Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

 
 

Jméno zůstává, studie se ale už po půl roce radikálně mění. V Detroitu je k vidění druhý koncept e-tron s plně elektrickým pohonem.

Druhý e-tron má s tím prvním jen velmi málo společného. Snad až nečekaně malé auto měří na délku jen 3,93 m, na šířku 1,78 m a na výšku 1,22 m, mezi nápravami naměříte jen 2,43 m.

O pohon se starají pouze dva u kol umístěné elektromotory, které umožňují akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 s nebo pružné zrychlování z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Asynchronní motory dávají celkem 150 kW výkonu a 2650 Nm na kolech. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h, dojezd na jedno nabití činí 250 km v rámci standardizovaného evropského jízdního cyklu.

Dvojice snadno regulovatelných trakčních motorů umožnila integrovat přenos hnacího momentu v zatáčkách na to kolo, na kterém je to z hlediska stability výhodnější. To pomáhá aktivně ovlivňovat počínající nedotáčivost nebo přetáčivost. U konvenčních vozidel s nápravovým diferenciálem složitě realizovatelná funkce je v případě této konfigurace relativně jednoduchá.

Design zůstává mnohem více při zemi než v případě loňského e-tronu, připomínajícího upravenou verzi Audi R8. Jemné tvarové prolisy, které jsou i na současných Audi zřejmé, se na novém konceptu změnily v ostré hrany na blatnících. Příď i záď charakterizují diodová světla, sestavená do agresivně působících tvarů. Ale nejde jen o efekt. Diodová technika umožňuje u konvenčních zdrojů světla nevídanou flexibilitu v osvětlení vozovky a jejího okolí. Světelný výkon řízený počítačem samočinně upravuje nastavení světelných prvků v závislosti na počasí, rychlosti jízdy nebo přítomnosti protijedoucích vozidel.

Silueta e-tronu připomíná klasická malá kupé, kterých na trhu dnes už moc není. Dvoumístné vozidlo stojí na 19palcových mnohopaprskových kolech z lehkých slitin.

Automobil vážící 1355 kg má karoserie využívající hliníkový prostorový rám. Necelých 400 kg z pohotovostní hmotnosti vozu tvoří akumulátorová sada (45 kWh) s měničem napětí a výkonovou elektronikou umístěná za sedadly před zadní nápravou. To pomohlo vozidlu k rozdělení hmoty v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Rám

ASF je sice z hliníku, ale všechny další díly karoserie (kapoty, střecha, boční panely,...) jsou z plastového kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, který má vyšší pevnost a nižší hmotnost.

Dva elektromotory s vlastním chladicím systémem jsou instalovány na zadní nápravě. S chlazením pohonných jednotek souvisí uzavíratelné klapky za bočními dveřmi, které jsou otevírány v závislosti na aktuálním zatížení/teplotě motorů. Jsou-li uzavřeny, zlepšuje se aerodynamika vozu.

Napájení akumulátorové sady je možné pomocí domácí zásuvky (230 V, 16 A) během 11 hodin, pokud jsou akumulátory zcela vybité. Silnější proud (400 V, 32A) zvládá dobití celé kapacity za 2 hodiny. Součástí elektrických systémů je podle očekávání i rekuperace energie z brzdění - součást palubního managementu hospodaření s elektrickou energií. S tím souvisí i řešení vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla. Jeho nasazení je z hlediska energetických úspor efektivnější než klasické elektrické topení.

Rallye Dakar 2018

Anketa

Dostane se podle vás Audi e-tron do výroby?
  • Ano, ale jen se spalovacími motory.

    8,2

    Hlasovat

     
  • Ano, s motory TSI, TDI i jako elektromobil.

    47,9

    Hlasovat

     
  • Ano, ale jen jako elektromobil.

    14,1

    Hlasovat

     
  • Ne, nedostane.

    29,8

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Nástupcem zemřelé šéfky Českého statistického úřadu bude jeho místopředseda Nástupcem zemřelé šéfky Českého statistického úřadu bude jeho místopředseda

Nástupcem zesnulé předsedkyně Českého statistického úřadu…

O vydání Babiše a Faltýnka ke stíhání by měla sněmovna rozhodnout již brzy O vydání Babiše a Faltýnka ke stíhání by měla sněmovna rozhodnout již brzy

O vydání premiéra Andreje Babiše (ANO) a místopředsedy…

Komentář Roberta Maleckého: Nesouvis Komentář Roberta Maleckého: Nesouvis

Dvě zprávy včerejšího dne, které spolu mají jasný…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Šéf České Miss Ditmar popsal, co viděl v kómatu! Táhlo mě k sobě příjemné světlo, probudily mě neprožité příběhy

Šéf České Miss Ditmar popsal, co viděl v kómatu!…

Nahromaděný stres, vražedné pracovní tempo a žádný odpočinek za posledních dvacet let způsobilo, že nový majitel…

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rozjetá Allertová v Melbourne postoupila do 3. kola, Siniaková končí

Rozjetá Allertová v Melbourne postoupila do 3. kola,…

STŘEDEČNÍ VÝSLEDKY AUSTRALIAN OPEN | Česká tenistka Denisa Allertová nadále navazuje na úspěšné tažení z…

 

Reflex.cz

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí lháře a burany

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí…

Výsledek prvního kola prezidentských voleb jen potvrdil trend, jenž byl zjevný po volbách do sněmovny – velká…

Zemanova hlava je nepřekonatelná, Drahoš se raduje předčasně, říká Zdeněk Škromach

Zemanova hlava je nepřekonatelná, Drahoš se raduje…

Podlehne tým Jiřího Drahoše euforii z vítězství? Podle bývalého senátora ČSSD Zdeňka Škromacha přijde k volbám…