kotouče o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Alfa Romeo 8C Competizione Spider stojí na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny, která jsou obuta do pneumatik 245/35 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu.

Čekání na nové sériové automobilové osobnosti z dílen Alfy Romeo je zase o něco příjemnější.

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
19. 2. 2008 18:07
Luxus
Vypadá to pěkně hlavně ten zadej je bomba
19. 2. 2008 17:19
A to tvrdili.....
...že spider bude jen coby koncept (postaveny dva kusy...). A vida! :-)
19. 2. 2008 17:06
Exelentní
Nemám slov, tohle auto má naprosto bezchybný design ... Jak psal někdo výše, coupe bylo krásné, ale tohle nemá chybu. Dle mého soudu jedno z nejhezčích aut všech dob. Musím si ho zařadit do top 20 mezi auta kterým by slušela moje garáž ;-)
19. 2. 2008 15:17
8c Competezione
Tak toto....Už kupé bol dosť veľký nárez, aj keď pre mňa bolo až moc retro. Žiadna ostrejšia hrana, nič také. Kupé sa dalo komentovať, ale tento Spidík je v štádiu NO COMMENT :yes: :yes: . GO ALFA GO!!!
Avatar - 2,7 RS
19. 2. 2008 15:02
Ze žabáka princem...
Z kupé jsem měl dojmy více než rozpačité - vypadá jako prapodivná retro-sraženina a působí na mě až poněkud komicky. Současně obvykle preferuji kupé před otevřenou verzí stejného vozu, takže směrem ke Spideru jsem po designové stránce velká očekávání neměl. Ale tady se něco zlomilo a alespoň soudě podle dostupných fotografií vypadá Spider z mého pohledu o několik řádů lépe než kupé. Hlavní zásluhu samozřejmě připisuji ztrátě střechy, díky kterému náhle vypadají proporce vyváženě. A jeden malý postřeh - tohle auto vypadá klasicky a jednu obrovskou klasiku mi připomíná. Porsche 550 Spyder. Závěr - tady dávám Alfě jednoznačně :yes: :yes: