Bentley Continental V8 S: Více síly pro kupé i kabriolet

 

Bentley přiveze do německého Frankfurtu kupé i kabriolet s vidlicovým osmiválcem v posílené verzi S.

Zážehový osmiválcový čtyřlitr z koncernového vývoje (pochází od Audi) je základním motorem pro Conti. Kupé GT i otevřená verze GTC dostanou již brzy posílenou verzi S, která oslaví premiéru 10. září na frankfurtském IAA. Motor se dvěma turby dává oproti standardní variantě o 16 kW (22 k) a 20 N.m více, to znamená 388 kW (528 k)/6000 min-1 a 680 N.m při velmi nízkých 1700 otáčkách. Agregát má přímé vstřikování, snížené tření pohyblivých částí i rekuperaci energie (brzdy dobíjejí palubní akumulátor). Osmistupňový automat ZF zůstal nezměněn, disponuje i sportovním režimem s logickým písmenem S. Připomeňme, že Continentaly jsou standardně vybaveny pohonem všech kol s diferenciálem Torsen, 40 procent točivého momentu se přenáší dopředu, zbytek dozadu.

Obě karosářská provedení mají o 10 mm snížený podvozek s tužším zadním stabilizátorem a upravený software kontroly stability. Základ šasi zůstal totožný: přední hliníkové dvojité lichoběžníky a zadní víceprvková náprava ze stejného materiálu se samočinným vyrovnáváním světlosti. Překalibrováno bylo i řízení a také systém aktivních tlumičů CDC. Výkonnější modely mají decentně aerodynamicky optimalizované nárazníky, černou mřížku chladiče s malou porcí chromu a lze je poznat také podle unikátních dvacetipalcových kol, které dosud na žádném jiném Continentalu nebyly. Vpředu nechybí decentní lízátko a vzadu difuzor, aerodynamiky je při vysokých rychlostech zkrátka třeba. A to auta měří těsně přes 4,80 m a váží nemalých 2295, respektive 2470 kg.

Kupé zrychluje z klidu na stovku během 4,5 s a jede 309 km/h, kabriolet je ve sprintu o 0,2 s a v maximální rychlosti o pouhý 1 km/h pomalejší. Obě by měla ujet zhruba 800 km na plnou devadesátilitrovou nádrž, spotřeba benzinu se od základní verze příliš neliší. V případě uzavřené karoserie činí ta kombinovaná 10,6 l/100 km, otevřené povedení spálí na stejnou vzdálenost o 0,3 l více. Při maximálním využití dynamických parametrů jsou to pochopitelně hodnoty z říše snů, Motor je však vybaven vypínáním poloviny válců. Brzdové třmeny kotoučů o průměru 405, respektive 335 mm jsou vždy lakované rudě.

K dispozici bude 17 různých laků karoserie, Na palubě najdeme luxusní kůži ve dvoubarevných odstínech, prvky v klavírním laku i chromovaný volič převodovky. Obrazovka informačního systému kombinujícího navigaci, audio a ovládání telefonu je osmipalcová, dají se zde nastavovat i různé funkce vozu včetně vzduchového odpružení a harddisk má kapacitu 30 GB, Ze seznamu příplatkové výbavy vyberme alespoň sportovní výfuk, jedenadvacetipalcová sedmipaprsková kola Black Edition, hliníkové pedály a perforovanou kůži v interiéru. Nezapomeňme ani na větší brzdy z uhlíkových kompozitů.

Ceny dosud nejsou známy, dodávky prvním zákazníkům začnou na začátku roku 2014.

JAKE.AUTO.CZ: Bentley Continental (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

U tepláren vyrostou velké elektrické baterie U tepláren vyrostou velké elektrické baterie

Spojením baterií s konvenčními generátory elektřiny si…

Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat

Městská firma Operátor ICT chystá celopražské úložiště…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 






 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila návrat do Prahy

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila…

Exprezident Václav Klaus platí za vášnivého lyžaře. Za zimními radovánkami se proto nyní vydal do rakouských…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor Vémola vyzval Végha

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor…

Čeští i slovenští fanoušci MMA si tento střet přejí vidět už dlouho. A možná se brzy dočkají. Karlos Vémola…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí, Babiš druhé jmenování premiérem jisté nemá

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí,…

Druhá vláda s ANO už bez premiéra Andreje Babiše? Podle místopředsedy KDU-ČSL Jana Bartoška je to aktuálně už…