Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Artega v Ženevě 2010

Michal Fokt
U Artegy se neděje, alespoň co se kupé GT týče, nic zajímavého. Zato automobilka jako taková prošla dost zásadní změnou – má totiž nového majitele, respektive majitelku.

Artega GT

Kupé Artega je už tři roky staré auto, jedna novinka by tu ale ohledně malé firmy z Delbrücku přece jen byla, a řeč prozatím nebude o faceliftu jediného modelu Artega GT, ten se totiž vyrábí teprve rok a půl.

Značku Artega ale nyní můžeme považovat téměř za mexickou, jejím vlastníkem se totiž stala investiční společnost Tesalia Capital, vedená Lindou Alvarado. Ta je nejen zřejmě nejvlivnější ženou Střední Ameriky, ale také vnučkou Felixe Aramburuzabaly, což je spoluvlastník pivovaru Grupo Modelo, vyrábějící slavná mexická piva Corona a Modelo.

Připomeňme tedy alespoň, že Artega GT debutovala už v Ženevě v roce 2007, vyrábět se začala v létě roku 2008 a vloni na podzim se představila i verze s pravostranným řízením.

Dvoumístný vůz navržený dánským designérem Henrikem Fiskerem má rozměry 4010 x 1880 x 1180 mm a pohání ho před zadní nápravou uložený vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l, který pochází z produkce Volkswagenu. Atmosféricky plněný agregát má výkon 221 kW (300 k), vůz s ním dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h a zvládá zrychlení na stovku pod 5 s. Díky rozsáhlému využití hliníku a kompozitních materiálů váží německo-mexické kupátko jen lehce pod 1100 kg.

Doporučujeme: Pod lupou – Artega GT


Michal Fokt