Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW čelí ve Francii obvinění z průmyslové špionáže

Michal Fokt
Diskuze (17)
Francouzská firma Bolloré Group podala trestní oznámení na automobilku BMW kvůli nelegálnímu získávání informací o automobilech Bolloré Bluecar.

Vzniklo BMW i3 částečně i na základě nelegálně získaných informací? To teď bude předmětem zkoumání francouzského soudu, protože tamní uskupení Bolloré Group žaluje německou automobilku z průmyslové špionáže.

K té mělo prokazatelně dojít minimálně v srpnu letošního roku, kdy byli dva muži opakovaně spatřeni, jak "manipulují" s dobíjecími místy pařížské půjčovny elektromobilů Autolib i s na ně napojenými elektroauty Bolloré Bluecar. Nejprve byli zastiženi 21. srpna v 9. pařížském obvodě a tvrdili, že pracují pro "německou automobilku", kterou sice nespecifikovali, ale přijeli s vozem BMW. O den později byli spatřeni u jiné dobíjecí stanice, ale zaměstnanci Autolib je nestihli zadržet. Klec ovšem sklapla 5. září, když byli v 7. okrsku zatčeni policií.

V reakci na tento incident BMW oznámilo, že jde o zaměstnance strojírenské firmy P3, pověřené uvedením elektrického BMW i3 na trh, kteří "prováděli v celé Evropě rutinní kontrolu s cílem zkontrolovat kompatibilitu veřejných dobíjecích stanic". BMW navíc dodalo, že zkoušky byly objednány v prvních dvou případech, nikoli ovšem den třetí, kdy došlo k zatčení.

Autolib nemá podle svého mluvčího konkrétní představu o tom, jaké informace mohli němečtí špioni získat, nicméně prohlásil, že Bolloré je v mnoha ohledem leaderem trhu, ať už jde o lithium-metal-polymerové akumulátory nebo geolokační systém. Aktivitou BMW by nepřímo mohl být poškozen i Renault, který s Bolloré nedávno podepsal dohodu o využívání jejich dobíjecích stanic pro své elektromobily a zájem má i o zmíněné akumulátory.

Nemůže být pochyb o tom, že je tato kauza spíše politickou hrou, ovlivněnou tradiční rivalitou německých a francouzských průmyslových podniků. V srpnu letošního roku už BMW pochopitelně mělo své i3 vyvinuté a chycení "špioni" určitě mohli v případě skutečného zájmu o techniku Bolloré Bluecar, vyvinutého společně s Pininfarinou, své zkoumání provádět jinde, než na dobíjecích stanicích Autolib, zvlášť když jde o auta, která lze snadno půjčit a zkoumat někde v klidu garáže. Bude tedy určitě zajímavé sledovat, k jakému závěru dojde soud.

Michal Fokt
Diskuze (17)
Avatar - S8
17. 9. 2013 18:35
Re: zabozrouti uz nevedi kudy kam
Vzhledem k tomu, ze se aktualne soudíme uz asi 4 roky s konkurenci, která nas zazalovala, ze nase výrobky jsou nekalou soutezi, neboť nektere casti, například kolecka (mimochodem je obe spolecnosti odebíráme od stejného subdodavatele) jsou napadne podobna jejich a tim padem by mohl zakaznik nabyt mylneho dojmu, ze se jedna o jejich výrobek a na zaklade této podobnosti si koupit omylem nas "plagiat", tak je tohle dost zavazny spor..... Jojo, uz nejen v USA se blbne.....
Avatar - PeterLuk
16. 9. 2013 19:18
Re: Jeden měsíc?
Blitzkrieg >:-[]
Avatar - bigsoul
16. 9. 2013 18:33
Re: To je moc...
Prosim te už přehaníš :-) To je volovina ako celý članok!!!
16. 9. 2013 13:49
Hmm
Po přečtení nadpisu jsem čekal pokus zaměstnanců BMW o ukradení stávkového know-how francouzkých odborářů v automobilovém průmyslu. :-)
16. 9. 2013 13:43
Re: zabozrouti uz nevedi kudy kam
To je moc průhledné. Lepší je patentovat použití všeobecně známého principu v nějaké dosud nepatentované oblasti. Např. použití kola ve stroji na přepravu předmětů (a vzápětí druhý patent téhož, ale pro přepravu osob).
Řada blbečků takhle úspěšně klade "minová pole" patentováním triviálních pitomostí v oblasti softwaru.