Audi R18 2016: Prototypy s brutálním vzhledem pojedou pro titul
Speciály třídy LMP1 – H dnes vypadají jako kdyby přiletěly ze vzdálené budoucnosti. Už léta jde prakticky o karosované formule s uzavřenými kokpity. Okřídlené placky musejí mít i ploutev, která vede od kabiny dozadu. Audi R18 pro rok 2016 ovšem posouvá design zase o kus dál. Hlavní slovo hrála aerodynamika, proto nový model vypadá skoro jako monstrum z Mad Maxe. Označení se používá od sezóny 2011, ten nadcházející je tedy šestým v pořadí. Pryč je i stříbrná barva. Alespoň prozatím.
Základ techniky zůstává totožný: zatímco konkurence nasazuje benzinové motory, čtyři kruhy propagují TDI, v současnosti jde o čtyřlitrový vidlicový šestiválec. Aféra Dieselgate se v tomto programu nijak neprojevuje. Konkrétní čísla zatím zůstávají tajemstvím, automobilka ale tvrdí, že jde o nejvýkonnější a zároveň nejúspornější závoďák v celé její historii. Hybridní systém se ovšem bude nově spoléhat na lithium-iontové akumulátory místo dřívějšího setrvačníku, právě tam se dosud energie ukládala. Každé kolo bude k dispozici 6 MJ (megajoulů) místo letošních čtyř a prototypy mají stále pohon všech kol.
Audi, stejně jako Porsche, nasadí příští rok jen dvě auta. A to i do Le Mans, kde letos jela tři. Je třeba snižovat náklady i na tak drahý koníček, jakým motoristický sport je. Šestice jezdců zůstává, číslo 7 budou v celém seriálu vodit André Lotterer, Benoit Tréluyer a Marcel Fässler, osmičku pak Oliver Jarvis, Lucas di Grassi a šampion WEC 2013 Loïc Duval. První trojice už slavnou čtyřiadvacetihodinovku shodou okolností třikrát vyhrála. Letos však dominovalo sesterské Porsche, a to i v celém seriálu. Zde se radoval expilot F1 Mark Webber spolu s Timem Bernhardem a Brendonem Hartleym.
Zkušeným borcům stáje z Ingolstadtu (stále spolupracuje s Reinholdem Joestem) chybělo v konečném účtování pouhých pět bodíků... Zuffenhausen byl lepší i mezi značkami, obhájce Toyota nestačil. Ve vedení závodní divize Audi Sport zůstává i přes skandál v DTM stále Wolfgang Ullrich. Prvním podnikem příštího ročníku WEC (World Endurance Championship) je klání v Silverstone 17. dubna, na specifikace si musíme počkat do prvního oficiálního testování.