Blanku zatím nelze zkolaudovat, celá léta poběží ve zkušebním provozu
Po množství odkladů a soudních sporů, kdy jeden házel vinu na druhého, má v září konečně dojít k otevření tunelového komplexu Blanka. Zločinecké spiknutí, jak celý projekt nazvala současná primátorka Prahy Adriana Krnáčová, konečně dospělo do fáze, kdy už nebude nutné pouze sypat peníze, ale začne plnit svůj hlavní účel – dostat automobily z pražských ulic takříkajíc pod zem. Jak je ale v případě Blanky zvykem, nebude to jenom tak.
Podle informací serveru iDnes.cz se Praha chystá spustit zkušební provoz tunelu, během kterého budou probíhat nejrůznější měření a testy. V plánu je například zajistit správnou funkčnost všech technologií a evidovat, kolik se v tunelu generuje nebezpečných emisí. Jak to ale nyní vypadá, budou mít příslušné firmy na testování celé roky, protože dříve než v řádu deseti let Blanka nepřejde do ostrého provozu.
Zpravodajský server uvádí, že podmínkou pro úspěšnou kolaudaci je dokončení severozápadního obchvatu města, který prý ale nebude hotov dříve než za deset let. Podle pražského magistrátu z toho pro řidiče nic nevyplývá a jde pouze o administrativní záležitost. Zároveň se ale nevědomky poskytují další „náboje“ šikovným hlavičkám, které mají zájem na odložení otevření tunelu a „vyrýžování“ dalších financí za jeho udržování. Ale překvapuje to vůbec ještě někoho?
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo datum otevření tunelu odchýlit od plánované druhé poloviny září. V dalších měsících a možná i letech bude město hledat způsob, jak podmínku s dostavěným obchvatem takříkajíc obejít. V platnost vešla za úřadování Pavla Béma (někdy v roce 2004), který prý počítal s velkým rozvojem města a nárůstem počtu obyvatel. Už tehdy ale musel každý vědět, že to v budoucnu způsobí potíže…