Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

David Bureš David Bureš 21. 11. 2017
48
20
Zobrazit náhledy (48)
Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage
Baby Aston se dočkal nové generace. O pohon se stará čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který automobilka z Gaydonu využila již v modelu DB11.

Aston Martin postupně omlazuje svoji modelovou paletu. Po velkém modelu DB11, dostupném jako kupé a kabriolet, přichází nová generace „baby Astonu,“ neboli modelu Vantage. Debutuje ve formě kupé, přičemž jeho ostrá vizáž navazuje na model DB10, speciálně postavený pro potřeby natáčení bondovky Spectre.

Pod kapotou výhradně dvoumístné novinky pracuje očekávaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo původem od Mercedes-AMG. Ve Vantage je naladěn na 375 kW (510 koní), což je stejně jako v případě osmiválcové verze DB11, která využívá stejný agregát. Točivý moment se zastavil na hodnotě 685 N.m, což je dokonce o 10 N.m více než v DB11.

360p720p

Agregát je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Umístěn je co nejníže a co nejblíže středu auta, aby snižoval těžiště auta a zajistil ideální rozložení hmotnosti 50:50 mezi nápravy. Aston si jej ladil sám, i proto má jiné výkonové parametry než ve vozech Mercedes. Suchá hmotnost auta mimochodem činí 1.530 kilogramů.

Aston Martin Vantage – srovnání rozměrů s DB11
ModelVantageDB11 kupé
Délka (mm)44654739
Šířka (mm)19421940
Výška (mm)12731279
Rozvor (mm)27042805
Objem zavazadelníku (l)350270

Osmiválec přitom není jediným prvkem od Mercedes-AMG. Sportovní divize trojcípé hvězdy se podílela i na vývoji elektroniky nebo multimediálního systému. Novinkou je třeba elektronický zadní diferenciál (E-Diff), použitý ve voze Aston Martin vůbec poprvé. Spolupracuje se stabilizačním systémem, a tak dokáže ideálně přenést točivý moment na to kolo, kde je to právě potřeba. Automobilka slibuje jak vyšší stabilitu za vysokých rychlostí, tak větší agilitu v zatáčkách.

Aston Martin Vantage – srovnání s konkurencí
ModelAston Martin VantageMercedes-AMG GT SPorsche 911 Turbo
Motor4.0 V8 twin-turbo4.0 V8 twin-turbo3.8 boxer twin-turbo
Zdvihový objem [cm3]398239823800
Válce/ventily8/48/46/4
Největší výkon [kW/min]375/6000384/6250397/6400
Točivý moment [N.m/min]685/2000-5000650/1750-4750660/1950-5000
Převodovka8A7DS7DS
Max. rychlost [km/h]314310320
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,63,83,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]10,59,69,1

Základem 4.465 mm dlouhého sporťáku je zkrácená platforma z DB11, 70 % použitých komponentů je však nových.Oba vozy se tak neliší jen velikostí, ale i vzhledem nebo interiérem. Šéf značky Andy Palmer ostatně už dříve slíbil, že každý z budoucích modelů bude mít vlastní identitu a nebudou tak podobně jako dosud. Právě kabina je proti většímu bratrovi až nečekaně jiná, což je dnes stále méně časté řešení, a to zvlášť u tak malého výrobce jako Aston Martin. Palubní deska Vantage je stylizovaná výrazně sportovněji, firma však slibuje perfektní materiály i vynikající zpracování.

Nový Aston Martin Vantage se u našich západních sousedů prodává s cenovkou 154.000 eur, což v přepočtu odpovídá zhruba čtyřem milionům korunám. Za tuto částku je vůz standardně vybaven parkovacími senzory vpředu i vzadu, bluetooth nebo navigací ovládanou prostřednictívm osmipalcové obrazovky. První vozy se u zákazníků objeví v druhé čtvrtině roku 2018.

Označení Vantage je mimochodem pro Aston Martin už tradiční. Jako první ho nesla v roce 1951 vrcholná verze modelu DB2, později, v sedmdesátých letech, jej využil třeba model V8 Vantage, s nímž jezdil i James Bond.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
...
| 22. 11. 2017
souhlas, po stránce designu už to není ono...
Avatar - wakantanka
Elektrický samosvor podruhé...
| 21. 11. 2017
Elektronicky riadeny diff je podla mna to co maju Mka. Elektronicky diff mi pripada ako ak prezeniem vyspelejsia kontrola trakcie s pribrzdovanim do zakrut. :-) ale ako vravis do Zena a zivot staci. :-)
ok
| 21. 11. 2017
Exteriér za mě super. Taková kombinace Vulcanu a toho Bond prototypu. Zato interiér je podle mě fail roku. Ani nevím co k tomu říct. Dýchá z toho láce a nevkus.
Elektrický samosvor podruhé...
| 21. 11. 2017
Jo tím je to asi jasné. Jako by to nemohlo být už v článku
Avatar - Pekelná Micinka
Konečně!
| 21. 11. 2017
Konečně nevypadá malý Aston jako vyprané a sražené DB9. Interiér je taky posun vpřed, vyšší modely F-Type mají zaděláno na problém. Silueta je i podobná, zadní světla zase trochu připomínají jednoduchou eleganci současných modelů Porsche. Za mě :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku