Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

 
 

Jméno zůstává, studie se ale už po půl roce radikálně mění. V Detroitu je k vidění druhý koncept e-tron s plně elektrickým pohonem.

Druhý e-tron má s tím prvním jen velmi málo společného. Snad až nečekaně malé auto měří na délku jen 3,93 m, na šířku 1,78 m a na výšku 1,22 m, mezi nápravami naměříte jen 2,43 m.

O pohon se starají pouze dva u kol umístěné elektromotory, které umožňují akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 s nebo pružné zrychlování z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Asynchronní motory dávají celkem 150 kW výkonu a 2650 Nm na kolech. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h, dojezd na jedno nabití činí 250 km v rámci standardizovaného evropského jízdního cyklu.

Dvojice snadno regulovatelných trakčních motorů umožnila integrovat přenos hnacího momentu v zatáčkách na to kolo, na kterém je to z hlediska stability výhodnější. To pomáhá aktivně ovlivňovat počínající nedotáčivost nebo přetáčivost. U konvenčních vozidel s nápravovým diferenciálem složitě realizovatelná funkce je v případě této konfigurace relativně jednoduchá.

Design zůstává mnohem více při zemi než v případě loňského e-tronu, připomínajícího upravenou verzi Audi R8. Jemné tvarové prolisy, které jsou i na současných Audi zřejmé, se na novém konceptu změnily v ostré hrany na blatnících. Příď i záď charakterizují diodová světla, sestavená do agresivně působících tvarů. Ale nejde jen o efekt. Diodová technika umožňuje u konvenčních zdrojů světla nevídanou flexibilitu v osvětlení vozovky a jejího okolí. Světelný výkon řízený počítačem samočinně upravuje nastavení světelných prvků v závislosti na počasí, rychlosti jízdy nebo přítomnosti protijedoucích vozidel.

Silueta e-tronu připomíná klasická malá kupé, kterých na trhu dnes už moc není. Dvoumístné vozidlo stojí na 19palcových mnohopaprskových kolech z lehkých slitin.

Automobil vážící 1355 kg má karoserie využívající hliníkový prostorový rám. Necelých 400 kg z pohotovostní hmotnosti vozu tvoří akumulátorová sada (45 kWh) s měničem napětí a výkonovou elektronikou umístěná za sedadly před zadní nápravou. To pomohlo vozidlu k rozdělení hmoty v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Rám

ASF je sice z hliníku, ale všechny další díly karoserie (kapoty, střecha, boční panely,...) jsou z plastového kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, který má vyšší pevnost a nižší hmotnost.

Dva elektromotory s vlastním chladicím systémem jsou instalovány na zadní nápravě. S chlazením pohonných jednotek souvisí uzavíratelné klapky za bočními dveřmi, které jsou otevírány v závislosti na aktuálním zatížení/teplotě motorů. Jsou-li uzavřeny, zlepšuje se aerodynamika vozu.

Napájení akumulátorové sady je možné pomocí domácí zásuvky (230 V, 16 A) během 11 hodin, pokud jsou akumulátory zcela vybité. Silnější proud (400 V, 32A) zvládá dobití celé kapacity za 2 hodiny. Součástí elektrických systémů je podle očekávání i rekuperace energie z brzdění - součást palubního managementu hospodaření s elektrickou energií. S tím souvisí i řešení vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla. Jeho nasazení je z hlediska energetických úspor efektivnější než klasické elektrické topení.

Anketa

Dostane se podle vás Audi e-tron do výroby?
  • Ano, ale jen se spalovacími motory.

    8,0

    Hlasovat

     
  • Ano, s motory TSI, TDI i jako elektromobil.

    48,0

    Hlasovat

     
  • Ano, ale jen jako elektromobil.

    14,1

    Hlasovat

     
  • Ne, nedostane.

    29,9

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…