Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V12 Vantage: Dvanáctiválce mají u Astonu své místo i ve špatných časech (nové foto)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Na konci roku 2007 představil Aston Martin koncept V12 Vantage RS a nyní automobilka oznamuje premiéru sériového provedení modelu V12 Vantage, která se odehraje na březnovém autosalonu v Ženevě.

Původní koncept Aston Martin V12 Vantage RS měl pod svou dlouhou kapotou uložen vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, poskytující výkon 442 kW (600 k) při 6250 ot./min a točivý moment 690 Nm při 5000 ot./min. Díky těmto hodnotám měl být koncept schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 4,0 s a z 0 na 160 km/h zrychlit za 8,5 s.

Sériový Aston Martin V12 Vantage má pod svou kapotou rovněž vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, ale naladěný na výkon 380 kW (517 k) a točivý moment 570 Nm. Což jsou hodnoty, s nimiž dvoumístné kupé pokoří 100 km/h za 4,2 s a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h.

Vnější rozměry jsou až na výšku shodné s modelem V8 Vantage, takže dvanáctiválec je dlouhý 4380 mm, široký 1865 mm a vysoký 1241 mm, což je o 14 mm méně než u osmiválce. Nová pohonná jednotka je o 100 kg těžší než původní V8, ale díky hojnému využití karbonu je pohotovostní hmotnost V12 Vantage pouze 1680 kg, což je jen o 50 kg více než u V8 Vantage, který váží 1630 kg. I přesto, že je nový motor těžší podařilo se dosáhnout rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 51:49.

V souvislosti s použitím výkonnější pohonné jednotky se úpravy nevyhnuly ani podvozku, kde je přepracováno zavěšení a snížena světlá výška vozu. V blatnících mají své místo nová devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero Corsa o rozměrech 255/35 ZR19 vředu a 295/30 ZR19 vzadu. O zastavení se postará nový brzdový systém s karbonovými ventilovanými brzdami, jejichž kotouče mají průměr 398 mm vpředu a 360 mm vzadu.

Výroba V12 Vantage bude soustředěna do sídla společnosti v Gaydonu (Warwickshire), kde se vyrábí také modely DBS, DB9 a V8 Vantage. Aston Martin má v plánu vyrábět 300 až 500 těchto vozů ročně, některé zdroje uvádějí, že produkce je omezena asi na 1000 kusů. Cena má být zveřejněna na ženevském autosalonu. Dodávky prvním klientům mají začít v třetím čtvrtletí letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
6. 2. 2009 20:45
Re: Něco tu nehraje
Aston je můj favorit, ale Mase GT má taky pěkný koule.
Avatar - Hammunasakra
6. 2. 2009 20:32
Re: Do času
A ve verzi Octavia Tour W12 ;-)
Avatar - positivemind
5. 2. 2009 19:26
Re: Do času
Jenže to nebude nějaký takovýhle nešlechtěný hřebec, bude to mít 4 turba (na každé 3 válce jedno). A výkon? Kolem 1000 koňských sil, oktávka si na semaforu dá i Veyrona. A služební budou V10TDi? >:D
5. 2. 2009 17:20
Re: Něco tu nehraje
No ale ti špinaví ručníkáři ji ještě vlastní, nebo ne?
5. 2. 2009 15:51
Něco tu nehraje
Nějak mi tu chybí kecy "vo arabský" automobilce.

Jinak tohle je fakt klenot. Moc pěkné a naprosto vyvážené. Snad žádné GT neoplývá tolik sportovní elegancí bez kompromisu, jako tento Aston.