Aston Martin Vulcan: Nejextrémnější sporťák značky má přes 800 koní
Aston Martin byl vždycky spíše výrobce rychlých gétéček pro gentlemany, než producent supersportů, ale dnešní doba si žádá univerzálnost a tak automobilka z Gaydonu vystrkuje růžky a občas strčí nos i do kategorií pro něj zcela nových. Vždyť kdo by si nevzpomněl na celokarbonový One:77, nejostřější a nejextrémnější Aston všech dob. Počítali jste s tím, že šlo o ojedinělý výkřik a Britové si zase pojedou ve svém tradičním byznysu?
Omyl, teď přichází ještě větší zvíře, pojmenované mnohoslibně Vulcan, ovšem i přesto se One-77 nemusí o své výsadní postavení bát. jak je to možné? jednoduše - Vulcan se vůbec neobjeví na běžných silnicích, nemá totiž homologaci a je určen výhradně pro použití na závodních okruzích, podobně jako "XX" modely od Ferrari.
Stejně jako One:77 má i Vulcan karbonový monokok a jeho design, ačkoli je vizuálně svébytný, nese charakteristické znaky Aston Martinu. Jeho okruhové zaměření jednoznačně prozrazuje splitter předního nárazníku a obří křídlo na zádi, stejně jako aerodynamické prahy s výfuky, vyvedenými před zadními koly, aby nic nebránilo gigantickému difuzoru vysát z prostoru pod autem i ty poslední zbytky vzduchu.
Vůz disponuje vyhlášeným firemním V12, v tomto případě však "jen" sedmilitrovým, jenž by však měl mít výkon "přes 812 koní (597 kW)", tedy výrazně více, než One-77, což v kombinaci s absencí tlumících hmot a dalších zbytečností zajistí Vulcanu bezpochyby dechberoucí dynamiku. Výkon bude korigovat pouze mechanický samosvor a karbon-keramické brzdy Brembo s 380mm kotouči vpředu a 360mm vzadu. Motor bude zkombinován se šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Poměr výkonu a váhy bude tak velký, že Vulcan překoná i vozy kategorie GTE pro vytrvalostní závody, půjde tedy o jeden z nejrychlejších závodních cesťáků světa. Aston patrně nepůjde cestou Ferrari, které svým zákazníkům XX vozy prodává, ale dovolí jim s nimi jezdit jen na vlastních akcích, majitelé si budou moci svůj Vulcan prohánět, kde se jim zlíbí, nicméně bude nejprve záhodno absolvovat tréninkový kemp pod vedením Darrena Turnera, němž se majitelé seznámí s V12 Vantage S, One-77 a závodním Vantage GT4, aby přechod na Vulcan zdárně zvládli.
Aston Martin vyrobí pouze 24 těchto aut s stavitelnými tlumiči, stabilizátory, ABS a kontrolou trakce, takže je zřejmé, že pořízení Vulcanu bude extrémně drahá záležitost, o ceně se ale mezi gentlemany nemluví - buď na to jako "opravdový fanda sportovních aut" máte, nebo ne.