Audi RS 4 také jako Avant a Cabriolet

Audi RS 4 také jako Avant a Cabriolet

 
 

Rok od premiéry sedanu Audi RS4 se dočkáme dalších dvou variant karosérie, do kterých v Ingolstadtu zabudují vidlicový atmosférický osmiválec.

Rok od premiéry sedanu Audi RS4 se dočkáme dalších dvou variant karosérie, do kterých v Ingolstadtu zabudují vidlicový atmosférický osmiválec.

První Audi RS4 bylo vyráběno pouze jako kombi, protože to byla varianta, kterou Audi vyhodnotilo jako nejvhodnější. Během roku a půl výroby tohoto modelu bylo prodáno přes šest tisíc automobilů, což byl velký úspěch a později také motivace pro dalších výkonový růst.

Původní šestiválec 2.7 l se dvěma turbodmychadly se odporoučel a na jeho místo přichází další klasik pod kapotami Audi - motor 4.2 V8. Jeho parametry byly vylepšeny řadou inovací, dostává například přímé vstřikování benzínu FSI, takže nejvyšší výkon činí 309 kW. Proti předchozí strategii přeplňování, pro kterou jsou typická maxima točivého momentu v nízkých otáčkách a plochá momentová křivka, jde nyní Audi ve šlépějích konkurenčního BMW. Tato značka totiž dlouhodobě prosazuje cestu vysokootáčkových motorů plněných atmosféricky. Nejvyšší otáčky motoru Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min.

Mohutný zvuk osmiválce bude nejblíže čtyřem cestujícím v novém Audi RS4 Cabriolet. Elektrohydraulicky ovládaná střecha se otevírá samočinně za 21 sekund a k této proceduře přitom nemusíte zastavovat, stačí jen přibrzdit na 30 km/h.

Loni představený sedan RS4 zrychluje na 100 km/h z klidu za 4,8 sekundy, nyní představené verze potřebují 4,9 s, 200 km/h se na rychloměru ukáže v sedanu nejdříve za 16,6 sekundy po rozjezdu, u kombi za 16,9 s a v případě kabrioletu trvá ďábelský sprint 17,5 s. Omezovač všech tří vozů zastavuje akceleraci na 250 km/h.

Výhodou AUdi proti ostatním silným konkurentům je stálý pohon všech kol se svorným mezinápravovým diferenciálem. Rozdělení hnací síly je za běžných podmínek provedeno v poměru 40:60 (přední/zadní). Náklony karoserie v zatáčkách omezuje systém Dynamic Ride Control (DRC). ESP poslední generace zasahuje později a rázněji než je obvyklé, lze jej však také dvoustupňově vypnout. V prvním kroku je deaktivován pouze protiprokluzový systém ASR, ve druhém i funkce dynamické stabilizace.

Zajímat by vás mohly také naše loňské první jizdní dojmy z vozu Audi RS4.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Audi RS 4 Avant se vrací ve zcela nové podobě. Pohání ho šestiválec! Audi RS 4 Avant se vrací ve zcela nové podobě. Pohání ho šestiválec!

Audi Sport GmbH ve světové premiéře představuje novou v…

Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná

Nová generace nejostřejší Audi střední třídy by se mohla…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

Hvězda seriálu Policie Modrava se stala poprvé otcem! Soukup přišel o svou pravou ruku

Hvězda seriálu Policie Modrava se stala poprvé…

Jeden z hlavních představitelů seriálu Policie Modrava, herec a dabér Michal Holán (33), se stal poprvé otcem!…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Směšné Česko: Máslová hysterie, lithiová ostuda, prezident na Marsu a Babiš u StB

Směšné Česko: Máslová hysterie, lithiová ostuda,…

Bylo bláhové se domnívat, že se před volbami povede nějaká normální kampaň, ve které zjistíme, co naši zemi čeká…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…