Aston Martin DB4 GT Continuation: Vznikne 25 nových britských krasavců

 

Aston Martin postaví pětadvacítku kupé DB4 GT. To původní se zrodilo na přelomu 50. a 60. let minulého věku. Jeden kus ale přijde na skoro 50 milionů korun.

Aston Martin se rozhodl vyrobit novou sérii historických DB4 GT s italskou karoserií Touring. S nostalgickým pokračováním tak trochu napodobuje konkurenci od Jaguaru (XKSS), ale podobný kousek udělal už kdysi, takže se rozhodně neopičí. V roce 1988 poslal čtyři nevyužité podvozky stejného modelu do Milána - u Zagata na ně postavili nové karoserie. Oblá verze se stylizovaným Z z pera Ercoleho Spady je slavnější než ta klasická a hlavně vzácná, originálů bylo postaveno pouze devatenáct... Kromě Sanction II vznikly ještě na přelomu milénia dvě Sanction III. Obě várky měly upravené brzdy a podvozek a pod kapotou atmosférické řadové šestiválce DOHC 4,12 l/262 kW místo původních 3,67 l/234 kW.

Odlehčené DB4

Uzavřených DB4 GT Touring se v letech 1959-1963 zrodilo více: 75 kusů. Pro britskou továrnu to bylo úspěšné období, závodní DBR1 s Carrollem Shelbym a Royem Salvadorim vyhrál 24 hodin Le Mans, jen účast ve formuli 1 s dvouapůllitrem DBR4 nedopadla podle očekávání. GT sloužilo hlavně k závodění a hned v devětapadesátém jej Stirling Moss přivedl k vítězství v Silverstone. Při debutu!

Půvabná kupátka byla odlehčenou verzí standardního DB4, vážila 1265 kg, měla karoserie vyrobenou z hořčíkové slitiny a poháněl je také dvouventilový šestiválec 3,67 l s ještě o něco nižším výkonem 225 kW a točivým momentem 366 N.m. Oproti 179kW standardu ale pohonná jednotka disponovala stádem samozřejmě větším, protože používala tři dvoukomorové karburátory místo dvou. Šlo vlastně o supersporty, i když se jim tehdy tak ještě neříkalo - se zrychlením z klidu na 96 km/h za 6,4 s a maximálkou 245 km/h nebylo pochyb, že do této později vytvořené kategorie retrospektivně skutečně patří! Šlo o jeden z nejrychlejších ostrovních sporťáků té doby a vlastně i v celosvětovém měřítku...

Automobilka Aston Martin Lagonda Ltd. tedy legendu oživí, oznámila to v pátek 9. prosince. Základem bude osmička ještě lehčích provedení. Navíc nevyjedou z nového komplexu v Gaydonu, nýbrž z původních dílen v Newport Pagnellu! Nejsou opuštěné, stále stojí, sídlí zde divize Aston Martin Works Heritage. Montážní práce na tomto místě se tak obnoví alespoň na chvilku, po dekádě: od dob první generace řady Vanquish, konkrétně verze S. Zároveň jde samozřejmě o „líheň“ úvodní série DB4 GT.

Klasika versus moderna

Nové vozy dostanou vlastní VIN kódy, navážou na své předchůdce tam, kde se před 53 lety skončilo, s oficiálními replikami DB4 GT Zagato to Aston udělal mimochodem úplně stejně. Technika také zůstane v základu klasická, to znamená opět tříkarburátorový šestiválec, za kterým kdysi stál polský konstruktér Tadek Marek. Oficiálně bude mít 247 kW (336 k), ovšem dle optimistické normy SAE. Motory ale postaví technici od základu nové, využijí odlitků z typu DB11. Kombinace perfektní ruční práce, tedy poctivého řemesla a moderních materiálů...

Čtyřrychlostní manuální převodovka David Brown (vyráběla ji jiná společnost tehdejšího majitele) se také nezmění, stejně jako ocelový trubkový rám a podlaha. Nové vozy dále využijí předních nezávislých závěsů s nestejně dlouhými rameny, zadní nápravu mají tuhou s vlečenými rameny a Wattovým přímovodem. Příčný zkrutný stabilizátor najdeme pouze vpředu, stejně jako teleskopické tlumiče, vzadu byly totiž dvojité pákové, vinuté pružiny pak na obou. Ke slovu se jistě dostane původní dokumentace.

Jak už bylo zmíněno v titulku, do světa vyjede 25 aut. Zapomeňte na silniční homologaci, majitelé se s nimi budou moc prohánět pouze po okruzích. To znamená i ochrannou bezpečnostní klec dle řádů FIA, hasicí přístroj a obří palivovou nádrž na 136 l benzinu. Hmotnost se přesto udrží na muší hodnotě 1227 kg.

Závodní školení

Automobilka chystá dvouleté řidičské školení na moderních světových tratích včetně okruhu Yas Marina. „Učitelem“ bude i Darren Turner, který toho s astony v závodech GT vyhrál dost, třeba třídu GT1 ve 24 hodinách Le Mans (2007 a 2008) na DBR9, letos se stal šampionem kategorie GTE v European Le Mans Series, vodil závodní Vantage této specifikace. Kdysi také dnes dvaačtyřicetiletý závodník působil jako testovací pilot McLarenu, jezdil DTM, BTCC i australské V8 Supercars.

První vskutku pozoruhodné stroje se k zákazníkům dostanou v létě 2017. Tedy k těm, kteří mají na svých bankovních kontech přebytečných 48,6 milionu korun, právě tolik požadují Britové v přepočtu za jeden každý kus...

Spolupracujeme s TipCars.com
Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
Zdroj: AML Ltd., Autoblog, Wiki, UCP

Štítky Aston Martin Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 





 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Včera

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Polsko – Kolumbie 0:3. Poláci po debaklu na mistrovství světa končí

Polsko – Kolumbie 0:3. Poláci po debaklu na…

Polsko na světovém šampionátu končí. Po úvodním nezdaru se Senegalem (1:2) Poláci absolutně nezvládli druhý duel…

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů inspirované Rembrandtovou stínohrou

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů…

Nizozemská fotografka Danielle van Zadelhoff pro své snímky volí zajímavou atmosféru. Její kompozice nápadně…