Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (397 kW, 700 Nm): Předskokan M6
Pod kapotou Alpiny B6 Bi-Turbo trůní celohliníkový osmiválec objemu 4395 cm3 převzatý ze sedanu B7. Místo původních 373 kW ovšem poskytuje 397 kW (539 k)/5500 min-1.
Dvě paralelně umístěná turbodmychadla zůstala, každé dopuje čtveřici válců a jejich maximální plnicí tlak je 1,0 baru. Turbíny byly zvětšeny a revizí prošel celý chladicí systém: mezichladič stlačeného vzduchu, dva výměníky a samostatné chladiče maziva a kapaliny. Písty nesou značku Mahle, kompresní poměr je 9,2:1. Přímé vstřikování a proměnné časování ventilů Double-Vanos dokreslují technickou vyspělost.
Motor je kombinován s osmistupňovou sportovní samočinnou převodovkou vyvinutou ve spolupráci s firmou ZF. Ta přenáší na zadní kola mamutích 700 Nm při 3000 min-1. Ve sportovním režimu (S) řadí rychleji, v řádu milisekund. Elektronika totiž umí přerušit dodávku paliva do konkrétního válce, klesne točivý moment a to znamená vhodný okamžik pro (plně automatické) přeřazení nahoru. Tlačítka Switch-Tronic umístěná pod volantem se zase používají ke změně převodových stupňů v manuálním módu (M).
Na výfukovém systému spolupracovala firma nad jiné povolaná: Akrapovič (zejména motorkáři vědí). Lehké potrubí bylo vyrobeno z titanu, takže je o skoro polovinu lehčí než ocelové. Máte-li všechny komponenty nastaveny do komfortu, zvuk vycházející ze čtveřice elipsovitých koncovek je relativně normální a houstne až po překročení 3000 min-1. Při zařazené jedničce a dvojce jsou napůl otevřeny příslušné klapky a kolemjdoucí slyší hrozivé dunění. Ve sportovních režimech se ale tyto ventily otevírají zcela a to je pak doslova symfonie doprovázená práskáním.
Patřičná péče byla věnována také podvozku. Vychází sice z původních komponentů od BMW, hlavní slovo při jeho modifikaci měli u Alpiny. Je pochopitelně plně elektronický: k nastavování tlumičů i jejich stabilizátorů už jaksi nestačí zastrčená garáž a příslušné nářadí. O čtyřech módech (Comfort, Comfort+, Sport a Sport+) jsme se již lehce zmínili. Zadní náprava má diferenciál s omezenou svorností, který se stará o patřičnou trakci. Stabilizaci DSC můžete vypnout extra tlačítkem. Nic pro nezkušené řidiče. Vzduch ke kotoučovým brzdám (vpředu s průměrem 374 mm vzadu 345 mm) přivádí speciální otvor v podlaze. V základu jezdí B6 na dvacetipalcových kolech Alpina Classic s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport rozměru 255/35 ZR20, respektive 285/30 ZR20.
Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje u kupé 10,5 l benzinu na 100 km. Při využívání všech dynamických vlastností jí ale stěží dosáhnete. B6 Bi-Turbo totiž v uzavřené verzi sprintuje z klidu na 100 km/h za 4,4 s a po německých dálnicích s ní lze uhánět až 320 km/h.
Zvenčí odlišuje model B6 značky Alpina od běžných bavoráků šestkové řady například přední spoiler s karbonovým lízátkem. Také zadní odtoková hrana byla náležitě upravena, kupé můžete mít navíc i s větším křídlem. Interiér je kapitolou samou pro sebe. Exkluzivní kůže, kdo si potrpí na luxus, zvolí obklady z myrtového dřeva. Lak exteriéru i odstíny čalounění nemusí být zdaleka jen v klasické modré v kombinaci s bílou, barev je k dispozici celá škála.
A výbava? Všestranně elektricky seřiditelné sedačky s vyhříváním, navigace s přípravou pro Bluetooth, zdířka USB pro externí přehrávače, xenonové výbojky v hlavních světlech a diody v mlhovkách - to je jen stručný výčet. Alpina není jen prostou tuningovou firmou, má vlastní VIN a jedná se tedy o výrobce. Značka je zastoupena i u nás.