BMW X5 3.0d – Žralok jako ikona

BMW X5 3.0d – Žralok jako ikona

 
 

Když nové X5 obujete do jedenadvacetipalcových pneumatik, stane se z dvoutunového SUV nepřítel úzkých myček, garáží a čehokoliv kromě asfaltu. Na něm ale řádí.

Na X5, obohacené mimo jiné o neskutečné pneumatiky 325/30 R21 vzadu a 280/35 R21 vpředu je hezky znát rozdíl mezi předchozí a novou generací vozu. Tam, kde ještě loni viděl i laik na karoserii náznaky bachratosti, je po „faceliftu“ čisto a dvoutunový Bavor vykřikuje do světa spíše hlášky o dynamice než o přetlačování. Interpretovat příď vozu jako radlici na šnečky v jakémkoli pruhu dálnice nepovažujeme za přehnanou metaforu. Komu tento druh designu zvedá ego, adrenalin či pocit optimální naplněnosti garáže, bude jódlovat blahem.

Pochopitelně je třeba zapomenout na jakýkoli terén. Pokus o překonání běžné polní cesty jsme vzdali v polovině po úpěnlivých prosbách superkol o milost. S autem to tedy začalo být nahnuté – jak tahle kombinace může obstát na tankodromu zvaném městské silnice? A svět se zachvěl... obstála. Vyzbrojeni vědomím, že automobilka nepoužívá k označení vozu zkratku SUV, ale SAV (Sport Activity Vehicle), lze vydržet i jízdu po dlážděné cestě bez ztráty zubů. Opravdu, na běžných pražských nerovnostech byly otřesy v mezích normy a natřásání na příčných nerovnostech je obvyklé i u jiných aut.

obrázek [300 x 333] Po nájezdu na rovnou rychlou silnici je ale třeba řidiče a především netušící posádku připravit na adhezní obžerství. I zkušeného jezdce překvapí komfort jízdy a především jistota, se kterou je stříbrný Shrek ochoten kroužit zatáčkami rychlostí na hranici absurdity. Náklony jsou skutečně malé (ostatně v perfektně tvarovaných sedadlech je řidič ani nepocítí) a auto se navzdory všem předpokladům moc nebojí ani rychlých vlásenek. Řízení je i pro laika překvapivě neodtažité a občasný sklon k nedotáčivému smyku lze rozeznat málem dříve, než nastane.

Naftový třílitr je v kombinaci s továrním „tuningem“ volbou nezvyklou, ale pochopitelnou. 173 kW výkonu a především 520 Nm točivého momentu hýbe s vozem s razancí podobnou zážehovým agregátům, devítilitrovou spotřebou a zátahem ve středních otáčkách jim ale ujíždí velmi příjemně. Nově tvarovaný joystick šestistupňové automatické převodovky je intuitivní a pochopitelně zachovává pro mnohé samozřejmější řazení vyšších stupňů směrem k sobě.

obrázek [555 x 349]
 

Překvapivě vyvážený vůz ale samozřejmě není stoprocentní. Od drobností typu obtížně dosažitelného zadního okraje zavazadelníku nebo malému úhlu otevírání zadních dveří se samozřejmě dostaneme k výhradám specifickým pro námi testovanou verzi: nízké pneumatiky mají velkou tendenci odskakovat na nerovnostech, pochopitelně hlavně v zatáčkách – v praxi to vypadá tak, že když se v jinak bezproblémovém a hladkém oblouku objeví i malý výtluk, ESP se může zbláznit, aby nastalé polonápravové tanečky zvládlo umravnit. A last, but not least – systém i-drive již opravdu zvítězil v počtu integrovaných funkcí a požírání jednoúčelových tlačítek, za to výrobci zatleskejme. Vše je to ale na úkor intuitivnosti ovládání a ani týden poctivých pokusů o smír nás s tímto zařízením nesblížil.

Související články:

Plusy

  • design
  • jízda
  • kultivovaný motor
  • prostorný a kvalitně zpracovaný interiér
  • přesné řízení
  • prostorný zavazadelník

Minusy

  • horizontálně dělené víko zavazadelníku
  • malý úhel otevírání zadních dveří
  • ceny příplatkových výbav
  • komfort vzhledem k pneumatikám
  • ovládání systému i-drive
První cena vozu1.542.500,- (3.0si 200 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.572.500,- (3.0d 173 kW)
Základní cena testovaného vozu1.572.500,- (3.0d 173 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.882.578,- (3.0d 173 kW)
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X5 3.0d

Cena v základní výbavě: 1 572 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 882 578 Kč

