Aston Martin DB4 GT Continuation: Vznikne 25 nových britských krasavců

 

Aston Martin postaví pětadvacítku kupé DB4 GT. To původní se zrodilo na přelomu 50. a 60. let minulého věku. Jeden kus ale přijde na skoro 50 milionů korun.

Aston Martin se rozhodl vyrobit novou sérii historických DB4 GT s italskou karoserií Touring. S nostalgickým pokračováním tak trochu napodobuje konkurenci od Jaguaru (XKSS), ale podobný kousek udělal už kdysi, takže se rozhodně neopičí. V roce 1988 poslal čtyři nevyužité podvozky stejného modelu do Milána - u Zagata na ně postavili nové karoserie. Oblá verze se stylizovaným Z z pera Ercoleho Spady je slavnější než ta klasická a hlavně vzácná, originálů bylo postaveno pouze devatenáct... Kromě Sanction II vznikly ještě na přelomu milénia dvě Sanction III. Obě várky měly upravené brzdy a podvozek a pod kapotou atmosférické řadové šestiválce DOHC 4,12 l/262 kW místo původních 3,67 l/234 kW.

Odlehčené DB4

Uzavřených DB4 GT Touring se v letech 1959-1963 zrodilo více: 75 kusů. Pro britskou továrnu to bylo úspěšné období, závodní DBR1 s Carrollem Shelbym a Royem Salvadorim vyhrál 24 hodin Le Mans, jen účast ve formuli 1 s dvouapůllitrem DBR4 nedopadla podle očekávání. GT sloužilo hlavně k závodění a hned v devětapadesátém jej Stirling Moss přivedl k vítězství v Silverstone. Při debutu!

Půvabná kupátka byla odlehčenou verzí standardního DB4, vážila 1265 kg, měla karoserie vyrobenou z hořčíkové slitiny a poháněl je také dvouventilový šestiválec 3,67 l s ještě o něco nižším výkonem 225 kW a točivým momentem 366 N.m. Oproti 179kW standardu ale pohonná jednotka disponovala stádem samozřejmě větším, protože používala tři dvoukomorové karburátory místo dvou. Šlo vlastně o supersporty, i když se jim tehdy tak ještě neříkalo - se zrychlením z klidu na 96 km/h za 6,4 s a maximálkou 245 km/h nebylo pochyb, že do této později vytvořené kategorie retrospektivně skutečně patří! Šlo o jeden z nejrychlejších ostrovních sporťáků té doby a vlastně i v celosvětovém měřítku...

Automobilka Aston Martin Lagonda Ltd. tedy legendu oživí, oznámila to v pátek 9. prosince. Základem bude osmička ještě lehčích provedení. Navíc nevyjedou z nového komplexu v Gaydonu, nýbrž z původních dílen v Newport Pagnellu! Nejsou opuštěné, stále stojí, sídlí zde divize Aston Martin Works Heritage. Montážní práce na tomto místě se tak obnoví alespoň na chvilku, po dekádě: od dob první generace řady Vanquish, konkrétně verze S. Zároveň jde samozřejmě o „líheň“ úvodní série DB4 GT.

Klasika versus moderna

Nové vozy dostanou vlastní VIN kódy, navážou na své předchůdce tam, kde se před 53 lety skončilo, s oficiálními replikami DB4 GT Zagato to Aston udělal mimochodem úplně stejně. Technika také zůstane v základu klasická, to znamená opět tříkarburátorový šestiválec, za kterým kdysi stál polský konstruktér Tadek Marek. Oficiálně bude mít 247 kW (336 k), ovšem dle optimistické normy SAE. Motory ale postaví technici od základu nové, využijí odlitků z typu DB11. Kombinace perfektní ruční práce, tedy poctivého řemesla a moderních materiálů...

Čtyřrychlostní manuální převodovka David Brown (vyráběla ji jiná společnost tehdejšího majitele) se také nezmění, stejně jako ocelový trubkový rám a podlaha. Nové vozy dále využijí předních nezávislých závěsů s nestejně dlouhými rameny, zadní nápravu mají tuhou s vlečenými rameny a Wattovým přímovodem. Příčný zkrutný stabilizátor najdeme pouze vpředu, stejně jako teleskopické tlumiče, vzadu byly totiž dvojité pákové, vinuté pružiny pak na obou. Ke slovu se jistě dostane původní dokumentace.

Jak už bylo zmíněno v titulku, do světa vyjede 25 aut. Zapomeňte na silniční homologaci, majitelé se s nimi budou moc prohánět pouze po okruzích. To znamená i ochrannou bezpečnostní klec dle řádů FIA, hasicí přístroj a obří palivovou nádrž na 136 l benzinu. Hmotnost se přesto udrží na muší hodnotě 1227 kg.

Závodní školení

Automobilka chystá dvouleté řidičské školení na moderních světových tratích včetně okruhu Yas Marina. „Učitelem“ bude i Darren Turner, který toho s astony v závodech GT vyhrál dost, třeba třídu GT1 ve 24 hodinách Le Mans (2007 a 2008) na DBR9, letos se stal šampionem kategorie GTE v European Le Mans Series, vodil závodní Vantage této specifikace. Kdysi také dnes dvaačtyřicetiletý závodník působil jako testovací pilot McLarenu, jezdil DTM, BTCC i australské V8 Supercars.

První vskutku pozoruhodné stroje se k zákazníkům dostanou v létě 2017. Tedy k těm, kteří mají na svých bankovních kontech přebytečných 48,6 milionu korun, právě tolik požadují Britové v přepočtu za jeden každý kus...

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná

Kandidátku KSČM do voleb do Evropského parlamentu povede…

 
Zdroj: AML Ltd., Autoblog, Wiki, UCP

Štítky Aston Martin Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 





 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky Markéty Mayerové byla rázná!

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky…

Obvinění Slávka Boury (54) z pašování drog mezi Českem, Austrálií a Novým Zélandem nevěří ani jeho bývalá…

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se připojily nahotinky

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se…

V Paříži se dnes k protivládním protestům sešlo zhruba 3000 členů hnutí takzvaných žlutých vest, tedy mnohem…

 

iSport.cz

Plekanec asistoval, Kladno ale ve šlágru podlehlo Dukle. Prostějov dotáhl Motor

Plekanec asistoval, Kladno ale ve šlágru podlehlo…

Hokejisté vedoucí Jihlavy porazili ve šlágru 35. kola první ligy Kladno 5:2 a odskočili tak Rytířům na rozdíl…

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi zvládnout a proč se nedaří

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi…

Ani U Litavky se nepodařilo Spartě zmírnit velké zklamání z podzimní části. Jednogólové vedení neudrželi a…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…