BMW Z4 sDrive28i: Dvoulitrový čtyřválec nastupuje
Zájemce o BMW Z4 má při návštěvě českých showroomů značky možnost výběru ze tří řadových šestiválcových motorizací. Základ představuje sDrive 23i (2,5 l, 150 kW, 250 Nm), po něm následuje sDrive30i (3,0 l, 190 kW, 310 Nm) a na vrcholu je sDrive35i (3,0 l, 225 kW, 400 Nm).
Ještě v letošním roce se dočkáme proměny verze sDrive30i v sDrive28i. V číselném označení se sice jedná o malé změny, ale pod kapotou bude všechno jinak. Řadový šestiválec o objemu 2996 cm3 se odebere na odpočinek a jeho místo zaujme nový zážehový čtyřválec o objemu 1997 cm3 vybavený přeplňováním BMW TwinPower Turbo. Ten má hliníkový blok motoru, přeplňování pomocí dvoukomorového turbodmychadla, vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection se solenoidovými vstřikovači a dále zdokonalený variabilní zdvih ventilů VALVETRONIC.
BMW X1 xDrive28i: První turbo-dojmy
BMW prozatím uvolnilo informace o výkonech přeplňovaného čtyřválce pro severoamerické provedení Z4 sDrive28i, které má být standardně vybaveno osmistupňovou automatickou převodovkou. Maximální výkon této verze je 177 kW (240 k) při 5000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 353 Nm při 1250 min-1. Tisková zpráva vyzdvihuje o 20 % nižší spotřebu paliva ve srovnání se Z4 sDrive30i.
BMW Z4 sDrive28i- porovnání se Z4 sDrive30i | ||
Model | sDrive28i | sDrive30i |
Převodovka | 8A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 2996 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 177/5000 | 190/6600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 353/1250 | 310/2600-3000 |
Max. rychlost [km/h] | - | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 5,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | - | 8,5 |