Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

 
 

Jméno zůstává, studie se ale už po půl roce radikálně mění. V Detroitu je k vidění druhý koncept e-tron s plně elektrickým pohonem.

Druhý e-tron má s tím prvním jen velmi málo společného. Snad až nečekaně malé auto měří na délku jen 3,93 m, na šířku 1,78 m a na výšku 1,22 m, mezi nápravami naměříte jen 2,43 m.

O pohon se starají pouze dva u kol umístěné elektromotory, které umožňují akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 s nebo pružné zrychlování z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Asynchronní motory dávají celkem 150 kW výkonu a 2650 Nm na kolech. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h, dojezd na jedno nabití činí 250 km v rámci standardizovaného evropského jízdního cyklu.

Dvojice snadno regulovatelných trakčních motorů umožnila integrovat přenos hnacího momentu v zatáčkách na to kolo, na kterém je to z hlediska stability výhodnější. To pomáhá aktivně ovlivňovat počínající nedotáčivost nebo přetáčivost. U konvenčních vozidel s nápravovým diferenciálem složitě realizovatelná funkce je v případě této konfigurace relativně jednoduchá.

Design zůstává mnohem více při zemi než v případě loňského e-tronu, připomínajícího upravenou verzi Audi R8. Jemné tvarové prolisy, které jsou i na současných Audi zřejmé, se na novém konceptu změnily v ostré hrany na blatnících. Příď i záď charakterizují diodová světla, sestavená do agresivně působících tvarů. Ale nejde jen o efekt. Diodová technika umožňuje u konvenčních zdrojů světla nevídanou flexibilitu v osvětlení vozovky a jejího okolí. Světelný výkon řízený počítačem samočinně upravuje nastavení světelných prvků v závislosti na počasí, rychlosti jízdy nebo přítomnosti protijedoucích vozidel.

Silueta e-tronu připomíná klasická malá kupé, kterých na trhu dnes už moc není. Dvoumístné vozidlo stojí na 19palcových mnohopaprskových kolech z lehkých slitin.

Automobil vážící 1355 kg má karoserie využívající hliníkový prostorový rám. Necelých 400 kg z pohotovostní hmotnosti vozu tvoří akumulátorová sada (45 kWh) s měničem napětí a výkonovou elektronikou umístěná za sedadly před zadní nápravou. To pomohlo vozidlu k rozdělení hmoty v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Rám

ASF je sice z hliníku, ale všechny další díly karoserie (kapoty, střecha, boční panely,...) jsou z plastového kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, který má vyšší pevnost a nižší hmotnost.

Dva elektromotory s vlastním chladicím systémem jsou instalovány na zadní nápravě. S chlazením pohonných jednotek souvisí uzavíratelné klapky za bočními dveřmi, které jsou otevírány v závislosti na aktuálním zatížení/teplotě motorů. Jsou-li uzavřeny, zlepšuje se aerodynamika vozu.

Napájení akumulátorové sady je možné pomocí domácí zásuvky (230 V, 16 A) během 11 hodin, pokud jsou akumulátory zcela vybité. Silnější proud (400 V, 32A) zvládá dobití celé kapacity za 2 hodiny. Součástí elektrických systémů je podle očekávání i rekuperace energie z brzdění - součást palubního managementu hospodaření s elektrickou energií. S tím souvisí i řešení vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla. Jeho nasazení je z hlediska energetických úspor efektivnější než klasické elektrické topení.

Anketa

Dostane se podle vás Audi e-tron do výroby?
  • Ano, ale jen se spalovacími motory.

    8,3

    Hlasovat

     
  • Ano, s motory TSI, TDI i jako elektromobil.

    47,8

    Hlasovat

     
  • Ano, ale jen jako elektromobil.

    14,1

    Hlasovat

     
  • Ne, nedostane.

    29,8

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

ČEZ chce expandovat v teplárenství ČEZ chce expandovat v teplárenství

Změny na teplárenském trhu přinese hlavně potřeba zvýšení…

Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje, řekl ředitel měnové sekce ČNB Holub Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje, řekl ředitel měnové sekce ČNB Holub

Podíl nových hypoték, kde úvěry představují maximálně 80…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

VIDEO: Litvínov přejel Kladno 5:2 a slaví záchranu! Jihlava sestupuje

VIDEO: Litvínov přejel Kladno 5:2 a slaví záchranu!…

SOUHRN 12. KOLA | Před rokem Jihlava stáhla Karlovy Vary z extraligy do první ligy a dnes si oba týmy role…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…