Aston Martin DB4 GT Continuation: Vznikne 25 nových britských krasavců

 

Aston Martin postaví pětadvacítku kupé DB4 GT. To původní se zrodilo na přelomu 50. a 60. let minulého věku. Jeden kus ale přijde na skoro 50 milionů korun.

Aston Martin se rozhodl vyrobit novou sérii historických DB4 GT s italskou karoserií Touring. S nostalgickým pokračováním tak trochu napodobuje konkurenci od Jaguaru (XKSS), ale podobný kousek udělal už kdysi, takže se rozhodně neopičí. V roce 1988 poslal čtyři nevyužité podvozky stejného modelu do Milána - u Zagata na ně postavili nové karoserie. Oblá verze se stylizovaným Z z pera Ercoleho Spady je slavnější než ta klasická a hlavně vzácná, originálů bylo postaveno pouze devatenáct... Kromě Sanction II vznikly ještě na přelomu milénia dvě Sanction III. Obě várky měly upravené brzdy a podvozek a pod kapotou atmosférické řadové šestiválce DOHC 4,12 l/262 kW místo původních 3,67 l/234 kW.

Odlehčené DB4

Uzavřených DB4 GT Touring se v letech 1959-1963 zrodilo více: 75 kusů. Pro britskou továrnu to bylo úspěšné období, závodní DBR1 s Carrollem Shelbym a Royem Salvadorim vyhrál 24 hodin Le Mans, jen účast ve formuli 1 s dvouapůllitrem DBR4 nedopadla podle očekávání. GT sloužilo hlavně k závodění a hned v devětapadesátém jej Stirling Moss přivedl k vítězství v Silverstone. Při debutu!

Půvabná kupátka byla odlehčenou verzí standardního DB4, vážila 1265 kg, měla karoserie vyrobenou z hořčíkové slitiny a poháněl je také dvouventilový šestiválec 3,67 l s ještě o něco nižším výkonem 225 kW a točivým momentem 366 N.m. Oproti 179kW standardu ale pohonná jednotka disponovala stádem samozřejmě větším, protože používala tři dvoukomorové karburátory místo dvou. Šlo vlastně o supersporty, i když se jim tehdy tak ještě neříkalo - se zrychlením z klidu na 96 km/h za 6,4 s a maximálkou 245 km/h nebylo pochyb, že do této později vytvořené kategorie retrospektivně skutečně patří! Šlo o jeden z nejrychlejších ostrovních sporťáků té doby a vlastně i v celosvětovém měřítku...

Automobilka Aston Martin Lagonda Ltd. tedy legendu oživí, oznámila to v pátek 9. prosince. Základem bude osmička ještě lehčích provedení. Navíc nevyjedou z nového komplexu v Gaydonu, nýbrž z původních dílen v Newport Pagnellu! Nejsou opuštěné, stále stojí, sídlí zde divize Aston Martin Works Heritage. Montážní práce na tomto místě se tak obnoví alespoň na chvilku, po dekádě: od dob první generace řady Vanquish, konkrétně verze S. Zároveň jde samozřejmě o „líheň“ úvodní série DB4 GT.

Klasika versus moderna

Nové vozy dostanou vlastní VIN kódy, navážou na své předchůdce tam, kde se před 53 lety skončilo, s oficiálními replikami DB4 GT Zagato to Aston udělal mimochodem úplně stejně. Technika také zůstane v základu klasická, to znamená opět tříkarburátorový šestiválec, za kterým kdysi stál polský konstruktér Tadek Marek. Oficiálně bude mít 247 kW (336 k), ovšem dle optimistické normy SAE. Motory ale postaví technici od základu nové, využijí odlitků z typu DB11. Kombinace perfektní ruční práce, tedy poctivého řemesla a moderních materiálů...

Čtyřrychlostní manuální převodovka David Brown (vyráběla ji jiná společnost tehdejšího majitele) se také nezmění, stejně jako ocelový trubkový rám a podlaha. Nové vozy dále využijí předních nezávislých závěsů s nestejně dlouhými rameny, zadní nápravu mají tuhou s vlečenými rameny a Wattovým přímovodem. Příčný zkrutný stabilizátor najdeme pouze vpředu, stejně jako teleskopické tlumiče, vzadu byly totiž dvojité pákové, vinuté pružiny pak na obou. Ke slovu se jistě dostane původní dokumentace.

Jak už bylo zmíněno v titulku, do světa vyjede 25 aut. Zapomeňte na silniční homologaci, majitelé se s nimi budou moc prohánět pouze po okruzích. To znamená i ochrannou bezpečnostní klec dle řádů FIA, hasicí přístroj a obří palivovou nádrž na 136 l benzinu. Hmotnost se přesto udrží na muší hodnotě 1227 kg.

Závodní školení

Automobilka chystá dvouleté řidičské školení na moderních světových tratích včetně okruhu Yas Marina. „Učitelem“ bude i Darren Turner, který toho s astony v závodech GT vyhrál dost, třeba třídu GT1 ve 24 hodinách Le Mans (2007 a 2008) na DBR9, letos se stal šampionem kategorie GTE v European Le Mans Series, vodil závodní Vantage této specifikace. Kdysi také dnes dvaačtyřicetiletý závodník působil jako testovací pilot McLarenu, jezdil DTM, BTCC i australské V8 Supercars.

První vskutku pozoruhodné stroje se k zákazníkům dostanou v létě 2017. Tedy k těm, kteří mají na svých bankovních kontech přebytečných 48,6 milionu korun, právě tolik požadují Britové v přepočtu za jeden každý kus...

Spolupracujeme s TipCars.com
USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 
Zdroj: AML Ltd., Autoblog, Wiki, UCP

Štítky Aston Martin Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 





 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou hodinách ji zatkli za prostituci

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou…

Američtí policisté zavřeli Amber Gonzales (30) do cely předběžného zadržení za krádež mobilního telefonu.…

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama: Mrkejte, kdo ji utěšuje!

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama:…

Od začátku to vypadalo, že tihle dva spolu skončí nejenom před oltářem, ale i do konce života. Přesto se Eliška…

 

iSport.cz

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal správný čas

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal…

Čekal, jestli nepřijde nabídka ze zámoří. Ty z KHL nebo extraligy s díky odmítl. Dopředu měl jasně dané: NHL,…

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi Baníkem a Spartou

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi…

Duel na krev mezi Baníkem a Spartou zvládli lépe Letenští, kteří ve Vítkovicích vydolovali důležité tři body.…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…