Alfa Romeo Giulia konečně zná české ceny. Jak si stojí proti konkurenci?
Alfa Romeo konečně zveřejnila český ceník své dlouho očekávané novinky, sedanu střední třídy Giulia. Výše cen nás překvapila, a tak jsme se je rozhodli srovnat s ostatními konkurenty na trhu. Ceník je platný od 1. června, první kousky giulie by se u českých prodejců měly objevit v průběhu léta.
Pro srovnání s konkurencí jsme zvolili dva agregáty – 2,2litrový vznětový čtyřválec o výkonu 132 kW a vrcholný 2,9litrový šestiválec biturbo se 375 kW. První agregát podle nás bude tvořit velkou část prodejů (proto jsme nesáhli po základním 2.2D/100 kW), druhý pak ukazuje veškeré schopnosti auta.
Ze soupeřů alfy jsme v případě 2,2litru vybrali čtveřici modelů z dílny německé prémiové trojky a Jaguaru, který svým sportovním laděním má Alfě Romeo blízko. Do srovnání zamířily srovnatelné turbodiesely, což až na 2,2litr Mercedesu znamenalo dvoulitrové agregáty. V případě BMW 3 a Audi A4 taková jednotka dává 140 kW, Jaguar XE je se 132 kW stejně silný jako giulia a Mercedes se 125 kW je lehce slabší.
Motor alfy nabízí točivý moment 380 N.m, což je méně než u konkurence. Lehoučká konstrukce ale znamená, že v akceleraci z 0-100 km/h je Italka nejrychlejší. Za to maximální rychlost je podle udávaných parametrů nejnižší.
Co se týče samotné ceny, pak alfa boduje. Její cenovku 969.000 korun totiž překonává jen mercedes – sedan C 220 d přijde na 961.950 korun. BMW a jaguar s porovnatelným motorem dokonce přesáhnou milion.
Alfa Romeo Giulia – cenové srovnání s konkurencí | |||||
Model | Alfa Romeo Giulia | Audi A4 | BMW 3 | Jaguar XE | Mercedes-Benz C |
Motor | 2.2D | 2.0 TDI | 320d | 2.0d | C 220 d |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 1968 | 1995 | 1999 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 132/3750 | 140/3800-4200 | 140/4000 | 132/4000 | 125/3000-4200 |
Točivý moment [N.m/min] | 380/1500 | 400/1750-3000 | 400/1750-2500 | 430/1750-2500 | 400/1400-2800 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 240 | 235 | 231 | 234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,2 | 7,7 | 7,3 | 7,8 | 7,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,3 | 4,0 | 4,2 | 4,0 |
Pohotovostní h. [kg] | 1374 | 1450 | 1505 | 1490 | 1550 |
Základní cena [Kč] | 969.000 | 999.900 | 1.019.200 | 1.015.190 | 961.950 |
Nižší cenovka ale není vykoupena horší výbavou, ba naopak. Giulia už v základu nabízí asistent pro jízdu v pruzích nebo tempomat, což jsou prvky, které konkurence většinou nabízí až za příplatek. Cena příplatkových prvků (vybrané viz přiložená tabulka) je srovnatelná s konkurenčními vozy, byť většinou italská kráska patří mezi ty levnější modely.
Giulia nicméně ukazuje, že konkurence je v tomto směru přece jen dál. Třeba adaptivní tlumiče jsou dostupné jen pro vrcholnou šestiválcovou Giulii QV, takový head-up displej vůbec není k dispozici.
Alfa Romeo Giulia – cenové srovnání s konkurencí | |||||
Model | Alfa Romeo Giulia | Audi A4 | BMW 3 | Jaguar XE | Mercedes-Benz C |
Motor | 2.2D/132 kW | 2.0 TDI/140 kW | 320d/140 kW | 2.0d/132 kW | C 220 d/125 kW |
Základní cena [Kč] | 969.900 | 999.900 | 1.019.200 | 1.015.190 | 961.950 |
Asistent pro jízdu v pruzích [Kč] | S | 12.900 | 13.884 | S | 24.822 |
Automatická převodovka [Kč] | 8A/60.000* | 7DS/61.000 | 8A/57.408 | 8A/69.091 | 7A/66.828 |
Bi-xenonové světlomety [Kč] | 30.000 | S | 33.644 (LED) | 40.905 | 27.527 (LED) |
Head-up displej [Kč] | - | 28.100 | 26.156 | 36.674 | 31.505 |
Klimatizace | dvouzónová automatická | automatická | automatická | dvouzónová automatická | dvouzónová automatická |
Litá kola [Kč] | 17" | 16" | 16" | 17" | 16" |
Metalický lak [Kč] | 27.000 | 30.600-82.300 | 23.764-52.078 | 25.389-50.779 | 24.822-63.010 |
Navigace [Kč] | 28.000 | 42.300 | 42.458 | 21.915 | 27.050 |
Parkovací senzory vp. a vz. [Kč] | 20.000 | 22.300 | 18.434 | 11.284 | 23.231** |
Tempomat [Kč] | S | 8.600 | 8.268 | S | 8.592 |
Vyhřívaný volant [Kč] | 20.500* | 15.200 | 5.070 | 7.053 | 8.274 |
*Včetně vyhřívaných předních sedadel | |||||
**Včetně aktivního parkovacího asistenta |
Atraktivní cenovku navíc nenajdeme jen u běžných variant, ale také u vrcholného provedení, nakonec nazvaného Giulia QV. Přestože je poháněno potentním 2,9litrovým šestiválcem biturbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m, který byl vyvíjen ve spolupráci s Ferrari, jeho cenovka je lákavá – činí 2.045.000 korun. Konkurence na tuto částku nemá odpověď.
BMW M3 s podstatně slabším třílitrovým šestiválcem s 317 kW je o 25.900 korun dražší. Za stejně výkonný Mercedes-AMG C 63 S se čtyřlitrovým osmiválcem pak zájemce zaplatí o výrazných 222.540 korun více než u alfy. Ostatní značky tak silného zástupce v tuto chvíli nenabízejí, Audi S4 se 3.0 TFSI (260 kW) výkonově nestačí, stejně tak Jaguar XE s kompresorovým šestiválcem (250 kW).
Alfa Romeo Giulia QV – cenové srovnání s konkurencí | |||
Model | Alfa Romeo Giulia QV | BMW M3 | Mercedes-AMG C 63 S |
Motor | 2.9 V6 bi-turbo | 3.0 R6 twin-turbo | 4.0 V8 twin-turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2891 | 2979 | 3982 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 375/6500 | 317/5500-7300 | 375/5500-6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 600/2500 | 550/1850-5500 | 700/1750-4500 |
Převodovka | 6M | 6M | 7A |
Max. rychlost [km/h] | 307 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,9 | 4,3 | 4,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,5 | 8,8 | 8,4 |
Pohotovostní h. [kg] | 1580 | 1595 | 1800 |
Základní cena [Kč] | 2.045.000 | 2.070.900 | 2.267.540 |