Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

Ondřej Láník
Diskuze (45)
Jméno zůstává, studie se ale už po půl roce radikálně mění. V Detroitu je k vidění druhý koncept e-tron s plně elektrickým pohonem.

Druhý e-tron má s tím prvním jen velmi málo společného. Snad až nečekaně malé auto měří na délku jen 3,93 m, na šířku 1,78 m a na výšku 1,22 m, mezi nápravami naměříte jen 2,43 m.

O pohon se starají pouze dva u kol umístěné elektromotory, které umožňují akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 s nebo pružné zrychlování z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Asynchronní motory dávají celkem 150 kW výkonu a 2650 Nm na kolech. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h, dojezd na jedno nabití činí 250 km v rámci standardizovaného evropského jízdního cyklu.

Dvojice snadno regulovatelných trakčních motorů umožnila integrovat přenos hnacího momentu v zatáčkách na to kolo, na kterém je to z hlediska stability výhodnější. To pomáhá aktivně ovlivňovat počínající nedotáčivost nebo přetáčivost. U konvenčních vozidel s nápravovým diferenciálem složitě realizovatelná funkce je v případě této konfigurace relativně jednoduchá.

Design zůstává mnohem více při zemi než v případě loňského e-tronu, připomínajícího upravenou verzi Audi R8. Jemné tvarové prolisy, které jsou i na současných Audi zřejmé, se na novém konceptu změnily v ostré hrany na blatnících. Příď i záď charakterizují diodová světla, sestavená do agresivně působících tvarů. Ale nejde jen o efekt. Diodová technika umožňuje u konvenčních zdrojů světla nevídanou flexibilitu v osvětlení vozovky a jejího okolí. Světelný výkon řízený počítačem samočinně upravuje nastavení světelných prvků v závislosti na počasí, rychlosti jízdy nebo přítomnosti protijedoucích vozidel.

Silueta e-tronu připomíná klasická malá kupé, kterých na trhu dnes už moc není. Dvoumístné vozidlo stojí na 19palcových mnohopaprskových kolech z lehkých slitin.

Automobil vážící 1355 kg má karoserie využívající hliníkový prostorový rám. Necelých 400 kg z pohotovostní hmotnosti vozu tvoří akumulátorová sada (45 kWh) s měničem napětí a výkonovou elektronikou umístěná za sedadly před zadní nápravou. To pomohlo vozidlu k rozdělení hmoty v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Rám

ASF je sice z hliníku, ale všechny další díly karoserie (kapoty, střecha, boční panely,...) jsou z plastového kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, který má vyšší pevnost a nižší hmotnost.

Dva elektromotory s vlastním chladicím systémem jsou instalovány na zadní nápravě. S chlazením pohonných jednotek souvisí uzavíratelné klapky za bočními dveřmi, které jsou otevírány v závislosti na aktuálním zatížení/teplotě motorů. Jsou-li uzavřeny, zlepšuje se aerodynamika vozu.

Napájení akumulátorové sady je možné pomocí domácí zásuvky (230 V, 16 A) během 11 hodin, pokud jsou akumulátory zcela vybité. Silnější proud (400 V, 32A) zvládá dobití celé kapacity za 2 hodiny. Součástí elektrických systémů je podle očekávání i rekuperace energie z brzdění - součást palubního managementu hospodaření s elektrickou energií. S tím souvisí i řešení vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla. Jeho nasazení je z hlediska energetických úspor efektivnější než klasické elektrické topení.

Ondřej Láník
Diskuze (45)
Avatar - Johny.Rico
15. 1. 2010 12:00
Re: Business
Nemá, proto jsem ti taky napsal SZ, tak se podívej.
15. 1. 2010 10:12
Re: Business
Nic tahle diskuze nemá smysl...
Avatar - Johny.Rico
14. 1. 2010 18:56
Re: Business
Oproti arabákům je tady ta menšinová verbeš nic, věř mi. Vím, o čem mluvím. Dá se říct, že mi žijí v blízkosti, takže vím, co to obnáší a jak jednat. Tak se neukvapuj za mě dělat názory (nemáš to náhodou nerad?).
Kápem jsi mě jmenoval ty, nic jsem tady nenaznačil. To fakt nečteš???
A ano, činy dělají člověka. Máš naprostou pravdu. Taky už jsem se proti tomu, co se na nás tlačí z blízkého východu a Afriky přičinil. Pomáhám médiím a obyčejným lidem v boji.
Jsem opravdu zvědav, co mi teď odepíšeš ty frajere.

PS: Komunisty taky nesnáším, v tom se mimořádně shodnem!
14. 1. 2010 17:05
Re: Business
Řeš problémy co jsou, mně momentálně vadí arabové nejméně.Je tu ješte jedná menšina co se všude ukazuje.

A hlavně mi neříkej čemu bych měl porozumět, jelikož to samé mi bylo říkáno za bolševika...Na takové kecy jsem alergický až bych vraždil.Tváříš se jako největší kápo století, ale kdyby se do sousedství nastěhovali arabové tak budeš první co se strachy posere...

A pamatuj názor nedělají slova, ale činy :-! Jestli to vůbec pochopíš...
Avatar - Johny.Rico
13. 1. 2010 22:22
Re: Business
No, Ondro, jedna věc: Pokud se chceš tvářit chytře, piš alespoň bez chyb, jo? (Kdybys chodil do školy, tak bys věděl, o čem mluvím) ;-)
Další věc, hlavu mám plnou vlasů, takže tato poznámka je nějak mimo mísu ;-)
Ano, řeším benzinpumpy, ty ne? Ano, můj sen jsou jedině auta na benzin, protože zatím hybrid nebo full-hybrid s benzinovým zvukem nebyl vymyšlen. Jo a kdyby ses aspoň jednou projel v Q7 V12 TDI, taky by sis říkal, zda to není benzin s obrovským krouťákem ;-)
A ano, plastů mám kolem sebe mnoho. Můžu za to, že se zatím plast vyrábí z ropy a žádná alternativa nebyla vymyšlena? A věci, které potřebuji se vyrábějí z plastu? Zrovna píši na laptopu s plastovými tlačítky, mám u něj plastová sluchátka a plastovou myš, předemnou okna z plastu, vlevo ode mě DVD v plastových obalech...
A poslední věc: Vypadá to, že jsem tady jediný, kdo si uvědomuje nebezpečí spojené s arabským světem. Ovšem za "hranicemi" tohoto webu je počet lidí, kteří jsou vyléčeni z tzv. evropské integrace zavedené cca v 60. letech v milionech. Ovšem, ty si to uvědomíš asi moc pozdě. Já už to vidím.

P.S. Přečti si občas noviny nebo se podívej na různá videa zpravodajských serverů a zvláště pak na ty necenzurovaná.

P.S.2: Stejně tomuto příspěvku asi neporozumíš. Škoda. Měl bys. Měj se Ondro.