Aston Martin jde proti trendu, nevzdá se manuálních převodovek
Pokud hledáte skutečně rychlé sportovní či supersportovní auto, máte k dispozici poměrně široký seznam výrobců, kterým je možné se upsat. Aston Martin, Audi, Ferrari, Maserati, McLaren, Mercedes-Benz, Porsche … všechny tyto automobilky nabízejí modely, při jejichž řízení tuhne v žilách krev a řidič zažívá dokonalou nirvánu. Má to ale jeden háček.
Ruku v ruce se snižováním objemů nových agregátů se totiž rozšiřuje ještě jeden nešvar – vymírání manuálních převodovek ve vozech výše uvedených značek. U Italů si milovník manuálu neškrtne, u Němců pouze ve Stuttgartu, a například u McLarenu budete mít vždycky pouze „dvouspojku“. Ze slavných britských značek voličům a páčkám pod volantem z části odolává pouze Aston Martin a Jaguar, a jak to zatím vypadá, ještě tomu tak nějakou dobu bude.
Podle serveru Caranddriver.com se šéf značky Aston Martin Andy Palmer nechal slyšet, že manuály v nabídce udrží tak dlouho, jak to jenom bude možné. Chce, aby Aston Martin byl poslední značkou, který nabídne „manuální“ sportovní auto už z toho důvodu, že sám automatické a dvouspojkové převodovky nemusí kvůli jejich hmotnosti a složitosti.
Vskutku zajímavá slova, zejména pokud zmíníme fakt, že nový Aston Martin Vantage bude používat čtyřlitrový osmiválec biturbo od AMG. A ten Němci naopak párují výhradně s automatickými převodovkami. Palmer sice řekl, že předpokládá nabídku jednoho motoru u každého modelu, například novému DB11 by ale slabší alternativa k dvanáctiválci o objemu 5,2 litru seděla. Uvažovat pak samozřejmě lze také v opačném sledu - třeba že nový Vantage dostane dvanáctiválec z DB11.