reklama


BMW X5 3.0d – Žralok jako ikona

BMW X5 3.0d – Žralok jako ikona

 
 

Když nové X5 obujete do jedenadvacetipalcových pneumatik, stane se z dvoutunového SUV nepřítel úzkých myček, garáží a čehokoliv kromě asfaltu. Na něm ale řádí.

Na X5, obohacené mimo jiné o neskutečné pneumatiky 325/30 R21 vzadu a 280/35 R21 vpředu je hezky znát rozdíl mezi předchozí a novou generací vozu. Tam, kde ještě loni viděl i laik na karoserii náznaky bachratosti, je po „faceliftu“ čisto a dvoutunový Bavor vykřikuje do světa spíše hlášky o dynamice než o přetlačování. Interpretovat příď vozu jako radlici na šnečky v jakémkoli pruhu dálnice nepovažujeme za přehnanou metaforu. Komu tento druh designu zvedá ego, adrenalin či pocit optimální naplněnosti garáže, bude jódlovat blahem.

Pochopitelně je třeba zapomenout na jakýkoli terén. Pokus o překonání běžné polní cesty jsme vzdali v polovině po úpěnlivých prosbách superkol o milost. S autem to tedy začalo být nahnuté – jak tahle kombinace může obstát na tankodromu zvaném městské silnice? A svět se zachvěl... obstála. Vyzbrojeni vědomím, že automobilka nepoužívá k označení vozu zkratku SUV, ale SAV (Sport Activity Vehicle), lze vydržet i jízdu po dlážděné cestě bez ztráty zubů. Opravdu, na běžných pražských nerovnostech byly otřesy v mezích normy a natřásání na příčných nerovnostech je obvyklé i u jiných aut.

obrázek [300 x 333] Po nájezdu na rovnou rychlou silnici je ale třeba řidiče a především netušící posádku připravit na adhezní obžerství. I zkušeného jezdce překvapí komfort jízdy a především jistota, se kterou je stříbrný Shrek ochoten kroužit zatáčkami rychlostí na hranici absurdity. Náklony jsou skutečně malé (ostatně v perfektně tvarovaných sedadlech je řidič ani nepocítí) a auto se navzdory všem předpokladům moc nebojí ani rychlých vlásenek. Řízení je i pro laika překvapivě neodtažité a občasný sklon k nedotáčivému smyku lze rozeznat málem dříve, než nastane.

Naftový třílitr je v kombinaci s továrním „tuningem“ volbou nezvyklou, ale pochopitelnou. 173 kW výkonu a především 520 Nm točivého momentu hýbe s vozem s razancí podobnou zážehovým agregátům, devítilitrovou spotřebou a zátahem ve středních otáčkách jim ale ujíždí velmi příjemně. Nově tvarovaný joystick šestistupňové automatické převodovky je intuitivní a pochopitelně zachovává pro mnohé samozřejmější řazení vyšších stupňů směrem k sobě.

obrázek [555 x 349]
 

Překvapivě vyvážený vůz ale samozřejmě není stoprocentní. Od drobností typu obtížně dosažitelného zadního okraje zavazadelníku nebo malému úhlu otevírání zadních dveří se samozřejmě dostaneme k výhradám specifickým pro námi testovanou verzi: nízké pneumatiky mají velkou tendenci odskakovat na nerovnostech, pochopitelně hlavně v zatáčkách – v praxi to vypadá tak, že když se v jinak bezproblémovém a hladkém oblouku objeví i malý výtluk, ESP se může zbláznit, aby nastalé polonápravové tanečky zvládlo umravnit. A last, but not least – systém i-drive již opravdu zvítězil v počtu integrovaných funkcí a požírání jednoúčelových tlačítek, za to výrobci zatleskejme. Vše je to ale na úkor intuitivnosti ovládání a ani týden poctivých pokusů o smír nás s tímto zařízením nesblížil.

Související články:

Plusy

  • design
  • jízda
  • kultivovaný motor
  • prostorný a kvalitně zpracovaný interiér
  • přesné řízení
  • prostorný zavazadelník

Minusy

  • horizontálně dělené víko zavazadelníku
  • malý úhel otevírání zadních dveří
  • ceny příplatkových výbav
  • komfort vzhledem k pneumatikám
  • ovládání systému i-drive
První cena vozu1.542.500,- (3.0si 200 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.572.500,- (3.0d 173 kW)
Základní cena testovaného vozu1.572.500,- (3.0d 173 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.882.578,- (3.0d 173 kW)
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X5 3.0d

Cena v základní výbavě: 1 572 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 882 578 Kč

