Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auta budou skákat, tančit a plavat i v Evropě. BYD zde uvede svou nejdražší značku

Yangwang U7
Yangwang U7
Yangwang U7
Yangwang U7
56 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (3)

Čínským automobilkám pořádně narostly ambice a pomalu se přesouvají i k nám. BYD zde v blízké době vypustí modely pod značkou Yangwang, které budou těmi nejdražšími auty z Číny, jaké si budou moci Evropané koupit.

Automobilka BYD rozhodně nemá malé ambice a to ani v Evropě. Po rozjezdu hlavní značky v téměř všech zemích starého kontinentu se připravuje na uvedení prémiové odnože Denza. Ani u toho ale nezůstane, protože nově BYD potvrdil expanzi značky Yangwang na evropský trh.

Yangwang byl založen v roce 2023 a jde o luxusní a zdaleka nejdražší značku spadající do koncernu BYD. Automobilka si na modelech Yangwangu testuje nové technologie, které se později dostanou i do zbytku modelové nabídky. Dnes má Yangwang tři modely a každý je něčím specifický.

Jako první byl uveden velký rámový off-road U8, který se rychle dostalo do médií díky své schopnosti plavat. BYD to sice prezentuje jako bezpečnostní funkci pro případ záplav, ale internet už je dnes plný majitelů, kteří si s autem jdou prostě zaplavat. Zajímavá je i technika, jako jediný vůz koncernu BYD totiž U8 využívá sériový hybrid.

Každé kolo má svůj elektromotor a jejich kombinovaný výkon je 880 kW. Energii jim dodává LFP baterie o kapacitě 49,05 kWh, ale také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Díky specifickému pohonu nechybí funkce jako otáčení se na místě, auto má ale také velmi sofistikovaný systém aktivního odpružení, které umí zvýšit světlou výšku až o 15 cm. Auto má ve standardní verzi délku 5.319 mm, nově byla uvedena také prodloužená verze U8L s 5400 mm. V Číně auto začíná na ceně v přepočtu 3,2 milionu korun.

Následovalo sportovní kupé U9, které má pouze bateriový pohon a také čtyři elektromotory. Systémový výkon je 960 kW, na stovku auto zrychlí za 2,36 sekundy. Baterie má kapacitu 80 kWh, dojezd má být 450 kilometrů a nabíjecí výkon 500 kW – auto mimochodem má dva nabíjecí porty, které je možné používat současně.

Specialitou U9 je pokročilejší systém aktivního odpružení, které využívá vzduchové měchy i hydrauliku. Každé kolo dokáže nastavit individuálně, díky čemuž dokáže „tančit“ i skákat. Právě na to se zaměřila propagační videa, na kterých se elektrické kupé dlouhými skoky dostává přes sérii nerovností. V Číně auto začíná na ceně v přepočtu 5,3 milionu korun.

Letošní novinkou je sedan U7, o kterém jsme psali také díky funkcím jeho aktivního odpružení. To ovládá zdvih každého kola zvlášť pomocí „lineárního elektromagnetického odpružení“ a podle videí je schopné se například udržet stabilní i při pokusu o PIT manévr. U7 je paralelní hybrid, kterému energii dodává netradičně motor typu boxer. Spolupracují s nim hned čtyři elektromotory s kombinovaným výkonem 960 kW.

Spalovací motor samotný má 200 kW, BYD udává i kombinovaný výkon celého systému 1160 kW a točivý moment 2060 Nm. Čistě na elektřinu ujede U7 díky 52,4 kWh LFP baterii Blade kolem 200 kilometrů, což je ale měřeno v optimistickém čínském měřicím cyklu. Kombinovaný dojezd je 1000 kilometrů. V Číně auto vyjde v přepočtu minimálně na 1,85 milionu Kč.

Všechny tři modely jsou drahé už v Číně a prodeje tomu odpovídají. Za první půl rok se na domácím trhu prodalo 759 kusů U8 a 165 kusů U7. Prodeje U9 žebříčky ani nezmiňují, za loňský rok se jich mělo prodat asi 88 kusů.

Minimálně příchod U8 a U9 do Evropy je potvrzen, a s informací přišla šéfka místní pobočky Stella Li. Následovat podle ní budou další modely, což asi znamená i U7. Po příchodu budou Yangwangy nejdražšími čínskými vozy v Evropě a konkurovat už budou značkám jako Bentley nebo Ferrari. BYD musí při dovozu elektromobilů a sériových hybridů do Evropy platit dodatečná cla 17 % k dřívějším 10 %.

Video placeholder
BYD YangWang U8 předvádí brodění a plavání • Zdroj: CarNewsChina

Zdroj: BYD, zdroj foto: BYD, zdroj videa: BYD

Vstoupit do diskuze (3)