BMW 5 po modernizaci: V Česku od 997.500 Kč
BMW pětkové řady se zvenčí změnilo jen nepatrně. Přibyly blinkry do vnějších zpětných zrcátek (kromě M5). Tradiční ledvinky jsou nižší, modifikacím neušel přední nárazník, ani vstupy vzduchu. Verze Gran Turismo postrádá chromovaný pás a má nově vytvarované víko zavazadelníku, čímž se jeho kapacita zvýšila o 60 litrů na rovných 500 l.
Nejvýznamnější novinkou pod kapotou je základní čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel 518d s výkonem 105 kW.Právě ten je ze všech verzí nejlevnější, stojí 997.500 korun. Za kombi je nutné si připlatit dalších 65 tisíc. Silnější 520d (135 kW) v obou karosářských variantách koupíte také s pohonem všech kol xDrive, jenže zde je nutné vydat 120 tisíc korun navíc. Nejlevnější Gran Turismo právě s tímto motorem přijde na 1.237.500 korun. Dále v aktuálním portfoliu najdeme nejvýkonnější naftový čtyřválec 525d se 160 kW. „Běžné“ třílitrové šestiválce spalující tento druh pohonné látky zastupují 530d (190 kW) a 535d (230 kW). Ostré turbodiesely 3,0 l M550d xDrive (280 kW) nezmizely, ale částka nutná na jejich pořízení je pochopitelně mnohem vyšší: přes 2,1 milionu korun.
Zážehové verze začínají těsně pod hranicí 1,048 milionu (520i), výkonná 550i s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem 4,4 l má nyní 330 kW a stojí coby sedan s pohonem zadních kol necelých 1,9 milionu. Například ActiveHybrid 5 je levnější: koupíte jej za 1,635 milionu. Alternativní mezistupně mohou představovat silnější dvoulitr 528i (180 kW) a šestiválcový třílitr 535i (225 kW). Špičková M5 stojí 2.640.000 Kč.
Modernizovaná řada 5 nepřišla o „eko“ vychytávky typu start-stopu, rekuperace při brzdění, či indikátoru zařazení rychlosti pro šestistupňové manuály, kromě se dá řada 5 kombinovat i s automatem, ten má o dva stupně víc. Standardem všech verzí jsou nyní bixenony. Kombi Touring a Gran Turismo nepostrádají v základní výbavě vzduchové odpružení se samočinným udržováním světlé výšky na zadní nápravě. U všech modelů najdeme ABS s brzdovým asistentem, DSC, osm airbagů, tempomat, dešťový senzor, dvouzónovou klimatizaci (hybrid, 550i a M5 mají dokonce čtyřzónovou), bezklíčkové startování tlačítkem a rádio BMW Professional se šesti reproduktory, portem USB, konektorem AUX a bluetooth. Elektrická okna a zrcátka jsou v této třídě samozřejmostí. Nové pětky jezdí většinou na sedmnáctipalcových kolech – s výjimkou 550i a M5.
Adaptivní šasi i sportovnější M zůstávají mezi „extras“, první stojí 94 tisíc korun, druhý 10,8 tisíce. Příplatkové LED mlhovky (5.400 Kč) doplnila adaptivní diodová světla (51.100 Kč). Aerodynamický balíček M Sport (133.500 korun) se dodává ke každé výbavě, novinku v této oblasti představují pakety Modern Line (51,4 tisíce korun) a Luxury Line (102.700 Kč). Navigace Professional je také za příplatek (66,5 tisíce), stejně jako iDrive s dotykovým ovládáním, audio Harman Kardon (28 tisíc korun), obrazovky v opěradlech předních sedadel, či otevírání a zavírání víka zavazadelníku pohybem nohy v případě sedanu (14.400 Kč). Poslední prvek se kombinuje s elektrickým otevíráním. Noční vidění pak přijde na necelých 54 tisíc. Od listopadu 2013 bude k mání i plně automatický parkovací asistent.
