Aston Martin Vanquish Zagato: Britsko-italská spolupráce pokračuje
Spolupráce ostrovní automobilky a milánských návrhářů začala už v roce 1960 legendárním DB4 GTZ. Druhý Vanquish toho jména alias projekt AM310 byl odhalen na Concorso d‘Eleganza Villa d’Este v italském Cernobbiu přesně před čtyřmi lety. Letos na stejném místě ukáže britský výrobce supersportů z Gaydonu červené auto, které převlékli u milánského Zagata. Rodilo se ovšem v Anglii podle návrhů, za britskou stranu byl zodpovědný Marek Reichman, za italskou přímo generální ředitel Andrea Zagato. Jedná se zatím o koncept a uvidíme, zda vznikne dalších pár kusů pro bohatou klientelu, zájemci se jistě najdou.
Co je jiného? Typická maska Aston Martinu sice zachovává svůj tvar, ale je mnohem větší než u originálního kupé, má odlišnou mřížku a integrované kulaté diody. Změnily se větrací štěrbiny v kapotě, chromovaný pás za předními blatníky tolik nezasahuje do dveří. Zcela překonstruovaná střecha nepostrádá pro Zagato typickou dvojitou bublinu, přední sloupky jsou černé. Zvýrazněny byly hrany zadních blatníků. Karoserie je kompletně z uhlíkových vláken. Koncové reflektory mají podobný tvar jako u okruhového supersportu Vulcan a překrývá je výsuvné vestavěné křídlo. Difuzor vyčnívá z obrysu karoserie a v něm jsou integrovány čtyři koncovky výfuků, dvě na každé straně. Zrcátka se inspirovala u limitovaného supersportu One-77.
Kokpit pokrývají uhlíková vlákna a kůže, na sedadlech v kombinaci černé a červené nesmí chybět stylizované písmeno Z. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec DOHC s objemem 5,94 l byl také posílen, místo 424 kW (576 k) dává nyní 442 kW, tedy celých 600 koní.
Letošní ročník slavné soutěže elegance u jezera Como se koná o víkendu 21. a 22. května 2016. Na přítomnost moderních vozů, mnohdy postavených právě jen pro ni, už jsme si zvykli. Posledním produktem spolupráce Zagata a Aston Martinu byl překarosovaný V12 Vantage, který debutoval před pěti lety a vzniklo jich 101.