Audi A4 po 100.000 kilometrech: Zradila převodovka
Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 4/2012 výsledky dlouhodobého testu Audi A4 Avant. Redaktoři německého Auto Bildu si pro svých 100 tisíc km vybrali dieselový motor 2,0 TDI o výkonu 105 kW, spojený s bezestupňovou převodovkou Multitronic.
Nekonvenční převodové ústrojí (dodávané do modelů A4, A5, A6 a A7 s pohonem předních kol jako alternativa ke klasickému manuálu) nejprve sklízelo od redaktorů, kteří se na autě střídali, chválu. Nakonec to ale byla právě převodovka, co u A4 zlobilo nejvíce.
První náznaky potíží přišly po devíti měsících provozu – v červnu 2010. Neúspěšné pátrání, proč převodovka vydává nezdravý zvuk, vyústilo v listopadu téhož roku k výměně řetězu. Ani to ale nepomohlo a kauza Multitronic nakonec skončila preventivní výměnou převodovky, přestože příčinou problémů byl podle techniků Audi jen špatný spoj hnacího hřídele.
Právě to stálo Audi A4 výborné umístění. Finální demontáž totiž ukázala, že je auto v naprostém pořádku. Nebýt uvolněného spoje u převodovky a následné výměny celého multitronicu, neztratilo by Audi cenné body a mohlo by pomýšlet na umístění v první desítce.
Takto se A4 Avant 2,0 TDI Multitronic zařadil do mírného nadprůměru: obdržel 13 trestných bodů a známku 2- (ze šesti; čím méně tím lépe). To jej řadí na 29. místo z 83 testovaných, stále však daleko před minulou generací A4 Avant 1,9 TDI (66. místo).
Zároveň to představuje zatím nejlepší umístění značky Audi v dlouhodobých testech Auto Bildu.
Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, dalších závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 04/2012.