Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT3-R: Slavné B dostalo opravdová křídla

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avizovaná silniční verze závodního Bentleye Continental GT3 se představuje. Z klidu na stovku tenhle britský drobek zrychlí pod čtyři sekundy!

Závodní Bentleye Continental GT3 se prohánějí v Blancpain Endurance Series a jsou velmi úspěšné, v Silverstone dokonce jedno z aut vyhrálo. Silniční verzi si koupí ti, kterým připadají sérioví sourozenci příliš těžcí a luxusní. Kupé vychází nikoli z ostrého stroje, nýbrž z civilního GT V8 S. Nové erko ztratilo beztak nepotřebné zadní sedačky. Není tak lehké jako závoďák, ve srovnání s eskem zhublo pouhých 100 kg. Ano, má pořád skoro 2,2 tuny...

Pod kapotou tedy bije čtyřlitrové vidlicové osmiválcové srdce se dvěma turbodmychadly původem z vývoje Audi. Obě dmychadla jsou ale větší a prodleva u nich byla eliminována. Motor dává celých 580 koní, pardon. správně 426 kW/6000 min-1 i díky přeprogramované řídicí jednotce. Masivních 700 N.m je k dispozici už při 1700 otáčkách, přenáší je stále osmistupňový automat od ZF, ale s kratšími převody a novými páčkami. Pohonná jednotka je o 37 kW silnější a poskytuje o 20 N.m více než v případě V8 S.

Režimy Drive a Sport byly tím pádem posunuty směrem k vyšším zážitkům z jízdy, byť prvnímu z stále zůstalo komfortní ladění. Z klidu na stovku auto sprintuje o 0,7 s dříve, během 3,8 s, nic takto výkonného dosud značka s okřídleným B ve znaku nevyrobila. Maximální rychlost však klesla z 309 na 273 km/h díky vzpomínanému kratšímu zpřevodování. Systém pohonu všech kol byl upraven a pro lepší ovládání vozu v zatáčkách jej posílila nejen modifikovaná elektronická stabilizace a vyladěný podvozek, ale hlavně nezávislá změna točivého momentu (Torque Vectoring) v případě zadních kol. Bentley správné rozdělení síly na tuto nápravu použil vůbec poprvé.

Sám výfuk váží o sedm kilo méně než v sérii, protože je z titanu. Také jedenadvacetipalcová leskle černá kovaná kola s pneumatikami od Pirelli disponují muší vahou. Brzdy z materiálu CSiC (Carbon Silicon Carbide) prý nevadnou, přední kotouče mají obří průměr 420 mm a osmipístkové zeleně lakované třmeny, zadní jsou menší s 356 mm. Jsou schopny absorbovat až 10 megajoulů energie, což mimochodem spotřebuje jeden rodinný dům za šest hodin.

Karoserie výhradně v bílé barvě dostala nové přední lízátko, vzadu zase trůní pevné křídlo, obě z uhlíkových vláken. Díry v kapotě umožňují osmiválci lépe dýchat, rozhodně nejsou falešné. Na bočních prolisech najdeme zelené pásy, maska a rámečky světlometů září zase pro změnu černou. V kabině se vyskytuje také nějaký ten karbon (třeba na středové konzole), Alcantara a kůže, pochopitelně ta nejkvalitnější, pořád je to bentley! Ani zde nechybí zelená barva. Sportovní sedačky poskytují dvoučlenné posádce správnou oporu i při dovádění.

V Crewe vzniknou jen tři stovky GT3-R, exkluzivita musí být zaručena. Na ruční stavbě spolupracuje přímo i závodní oddělení Bentley Motorsport. Veřejnosti se poprvé ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu koncem června. Kdo chce, může začít objednávat a těšit se nejen na nový poklad v garáži, ale i třeba na čtyřletou záruku. Počká si, dodávky prvním klientům začnou však ještě letos.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - flyboyeda
20. 6. 2014 16:36
Sportovní Bentley je nesmysl
Bentley je o Luxusu , pohodlí a výkonu pouze pokud to je nezbytně nutné - myšleno na předjíždění

jákákoli snaha z tohoto auta udělat sportovní auto je hloupá

Kdo by chtěl nepohodlné a neluxusní Bentley ?