Audi RS 4 také jako Avant a Cabriolet

Audi RS 4 také jako Avant a Cabriolet

 
 

Rok od premiéry sedanu Audi RS4 se dočkáme dalších dvou variant karosérie, do kterých v Ingolstadtu zabudují vidlicový atmosférický osmiválec.

Rok od premiéry sedanu Audi RS4 se dočkáme dalších dvou variant karosérie, do kterých v Ingolstadtu zabudují vidlicový atmosférický osmiválec.

První Audi RS4 bylo vyráběno pouze jako kombi, protože to byla varianta, kterou Audi vyhodnotilo jako nejvhodnější. Během roku a půl výroby tohoto modelu bylo prodáno přes šest tisíc automobilů, což byl velký úspěch a později také motivace pro dalších výkonový růst.

Původní šestiválec 2.7 l se dvěma turbodmychadly se odporoučel a na jeho místo přichází další klasik pod kapotami Audi - motor 4.2 V8. Jeho parametry byly vylepšeny řadou inovací, dostává například přímé vstřikování benzínu FSI, takže nejvyšší výkon činí 309 kW. Proti předchozí strategii přeplňování, pro kterou jsou typická maxima točivého momentu v nízkých otáčkách a plochá momentová křivka, jde nyní Audi ve šlépějích konkurenčního BMW. Tato značka totiž dlouhodobě prosazuje cestu vysokootáčkových motorů plněných atmosféricky. Nejvyšší otáčky motoru Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min.

Mohutný zvuk osmiválce bude nejblíže čtyřem cestujícím v novém Audi RS4 Cabriolet. Elektrohydraulicky ovládaná střecha se otevírá samočinně za 21 sekund a k této proceduře přitom nemusíte zastavovat, stačí jen přibrzdit na 30 km/h.

Loni představený sedan RS4 zrychluje na 100 km/h z klidu za 4,8 sekundy, nyní představené verze potřebují 4,9 s, 200 km/h se na rychloměru ukáže v sedanu nejdříve za 16,6 sekundy po rozjezdu, u kombi za 16,9 s a v případě kabrioletu trvá ďábelský sprint 17,5 s. Omezovač všech tří vozů zastavuje akceleraci na 250 km/h.

Výhodou AUdi proti ostatním silným konkurentům je stálý pohon všech kol se svorným mezinápravovým diferenciálem. Rozdělení hnací síly je za běžných podmínek provedeno v poměru 40:60 (přední/zadní). Náklony karoserie v zatáčkách omezuje systém Dynamic Ride Control (DRC). ESP poslední generace zasahuje později a rázněji než je obvyklé, lze jej však také dvoustupňově vypnout. V prvním kroku je deaktivován pouze protiprokluzový systém ASR, ve druhém i funkce dynamické stabilizace.

Zajímat by vás mohly také naše loňské první jizdní dojmy z vozu Audi RS4.

Spolupracujeme s TipCars.com
Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná

Nová generace nejostřejší Audi střední třídy by se mohla…

Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní

Atmosférický osmiválec u Audi definitivně končí, příští…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…