
Audi TT 2014: jen 1200 kg a přes 280 kW
Audi TT zejména té první generace vzbudilo velký rozruch, byť tedy v první řadě designem, protože se ukázalo, že spíše než o vytříbený sporťák jde jen o další koncernový kompakt a s druhou generací se na tom nic nezměnilo. U chystané třetí generace, která se začne prodávat na jaře příštího roku, by ale mělo být všechno jinak.
I nadále bude tétéčko využívat kompaktní platformu Volkswagenu,v tomto případě už novou MQB a čtyřválce TSI a TDI, i tak by ale mělo dojít k velkým změnám.Audi se zaměří na snížení hmotnosti, ta by se mezigeneračně snížit přibližně o 60 kg, TT by mělo také benefitovat z toho, že má MQB platforma posunuta přední kola více vpřed, zatímco motor zůstane na místě, což by mělo blahodárně působit na rozložení hmotnosti.
Audi TT bude i nadále spoléhat zejména na benzinové čtyřválce 1.8 TFSI a 2.0 TFSI s výkony od 134 kW do 164 kW, které doplní i naftový dvoulitr s výkonem přes 125 kW. Nebudou chybět ale ani verze TT-S s přeplňovaným dvoulitrem, vyladěným na 205 kW a vrcholná TT RS, která bude mít opět pětiválec 2,5 l o výkonu kolem 280 kW.
Velký důraz se bude klást opět na kvalitní materiály v kabině, špičkové kůži budou dělat společnost hliníkové dekory a osmipalcová dotyková obrazovka palubního infotainmentového systému. A pokud jde o exteriér, TT třetí generace by se mělo designem inspirovat u "jedničky", bude ale mít výrazně ostřejší tvary, inspirované částečně i koncepty e-tron.