Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Borgward má nového šéfa designu. Pomůže to něčemu?

David Bureš
Diskuze (0)
Oživený německý výrobce angažoval bývalého šéfdesignéra Mini. Jeho akvizice má potvrzovat, že Borgward to myslí opravdu vážně.

Německá značka Borgward se po mnoha desetiletích vrací na scénu. Loni představený první model SUV BX7 však příliš nenadchl – podivným designem a hlavně mizernou kvalitou. Borgward na kritiku zareagoval a v rámci svého představenstva založil novou pozici pro šéfa designu. Tímto krokem chce automobilka ukázat světu, že design je pro ní nadmíru důležitý.

Do této pozice pak angažovala Anderse Warminga, který se jí oficiálně zhostí počínaje 1. ledna 2017. Dánský designér více než 16 let pracoval u BMW Group, posledních šest let působil jako šéfdesignér Mini. V této funkci se podílel na aktuální generaci vozů této značky. Dnes šestačtyřicetiletý stylista předtím pracoval i u BMW (jak designér exteriéru) nebo u Volkswagenu (v evropském designovém centru).

Právě zkušenosti z Mini by Warmingovi mohli pomoci u Borgwardu. Mini v nejnovější generaci vsadilo na vybranější a hodnotnější materiály než u předchozích generací, což byl právě výsledek Warmingovy práce. A materiály jsou něco, na co by se oživená německá automobilka měla rozhodně zaměřit. Přestože se prezentuje jako značka nabízející „luxusní prémii,“ která chce vyplnit mezeru mezi mainstreamem a luxusními výrobci, zpracování představeného SUV BX7 tomu rozhodně neodpovídalo.

Příchod designéra s vystudovanou Vysokou školou umění v kalifornské Pasadeně je přitom dalším důkazem, že to Borgward myslí s luxusním zaměřením vážně. Warming je totiž další akvizicí Borgwardu, která dříve pracovala u prémiověji laděných značek. Předsedou představenstva se loni stal Ulrich Walker, bývalý prezident Smartu. První novodobý vůz značky, SUV BX7, pak navrhnul Einar Hareide, bývalý šéfdesignér Saabu.

Firma Borgward kdysi bývala třetí největší německou automobilkou, po Volkswagenu a Opelu, v roce 1961 však zkrachovala. Zatímco v minulosti automobilka vyráběla své vozy v Brémách (tamní továrna aktuálně patří Mercedesu), dnes vyrábí v čínském Pekingu. Samotné sídlo však leží ve Stuttgartu. Prozatím chce firma prodávat svá auta na čínském trhu, později by ale ráda expandovala i na další trhy. Dokonce by opět chtěla vyrábět i v domovském Německu.

David Bureš
Diskuze (0)