Základní výbava:Protiblokovací systém brzd (ABS), včetne asistenta brzdění (BA) a kontroly brzd pri zatáčení (CBC), Dynamická kontrola stability (DSC), včetne Dynamické kontroly trakce (DTC), Airbagy pro řidiče a spolujezdce, Přední a zadní hlavové airbagy, Indikátor "Runflat" – pasivní monitoring všech 4 kol se světelným indikátorem, Postranní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, Bezpečnostní pásy s automatickým navíjením, pyrotechnickými pásovými napínači a omezovači napínací síly, zadní s 3-bodovými pásy pro všechna místa, Nemetalický lak, Přední ozdobná maska vstupu vzduchu černá, 18" kola z lehké slitiny "Star spoke 209", 8,5 J x 18 s letními pneumatikami 255/55 R18, Dojezdové pneumatiky "Runflat" včetne indikátoru, bez náhradního kola, Prvky obložení interiéru v provedení Graphitane matt", Elektrická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na centrální konzole, Přední a zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním a senzorem opotřebení brzdových destiček, Posilovač řízení s proměnným převodem řízení, 6ti stupňová samočinná převodovka s elektronickou volicí páčkou a funkcí "Steptronic", Kruhové koncovky výfuku z nerezavějící oceli, viditelné, 1 na každé straně, Filtr pevných částic, "xDrive" – permanentní pohon všech kol s plně variabilním rozložením trakce mezi přední a zadní nápravu, automatická brzda diferenciálu, Dvoustupňová brzdová světla, Mlhová světla, Vnitřní vybavení, Přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, Podlahové rohože, Varovný trojúhelník a lékárnička, Zadní sedadla, vnější manuálně výškově nastavitelné a odnímatelné opěrky hlavy, centrální integrovaná a výškově optimalizovaná opěrka hlavy, sklopitelná centrální loketní opěrka s 2 integrovanými držáky nápojů, Upevňovací systém dětské sedačky ISOFIX, 2x na vnější straně zadních sedadel, Sklopitelná zadní opěradla, dělená v poměru 40:60, Částečně elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, Tříramenný kožený volant o průmeru 391 mm, Výškově a podélně manuálně nastavitelný volant, 2-zónová automatická klimatizace, Termoizolační, zeleně zabarvená skla a vrstvené čelní sklo, Odkládací prostory v centrální konzole, v předních a zadních dverích, odpadkový koš vzadu vpravo, Vyhřívaná, elektricky nastavitelná asférická vnější zpětná zrcátka s kryty v barvě vozu, "Car-/Key-Memory" – paměťová funkce v klíči, Elektrické ovládání předních a zadních oken s možností uzamknutí ovládání, ochranou proti přivření a funkcí pro otevření /zavření všech oken najednou, Odstranitelný kryt zavazadlového prostoru, Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru se samostatně otvíratelnou vrchní částí, Multifunkční volant, Vyhřívané trysky ostřikovačů, Tlačítko Start/Stop pro automatické startování a vypínání motoru , 12V zásuvky v zavazadlovém prostoru, zadní části centrální konzoly a odkládací schránce vpředu, Nárazníkový systém, s vyměnitelnými deformačními zónami vpředu a vzadu, 4 upevňovací oka v zavazadlovém prostoru, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Připojení AUX-In ve středové konzole, Ukazatel venkovní teploty, Palubní počítač, 6.5" barevný kontrolní displej, 8 programovatelných tlačítek systému "iDrive"

Výbava testovaného vozu:Sportovní kožený volant (3.420,-), 20“ kola (36.480,-), alarm, střešní ližiny (7.410,-), síť zavazadlového prostoru (3.990,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti (5.415,-), el. ovládání předních sedadel s pamětí (31.350,-), vak na lyže (6.840,-), ostřikovače světlometů (7.695,-), parkovací senzory (23.085,-), dešťový senzor (3.420,-), bi-xenonové světlomety (21.945,-), navigační systém (70.508,-), příprava pro mobilní telefon (21.945,-), HiFi reproduktory (15.675,-), příprava na CD měnič (1.995,-)

Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
Technické údaje
Motor BMW X5 3.0d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 173 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 7.2 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 620 / 1750
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2180 / 560
Rozměr pneu:255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4854
b) šířka (mm): 1933
c) výška (mm): 1766
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1644
f) rozchod vzadu (mm): 1650
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X5 3.0d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV

BMW na IAA ve Frankfurtu představí další auto s technikou…

BMW X5 má problémy s brzdami BMW X5 má problémy s brzdami

Mnichovská automobilka urychleně svolává přes 30.000 vozů…

 



 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…