Aston Martin Vanquish Zagato zákazníky zaujal, míří do výroby
Aston Martin se letos opět spojil s karosárnou Zagato, když na květnové přehlídce Concorso d‘Eleganza Villa d’Este představila vanquish upravený italskými stylisty. Aston Martin Vanquish Zagato potenciální zákazníky natolik zaujal, že se jej automobilka rozhodla vyrábět.
Vanquish ale zůstane exkluzivním zbožím, protože vznikne jen 99 jeho kopií. Jestli ale o vůz máte zájem, máme pro vás špatnou zprávu, všechny kousky jsou už údajně rozebrané. První zákazníci se auta dočkají v prvním čtvrtletí příštího roku.
Výrobce tvrdí, že sériová varianta bude svým designem velice blízká dříve prezentovanému konceptu. Tvary jeho karbonové karoserie navrhl šéfdesignér Aston Martinu Marek Reichman v úzké spolupráci s vedoucím Zagata Andreem Zagato.
Ti se rozhodli na karoserii použít hlavně velké panely, aby eliminovali počet spár. Kulatá koncová světla mají evokovat stará díla Zagata, jejich lopatkové řešení je ale zase odkazem na aktuální okruhový speciál Aston Martin Vulcan. Chybět samozřejmě nemůže „bublinová“ střecha, charakteristický prvek vozů od Zagata.
O pohon novinky se stará dobře známý 5,94litrový (dle výrobce šestilitrový) dvanáctiválec, který je v tomto případě naladěný na 600 koní (441 kW), o 24 koní více než u výchozího vanquishe. I díky této síle vůz zrychlí z 0-96 km/h za pouhé 3,5 sekundy.
Aston Martin Vanquish Zagato je už pátým modelem, který vznikl díky britsko-italské spolupráci. Po slavném závodním speciálu DB4 GT Zagato z šedesátých let následovaly V8 Vantage Zagato (představený v roce 1986), DB7 Vantage Zagato (2002) a V12 Vantage Zagato (2011).
Hlavní síly se ale v Gaydonu nyní upínají k nové generaci svých modelů, jejíž předzvěstí je v Ženevě prezentované kupé DB11. Aston Martin už zahájil výrobu jeho agregátu, kterým je nově vyvinutý dvanáctiválec twin-turbo o objemu 5,2 litru. Jeho produkce nicméně neprobíhá v Británií, nýbrž v německém Kolínu nad Rýnem, v tamější motorárně Aston Martin Engine Plant (AMEP).
AMEP byl otevřen v roce 2004, přičemž doposud se zaměřoval na produkci 5,9litrového dvanáctiválce a 4,7litrového osmiválce. Jejich výroba bude v Kolíně zatím probíhat i nadále, stávající motory má ale do budoucna nahradit nová technika vyvinutá s divizí AMG.