Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (397 kW, 700 Nm): Předskokan M6

Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (397 kW, 700 Nm): Předskokan M6

 
 

V Buchloe se vrhli na kupátka řady 6 a movitým zkrátili čekání na tovární BMW M6. Kabriolet se objevil již ve Frankfurtu.

Pod kapotou Alpiny B6 Bi-Turbo trůní celohliníkový osmiválec objemu 4395 cm3 převzatý ze sedanu B7. Místo původních 373 kW ovšem poskytuje 397 kW (539 k)/5500 min-1.

Dvě paralelně umístěná turbodmychadla zůstala, každé dopuje čtveřici válců a jejich maximální plnicí tlak je 1,0 baru. Turbíny byly zvětšeny a revizí prošel celý chladicí systém: mezichladič stlačeného vzduchu, dva výměníky a samostatné chladiče maziva a kapaliny. Písty nesou značku Mahle, kompresní poměr je 9,2:1. Přímé vstřikování a proměnné časování ventilů Double-Vanos dokreslují technickou vyspělost.

Motor je kombinován s osmistupňovou sportovní samočinnou převodovkou vyvinutou ve spolupráci s firmou ZF. Ta přenáší na zadní kola mamutích 700 Nm při 3000 min-1. Ve sportovním režimu (S) řadí rychleji, v řádu milisekund. Elektronika totiž umí přerušit dodávku paliva do konkrétního válce, klesne točivý moment a to znamená vhodný okamžik pro (plně automatické) přeřazení nahoru. Tlačítka Switch-Tronic umístěná pod volantem se zase používají ke změně převodových stupňů v manuálním módu (M).

Na výfukovém systému spolupracovala firma nad jiné povolaná: Akrapovič (zejména motorkáři vědí). Lehké potrubí bylo vyrobeno z titanu, takže je o skoro polovinu lehčí než ocelové. Máte-li všechny komponenty nastaveny do komfortu, zvuk vycházející ze čtveřice elipsovitých koncovek je relativně normální a houstne až po překročení 3000 min-1. Při zařazené jedničce a dvojce jsou napůl otevřeny příslušné klapky a kolemjdoucí slyší hrozivé dunění. Ve sportovních režimech se ale tyto ventily otevírají zcela a to je pak doslova symfonie doprovázená práskáním.

Patřičná péče byla věnována také podvozku. Vychází sice z původních komponentů od BMW, hlavní slovo při jeho modifikaci měli u Alpiny. Je pochopitelně plně elektronický: k nastavování tlumičů i jejich stabilizátorů už jaksi nestačí zastrčená garáž a příslušné nářadí. O čtyřech módech (Comfort, Comfort+, Sport a Sport+) jsme se již lehce zmínili. Zadní náprava má diferenciál s omezenou svorností, který se stará o patřičnou trakci. Stabilizaci DSC můžete vypnout extra tlačítkem. Nic pro nezkušené řidiče. Vzduch ke kotoučovým brzdám (vpředu s průměrem 374 mm vzadu 345 mm) přivádí speciální otvor v podlaze. V základu jezdí B6 na dvacetipalcových kolech Alpina Classic s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport rozměru 255/35 ZR20, respektive 285/30 ZR20.

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje u kupé 10,5 l benzinu na 100 km. Při využívání všech dynamických vlastností jí ale stěží dosáhnete. B6 Bi-Turbo totiž v uzavřené verzi sprintuje z klidu na 100 km/h za 4,4 s a po německých dálnicích s ní lze uhánět až 320 km/h.

Zvenčí odlišuje model B6 značky Alpina od běžných bavoráků šestkové řady například přední spoiler s karbonovým lízátkem. Také zadní odtoková hrana byla náležitě upravena, kupé můžete mít navíc i s větším křídlem. Interiér je kapitolou samou pro sebe. Exkluzivní kůže, kdo si potrpí na luxus, zvolí obklady z myrtového dřeva. Lak exteriéru i odstíny čalounění nemusí být zdaleka jen v klasické modré v kombinaci s bílou, barev je k dispozici celá škála.

A výbava? Všestranně elektricky seřiditelné sedačky s vyhříváním, navigace s přípravou pro Bluetooth, zdířka USB pro externí přehrávače, xenonové výbojky v hlavních světlech a diody v mlhovkách - to je jen stručný výčet. Alpina není jen prostou tuningovou firmou, má vlastní VIN a jedná se tedy o výrobce. Značka je zastoupena i u nás.

JAKE.AUTO.CZ: Alpina B6 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Alpina B6 xDrive Gran Coupé: Přes 600 koní a čtyřkolka Alpina B6 xDrive Gran Coupé: Přes 600 koní a čtyřkolka

Alpina B6 Gran Coupé se poprvé představila před rokem v…

Alpina B6 Gran Coupe jede až 318 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s Alpina B6 Gran Coupe jede až 318 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s

Čtyřdveřové kupé od Alpiny se díky silnému V8 a pohonu…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…