Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 po 100.000 kilometrech: Zradila převodovka

Auto Tip Klassik
Diskuze (430)
Preventivně měněný Multitronic zhatil šance Audi A4 2,0 TDI na dobré umístění v dlouhodobém testu AutoBildu.

Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 4/2012 výsledky dlouhodobého testu Audi A4 Avant. Redaktoři německého Auto Bildu si pro svých 100 tisíc km vybrali dieselový motor 2,0 TDI o výkonu 105 kW, spojený s bezestupňovou převodovkou Multitronic.

Nekonvenční převodové ústrojí (dodávané do modelů A4, A5, A6 a A7 s pohonem předních kol jako alternativa ke klasickému manuálu) nejprve sklízelo od redaktorů, kteří se na autě střídali, chválu. Nakonec to ale byla právě převodovka, co u A4 zlobilo nejvíce.

První náznaky potíží přišly po devíti měsících provozu – v červnu 2010. Neúspěšné pátrání, proč převodovka vydává nezdravý zvuk, vyústilo v listopadu téhož roku k výměně řetězu. Ani to ale nepomohlo a kauza Multitronic nakonec skončila preventivní výměnou převodovky, přestože příčinou problémů byl podle techniků Audi jen špatný spoj hnacího hřídele.

Právě to stálo Audi A4 výborné umístění. Finální demontáž totiž ukázala, že je auto v naprostém pořádku. Nebýt uvolněného spoje u převodovky a následné výměny celého multitronicu, neztratilo by Audi cenné body a mohlo by pomýšlet na umístění v první desítce.

Takto se A4 Avant 2,0 TDI Multitronic zařadil do mírného nadprůměru: obdržel 13 trestných bodů a známku 2- (ze šesti; čím méně tím lépe). To jej řadí na 29. místo z 83 testovaných, stále však daleko před minulou generací A4 Avant 1,9 TDI (66. místo).

Zároveň to představuje zatím nejlepší umístění značky Audi v dlouhodobých testech Auto Bildu.

Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, dalších závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 04/2012.

JAKE.AUTO.CZ Audi A4 – všechny testy a další články

audi autotip bazar audi autotip bazar

Auto Tip Klassik
Diskuze (430)
17. 4. 2012 15:54
Re: STO TISÍC ZOBÁKŮ
"Musíš na věc nahlížet komplexně. Kvalita auta, to není jen to, že se ti jednou za sto tisíc vysype popelník k nohám. Technická funkčnost je pouze výsekem kvality, výsekem spolehlivosti. Samozřejmě, že zjistit po sto tisících jednu závadu nnic (vůbec nic) neznamená, ovšem hodně znamenají ta sedadla či rez na kapotě."

Snažím se pochopit proč jsi to napsal takto. Přiznám se, nejde mi to. Řekněmě typické: Záruka 2-3 roky auto, cca 10 let karoserie.
Po pěti letech se mi posere převodovka a zrezne kufr. Kufr vyreklamuju v rámci záruky na karoserii. Převodovku musím koupit novou a vysolím za ní kolik? 50 tsíc? 100 tisíc? Nemám představu kolik stojí multi od Audi.

Proč teda porucha převodovky nic neznamená a rez na kastli je taková hrůza? Já osobně bych nerad v autě ani jedno, ale když už, tak raději poruchu nebo kaz, který umím vyreklamovat ne?
17. 4. 2012 10:45
Vlastní zkušenost uživatele...
Příští týden budu vracet po 3 letech A4 2.0 TDI Sport-line 125 kW. K dnešnímu dni mám najeto 149.xxx km a kromě oleje a filtrů byly vyměněny 1x přední kotouče a desky a 1x senzor klimatizace v ceně cca 1.500 Kč. Toť vše. Není moc co bych tomu autu mohl vyčítat a pokud už něco tak snad pouze relativně stísněný interiér (hlavně v podélném směru) ale rozhodně ne kvalitu zpracování a spolehlivost. Přesto už se těším na Volvo XC60 a jen doufám, že spolehlivostí bude alespoň na podobné úrovni jako A4.
17. 4. 2012 10:24
Koncernový auta josu vždy v absolutním pořádku,
jenže bez převodovky nebo motoru je těžké jezdit. Ještě že se dají apsoň lízat ty plasty ;-)
17. 4. 2012 10:18
Re: Multitronic spoľahlivosťou nevyniká ...
Převodovka eCVT v Priusu funguje na úplně jiném principu.
17. 4. 2012 10:02
Re: jaj
Příteli ze Slovenska, že Vy u Vás nevyrábíte žádné koncernové auta? >:D Tak klídek , serou se úplně všechny a pokud poukazujete na Německou kvalitu tak to němce ani nevidělo. Montéři Turci, Poláci a jiná verbeš . Co vlastně chcete? Doba kdy auto vydrželo do první opravy 250.000km je dávno pryč. Nic jiného tady v Evropě již nevyrábíme a jak by to vypadalo kdyby každému auto vydrželo 20 let ha? Pokud chcete jezdit, nekupujte prostě novinky made by EU, prošpikované vymyšlenostmi a řitními výměšky z Bruselu. Co mě k tomuto názoru vede? Švagr Audi A4 po dvou letech a 75.000km přední náprava v prd..., soused Škoda Superb - turbo po 100.000km. Manželka komplet výměna kabeláže po 12.000km na Škodě Octavii 2,0TDI a nechce se mi pokračovat. :-(