reklama


Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (397 kW, 700 Nm): Předskokan M6

Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (397 kW, 700 Nm): Předskokan M6

 
 

V Buchloe se vrhli na kupátka řady 6 a movitým zkrátili čekání na tovární BMW M6. Kabriolet se objevil již ve Frankfurtu.

Pod kapotou Alpiny B6 Bi-Turbo trůní celohliníkový osmiválec objemu 4395 cm3 převzatý ze sedanu B7. Místo původních 373 kW ovšem poskytuje 397 kW (539 k)/5500 min-1.

Dvě paralelně umístěná turbodmychadla zůstala, každé dopuje čtveřici válců a jejich maximální plnicí tlak je 1,0 baru. Turbíny byly zvětšeny a revizí prošel celý chladicí systém: mezichladič stlačeného vzduchu, dva výměníky a samostatné chladiče maziva a kapaliny. Písty nesou značku Mahle, kompresní poměr je 9,2:1. Přímé vstřikování a proměnné časování ventilů Double-Vanos dokreslují technickou vyspělost.

Motor je kombinován s osmistupňovou sportovní samočinnou převodovkou vyvinutou ve spolupráci s firmou ZF. Ta přenáší na zadní kola mamutích 700 Nm při 3000 min-1. Ve sportovním režimu (S) řadí rychleji, v řádu milisekund. Elektronika totiž umí přerušit dodávku paliva do konkrétního válce, klesne točivý moment a to znamená vhodný okamžik pro (plně automatické) přeřazení nahoru. Tlačítka Switch-Tronic umístěná pod volantem se zase používají ke změně převodových stupňů v manuálním módu (M).

Na výfukovém systému spolupracovala firma nad jiné povolaná: Akrapovič (zejména motorkáři vědí). Lehké potrubí bylo vyrobeno z titanu, takže je o skoro polovinu lehčí než ocelové. Máte-li všechny komponenty nastaveny do komfortu, zvuk vycházející ze čtveřice elipsovitých koncovek je relativně normální a houstne až po překročení 3000 min-1. Při zařazené jedničce a dvojce jsou napůl otevřeny příslušné klapky a kolemjdoucí slyší hrozivé dunění. Ve sportovních režimech se ale tyto ventily otevírají zcela a to je pak doslova symfonie doprovázená práskáním.

Patřičná péče byla věnována také podvozku. Vychází sice z původních komponentů od BMW, hlavní slovo při jeho modifikaci měli u Alpiny. Je pochopitelně plně elektronický: k nastavování tlumičů i jejich stabilizátorů už jaksi nestačí zastrčená garáž a příslušné nářadí. O čtyřech módech (Comfort, Comfort+, Sport a Sport+) jsme se již lehce zmínili. Zadní náprava má diferenciál s omezenou svorností, který se stará o patřičnou trakci. Stabilizaci DSC můžete vypnout extra tlačítkem. Nic pro nezkušené řidiče. Vzduch ke kotoučovým brzdám (vpředu s průměrem 374 mm vzadu 345 mm) přivádí speciální otvor v podlaze. V základu jezdí B6 na dvacetipalcových kolech Alpina Classic s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport rozměru 255/35 ZR20, respektive 285/30 ZR20.

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje u kupé 10,5 l benzinu na 100 km. Při využívání všech dynamických vlastností jí ale stěží dosáhnete. B6 Bi-Turbo totiž v uzavřené verzi sprintuje z klidu na 100 km/h za 4,4 s a po německých dálnicích s ní lze uhánět až 320 km/h.

Zvenčí odlišuje model B6 značky Alpina od běžných bavoráků šestkové řady například přední spoiler s karbonovým lízátkem. Také zadní odtoková hrana byla náležitě upravena, kupé můžete mít navíc i s větším křídlem. Interiér je kapitolou samou pro sebe. Exkluzivní kůže, kdo si potrpí na luxus, zvolí obklady z myrtového dřeva. Lak exteriéru i odstíny čalounění nemusí být zdaleka jen v klasické modré v kombinaci s bílou, barev je k dispozici celá škála.

A výbava? Všestranně elektricky seřiditelné sedačky s vyhříváním, navigace s přípravou pro Bluetooth, zdířka USB pro externí přehrávače, xenonové výbojky v hlavních světlech a diody v mlhovkách - to je jen stručný výčet. Alpina není jen prostou tuningovou firmou, má vlastní VIN a jedná se tedy o výrobce. Značka je zastoupena i u nás.

JAKE.AUTO.CZ: Alpina B6 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Alpina B6 xDrive Gran Coupé: Přes 600 koní a čtyřkolka Alpina B6 xDrive Gran Coupé: Přes 600 koní a čtyřkolka

Alpina B6 Gran Coupé se poprvé představila před rokem v…

Alpina B6 Gran Coupe jede až 318 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s Alpina B6 Gran Coupe jede až 318 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s

Čtyřdveřové kupé od Alpiny se díky silnému V8 a pohonu…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama