7.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ženeva 2018: Aston Martin V8 Vantage poprvé naživo. Parádně vypadající sporťák, ale co ten interiér?

Ženeva 2018: Aston Martin V8 Vantage poprvé naživo. Parádně vypadající sporťák, ale co ten interiér?
 

Podobu nové generace baby astonu známe již od loňského podzimu, až v Ženevě jsme si ji však prohlédli na vlastní oči.

Aston Martin pojal účast na letošním ženevském autosalonu hodně velkolepě, svůj stánek přesunul do míst, kde v minulých letech vystavoval Opel, což umožnilo zvětšit výstavní prostory. Ty byly potřeba, protože Aston do Palexpa přivezl záplavu novinek – DB11 Volante, Valkyrie AMR, Lagondu Vision Concept nebo V8 Vantage. Poslední z nich jsme si v Ženevě pečlivě prohlédli.

I v tak novinkami nabitém prostoru dokázala nová generace baby astonu vyčnívat, protože vypadá jednoduše skvěle. Na rozdíl od větší elegantní DB11 je o hodně agresivnější, čímž dává více najevo svůj sportovní charakter. Aston Martin 4.465 mm dlouhou novinku charakterizuje jako lovce, což k jeho vizáži přesně sedí – s tímhle autem si zkrátka zahrávat nechcete.

Na fotografiích příď s velkým chladicím otvorem a úzkými světlomety (díky diodám) sice možná tolik nevynikne, ve skutečnosti ale řešení navazující na „Bondův služebák“ DB10 vypadá parádně.

Stejně se mně ale V8 Vantage nejvíce líbí zezadu. Sexy prdelka s výraznou odtokovou hranou, podle níž jsou tvarovaná úzká koncová světla (opět diodová) i výrazný difusor se zakomponovanými koncovkami výfuku jednoduše patří mezi to nejlepší, co je v Ženevě letos k vidění. Záď je navíc nejen krásná, ale také funkční, což ne vždy jde skloubit dohromady. Designérskému týmu vedenému Markem Reichmanem se to však bez diskuze povedlo.

K tématu: Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Naopak usazení se ve výhradně dvoumístném interiéru ve mně zanechalo trochu rozpaků. Na poměry sporťáků se dovnitř snadno nastupuje, a to navzdory vysokému prahu. I na první pohled je kabina zajímavá – sportovní tvarování přímo navazuje na provokativní zevnějšek.

Pak si ale začnete všímat, že Mercedes nedodal Aston Martinu jen elektroniku nebo osmiválec. Ze starších Mercedesů jsou páčky pod volantem, z nichž pochází také touchpad multimediálního systému. Do celku tyto detaily moc nesedí a vypadají trochu lacině, stejně jako vybrané plasty a další materiály. A ani to zpracování není nijak zázračné. Třeba jemná kůže na volantu ale stojí za to.

Před řidičem je volant s masivním věncem a velkými řadicími pádly a do tří budíků rozdělený přístrojový štít, který tvoří displeje. V dnešní době je až nezvykem zachování množství tlačítek na středovém panelu, který by někteří možná považovali až za přetlačítkovaný. Pomocí tlačítek se ovládá také převodovka, umístěny jsou vedle startovacího tlačítka.

Zvláštním detailem je pak ovládání elektrických sedaček zboku středového tunelu, tlačítka jsou ale naštěstí uzpůsobena tak, že byste si je při jízdě neměli nohou omylem zmáčknout. Sedadla jsou mimochodem skvělá, se skvělým bočním vedením a nízko ukotvená. Díky tomu si ale všimnete, jak jsou boční okna nízká, začínají skoro až ve výši očí. Uvnitř se tak můžete cítit poněkud stísněně.

Prezentovanou každodenní využitelnost pak poněkud kazí nedostatek odkládacích prostorů. Velké kapsy ve dveřích bychom od sporťáku nečekali, schránka před spolujezdcem by ale uvnitř Vantage být mohla. Alespoň, že je nějaký prostor za sedadly. Zavazadelník pak nabízí objem 350 litrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku

Úbytek obyvatel se netýká pouze venkova. Se stagnací či…

Cena bytů na jaře meziročně vzrostla o deset procent. Tempo však klesá, tvrdí analytici Cena bytů na jaře meziročně vzrostla o deset procent. Tempo však klesá, tvrdí analytici

Průměrná nabídková cena nových bytů v Praze na konci…

Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun

Přednímu českému zpracovateli masa, Kosteleckým uzeninám…

 
 












Blesk.cz

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí! Před smrtí prodal byt i s nábytkem!

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí!…

Umřel chudý jako kostelní myš! Herec a kabaretiér Václav Glazar (†65), který proslul třeba jako falešná jeptiška…

 

iSport.cz

Daridu trápí koleno víc, určitě přijde o kus sezony: Štve mě to!

Daridu trápí koleno víc, určitě přijde o kus sezony:…

Český fotbalový reprezentant Vladimír Darida z Herthy Berlín zmešká kvůli problémům s kolenem začátek nového…

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky, Tettehovi pomohla teč

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky,…

Fotbalisté pražské Sparty na úvod nové ligové sezony vydřeli výhru 2:0 nad nováčkem z Opavy. Slezané drželi na…

 

Reflex.cz

Pořád se raduju ze svobody. Je ale ku*va křehká, říká Jáchym Topol

Pořád se raduju ze svobody. Je ale ku*va křehká,…

Před revolucí skladník a nosič uhlí, po ní úspěšný spisovatel z povolání. To je Jáchym Topol, nositel několika…

Cestovatelka Viktorka Hlaváčková: Znám jen směr, kudy potřebuju jít

Cestovatelka Viktorka Hlaváčková: Znám jen směr,…

Cestuje většinou pěšky, s co nejmenšími náklady a týdny tráví sama v horách. Viktorka Hlaváčková se na první…