Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (397 kW, 700 Nm): Předskokan M6

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
V Buchloe se vrhli na kupátka řady 6 a movitým zkrátili čekání na tovární BMW M6. Kabriolet se objevil již ve Frankfurtu.

Pod kapotou Alpiny B6 Bi-Turbo trůní celohliníkový osmiválec objemu 4395 cm3 převzatý ze sedanu B7. Místo původních 373 kW ovšem poskytuje 397 kW (539 k)/5500 min-1.

Dvě paralelně umístěná turbodmychadla zůstala, každé dopuje čtveřici válců a jejich maximální plnicí tlak je 1,0 baru. Turbíny byly zvětšeny a revizí prošel celý chladicí systém: mezichladič stlačeného vzduchu, dva výměníky a samostatné chladiče maziva a kapaliny. Písty nesou značku Mahle, kompresní poměr je 9,2:1. Přímé vstřikování a proměnné časování ventilů Double-Vanos dokreslují technickou vyspělost.

Motor je kombinován s osmistupňovou sportovní samočinnou převodovkou vyvinutou ve spolupráci s firmou ZF. Ta přenáší na zadní kola mamutích 700 Nm při 3000 min-1. Ve sportovním režimu (S) řadí rychleji, v řádu milisekund. Elektronika totiž umí přerušit dodávku paliva do konkrétního válce, klesne točivý moment a to znamená vhodný okamžik pro (plně automatické) přeřazení nahoru. Tlačítka Switch-Tronic umístěná pod volantem se zase používají ke změně převodových stupňů v manuálním módu (M).

Na výfukovém systému spolupracovala firma nad jiné povolaná: Akrapovič (zejména motorkáři vědí). Lehké potrubí bylo vyrobeno z titanu, takže je o skoro polovinu lehčí než ocelové. Máte-li všechny komponenty nastaveny do komfortu, zvuk vycházející ze čtveřice elipsovitých koncovek je relativně normální a houstne až po překročení 3000 min-1. Při zařazené jedničce a dvojce jsou napůl otevřeny příslušné klapky a kolemjdoucí slyší hrozivé dunění. Ve sportovních režimech se ale tyto ventily otevírají zcela a to je pak doslova symfonie doprovázená práskáním.

Patřičná péče byla věnována také podvozku. Vychází sice z původních komponentů od BMW, hlavní slovo při jeho modifikaci měli u Alpiny. Je pochopitelně plně elektronický: k nastavování tlumičů i jejich stabilizátorů už jaksi nestačí zastrčená garáž a příslušné nářadí. O čtyřech módech (Comfort, Comfort+, Sport a Sport+) jsme se již lehce zmínili. Zadní náprava má diferenciál s omezenou svorností, který se stará o patřičnou trakci. Stabilizaci DSC můžete vypnout extra tlačítkem. Nic pro nezkušené řidiče. Vzduch ke kotoučovým brzdám (vpředu s průměrem 374 mm vzadu 345 mm) přivádí speciální otvor v podlaze. V základu jezdí B6 na dvacetipalcových kolech Alpina Classic s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport rozměru 255/35 ZR20, respektive 285/30 ZR20.

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje u kupé 10,5 l benzinu na 100 km. Při využívání všech dynamických vlastností jí ale stěží dosáhnete. B6 Bi-Turbo totiž v uzavřené verzi sprintuje z klidu na 100 km/h za 4,4 s a po německých dálnicích s ní lze uhánět až 320 km/h.

Zvenčí odlišuje model B6 značky Alpina od běžných bavoráků šestkové řady například přední spoiler s karbonovým lízátkem. Také zadní odtoková hrana byla náležitě upravena, kupé můžete mít navíc i s větším křídlem. Interiér je kapitolou samou pro sebe. Exkluzivní kůže, kdo si potrpí na luxus, zvolí obklady z myrtového dřeva. Lak exteriéru i odstíny čalounění nemusí být zdaleka jen v klasické modré v kombinaci s bílou, barev je k dispozici celá škála.

A výbava? Všestranně elektricky seřiditelné sedačky s vyhříváním, navigace s přípravou pro Bluetooth, zdířka USB pro externí přehrávače, xenonové výbojky v hlavních světlech a diody v mlhovkách - to je jen stručný výčet. Alpina není jen prostou tuningovou firmou, má vlastní VIN a jedná se tedy o výrobce. Značka je zastoupena i u nás.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - eniel lorien
5. 12. 2011 07:44
Re: Lépe to už ani nejde ..
neviem ako jazdí nová M /6/...Ale ta doterajšia bola s môjho pohľadu dosť..ehmmm..no..blbo využiteľná.. ..Alpinu som mal tú česť len pár km ale oproti M5 sa mi páčila viac... Výkonovo takmer na nerozoznamie ale o to poddajnejší podvozok.. Na okruhu by M ko alpinu asi porazilo...Na okreskách by to bolo asi za jedno...Ale alpina na kazdodenné jazdenie je určite lepšia voľba ako M-ko...Tažko povedať ako to bude s aktuálnou generáciou..Ale aj tak by som bral alpinu..aj keď..... Asi skor alpinu D5 a za zvyšok BMW k 1600GT >:D >:D .... >:D
Avatar - eniel lorien
5. 12. 2011 07:33
Re: alpina
to je možné..osobne davam ale prednosť originálu :-!
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2011 23:23
Re: alpina
Děkuji za optání, docela ANO :-)
ad PS:: Promiňte "překlep", mělo tam být "jen" MB ML a SL 6.3 AMG ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2011 23:21
Re: Lépe to už ani nejde ..
No, musím SOUHLASIT že většinu toho výkonu běžně člověk NEvyužívá, ale "je příjemné" ho tam mít a tu a tam "se to opravdu hodí" - a navíc Alpina je známá tím jak to s podáním vysokého výkonu "umí"..
PS: Já sice na jednu stranu SOUHLASím s "nesmyslností" ultravýkonných vozů, ale neb mám maličko praxe s pár vozy cca podobného (no maličko menšího :-) ) výkonu, tak mi to zas TAK NEsmyslné NEpříjde..
PPS: Jaký výkon by se vám pro takovýto vůz zdál optimálně maximální? ;-)
4. 12. 2011 22:44
Re: Lépe to už ani nejde ..
Nac mas hlavu, kdys nemyslis? Cvoku.