BMW 5 (F10) – Základní technické údaje zážehových motorů | |||||
Verze | 520i | 528i | 528i xDrive | 535i | 535i xDrive |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 2979 | 2979 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 135/5000-6250 | 180/5000-6500 | 180/5000-6500 | 225/5800-6000 | 225/5800-6000 |
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1] | 270/1250-4500 | 350/1250-4800 | 350/1250-4800 | 400/1200-5000 | 400/1200-5000 |
Maximální rychlost [km/h] | 235 (233) | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 (7,9) | 6,2 (6,2) | 6,3 | 5,8 (5,7) | 5,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,4 (6,0) | 6,6 (6,1) | 6,4 | 8,0 (7,2) | 7,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1670 (1690) | 1685 (1700) | 1785 | 1750 (1765) | 1840 |
Cena sedan [Kč] | 1.047.500,- | 1.160.000,- | 1.280.000,- | 1.335.000,- | 1.455.000,- |
Cena Touring [Kč] | 1.112.500,- | 1.225.000,- | 1.345.000,- | 1.400.000,- | 1.520.000,- |
Cena Gran Turismo [Kč] | - | - | - | 1.525.000,- | 1.587.500,- |
BMW 5 (F10) – Základní technické údaje zážehových motorů | |||
Verze | 550i | 550i xDrive | ActiveHybrid 5 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 4395 | 2979 |
Počet válců/ventilů | 8/4 | 8/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 330/5500-6000 | 330/5500-6000 | 250/5800-6000 |
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1] | 650/2000-4500 | 650/2000-4500 | 450/1200-5000 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,6 | 4,4 | 5,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,6 | 9,2 | 6,4 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1905 | 1955 | 1925 |
Cena sedan [Kč] | 1.897.500,- | 1.960.000,- | 1.635.000,- |
Cena Touring [Kč] | 1.962.500,- | - | - |
Cena Gran Turismo [Kč] | 2.047.500,- | 2.110.000,- | - |
BMW 5 (F10) – Základní technické údaje vznětových motorů | |||||
Verze | 518d | 520d | 520d xDrive | 525d | 525d xDrive |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 105/4000 | 135/4000 | 135/4000 | 160/4400 | 160/4400 |
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1] | 360/1750-2500 | 380/1750-2750 | 380/1750-2750 | 450/1500-2500 | 450/1500-2500 |
Maximální rychlost [km/h] | 214 (212) | 234 (231) | 228 | 248 (243) | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 (9,6) | 8,1 (7,9) | 8,1 | 7,0 (6,9) | 7,0 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,5) | 4,5 (4,5) | 4,9 | 4,9 (4,7) | 5,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1690 (1700) | 1695 (1705) | 1805 | 1725 (1730) | 1840 |
Cena sedan [Kč] | 997.500,- | 1.062.500,- | 1.182.500,- | 1.190.000,- | 1.310.000,- |
Cena Touring [Kč] | 1.062.500,- | 1.127.500,- | 1.247.500,- | 1.255.000,- | 1.375.000,- |
Cena Gran Turismo [Kč] | - | 1.237.500,- | - | - | - |
BMW 5 (F10) – Základní technické údaje vznětových motorů | |||||
Verze | 530d | 530d xDrive | 535d | 535d xDrive | M550d xDrive |
Převodovka | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 |
Počet válců/ventilů | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 190/4000 | 190/4000 | 230/4400 | 230/4400 | 280/4000-4400 |
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1] | 540 (560)/1500-3000 | 540 (560)/1500-3000 | 630/1500-2500 | 630/1500-2500 | 740/2000-3000 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,8 | 5,7 | 5,3 | 5,1 | 4,7 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,1 (5,1) | 5,4 | 5,3 | 5,6 | 6,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1785 | 1885 | 1810 | 1915 | 1955 |
Cena sedan [Kč] | 1.337.500,- | 1.400.000,- | 1.497.500,- | 1.560.000,- | 2.107.500,- |
Cena Touring [Kč] | 1.402.500,- | 1.465.000,- | 1.562.500,- | 1.625.000,- | 2.172.000,- |
Cena Gran Turismo [Kč] | 1.505.000,- | 1.567.500,- | 1.665.000,- | 1.727.500,- | - |