Základní výbava:Protiblokovací systém brzd (ABS), včetne asistenta brzdění (BA) a kontroly brzd pri zatáčení (CBC), Dynamická kontrola stability (DSC), včetne Dynamické kontroly trakce (DTC), Airbagy pro řidiče a spolujezdce, Přední a zadní hlavové airbagy, Indikátor "Runflat" – pasivní monitoring všech 4 kol se světelným indikátorem, Postranní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, Bezpečnostní pásy s automatickým navíjením, pyrotechnickými pásovými napínači a omezovači napínací síly, zadní s 3-bodovými pásy pro všechna místa, Nemetalický lak, Přední ozdobná maska vstupu vzduchu černá, 18" kola z lehké slitiny "Star spoke 209", 8,5 J x 18 s letními pneumatikami 255/55 R18, Dojezdové pneumatiky "Runflat" včetne indikátoru, bez náhradního kola, Prvky obložení interiéru v provedení Graphitane matt", Elektrická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na centrální konzole, Přední a zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním a senzorem opotřebení brzdových destiček, Posilovač řízení s proměnným převodem řízení, 6ti stupňová samočinná převodovka s elektronickou volicí páčkou a funkcí "Steptronic", Kruhové koncovky výfuku z nerezavějící oceli, viditelné, 1 na každé straně, Filtr pevných částic, "xDrive" – permanentní pohon všech kol s plně variabilním rozložením trakce mezi přední a zadní nápravu, automatická brzda diferenciálu, Dvoustupňová brzdová světla, Mlhová světla, Vnitřní vybavení, Přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, Podlahové rohože, Varovný trojúhelník a lékárnička, Zadní sedadla, vnější manuálně výškově nastavitelné a odnímatelné opěrky hlavy, centrální integrovaná a výškově optimalizovaná opěrka hlavy, sklopitelná centrální loketní opěrka s 2 integrovanými držáky nápojů, Upevňovací systém dětské sedačky ISOFIX, 2x na vnější straně zadních sedadel, Sklopitelná zadní opěradla, dělená v poměru 40:60, Částečně elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, Tříramenný kožený volant o průmeru 391 mm, Výškově a podélně manuálně nastavitelný volant, 2-zónová automatická klimatizace, Termoizolační, zeleně zabarvená skla a vrstvené čelní sklo, Odkládací prostory v centrální konzole, v předních a zadních dverích, odpadkový koš vzadu vpravo, Vyhřívaná, elektricky nastavitelná asférická vnější zpětná zrcátka s kryty v barvě vozu, "Car-/Key-Memory" – paměťová funkce v klíči, Elektrické ovládání předních a zadních oken s možností uzamknutí ovládání, ochranou proti přivření a funkcí pro otevření /zavření všech oken najednou, Odstranitelný kryt zavazadlového prostoru, Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru se samostatně otvíratelnou vrchní částí, Multifunkční volant, Vyhřívané trysky ostřikovačů, Tlačítko Start/Stop pro automatické startování a vypínání motoru , 12V zásuvky v zavazadlovém prostoru, zadní části centrální konzoly a odkládací schránce vpředu, Nárazníkový systém, s vyměnitelnými deformačními zónami vpředu a vzadu, 4 upevňovací oka v zavazadlovém prostoru, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Připojení AUX-In ve středové konzole, Ukazatel venkovní teploty, Palubní počítač, 6.5" barevný kontrolní displej, 8 programovatelných tlačítek systému "iDrive"

Výbava testovaného vozu:Sportovní kožený volant (3.420,-), 20“ kola (36.480,-), alarm, střešní ližiny (7.410,-), síť zavazadlového prostoru (3.990,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti (5.415,-), el. ovládání předních sedadel s pamětí (31.350,-), vak na lyže (6.840,-), ostřikovače světlometů (7.695,-), parkovací senzory (23.085,-), dešťový senzor (3.420,-), bi-xenonové světlomety (21.945,-), navigační systém (70.508,-), příprava pro mobilní telefon (21.945,-), HiFi reproduktory (15.675,-), příprava na CD měnič (1.995,-)

Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Technické údaje
Motor BMW X5 3.0d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 173 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 7.2 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 620 / 1750
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2180 / 560
Rozměr pneu:255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4854
b) šířka (mm): 1933
c) výška (mm): 1766
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1644
f) rozchod vzadu (mm): 1650
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X5 3.0d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV

BMW na IAA ve Frankfurtu představí další auto s technikou…

BMW X5 má problémy s brzdami BMW X5 má problémy s brzdami

Mnichovská automobilka urychleně svolává přes 30.000 vozů…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce nasbíraly děti

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce…

Za rok 2016 se jenom na území Prahy 4 odevzdaly více než dvě tuny vybitých baterií. Obrovské číslo je velkou…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama