Bugatti Chiron: Osm barevných schémat je jen základ

 

Bugatti Chiron není k mání pouze v podobě, kterou jsme viděli v Ženevě. Nový konfigurátor odhaluje více možností.

Chiron se na první sérii oficiálních fotografií i na ženevském stánku alsaské automobilky objevil v kombinaci tradičního modrého laku – světlé a tmavé. Zájemci, kteří disponují zbytečnými 2,4 miliony eur (bezmála 65 miliony korun!) na svých kontech, mají ale na výběr. Nově spuštěná internetová stránka odhaluje podobu dalších možných variant. Nejde o tradiční konfigurátor, kde by si klient naspecifikoval auto celé, ale přehled základních odstínů.

Kromě toho ženevského je Chiron k mání i jednobarevný, tmavě modrý nebo černý. Jinými možnostmi jsou červená a černá, bílá a vínová, béžová a tmavě hnědá, bílá a světle modrá, respektive stříbrná a tmavě modrá. Další možnost představuje ponechání holých uhlíkových vláken s typickou strukturou, jen patřičně ošetřených. Také kola včetně brzdových třmenů jsou uzpůsobena jednotlivým schématům.

Možností personalizace tedy v tuto chvíli nabízejí u Bugatti dost, ale určitě se chystají vyhovět i opravdu individuálním přáním. Jen si vzpomeňte, kolik limitovaných edic měl Veyron, ke konci produkce se automobilka chlubila dokonce jednotlivými exempláři. Kůží čalouněné kokpity jsou k mání zatím pouze v černé, hnědé, béžové a světlejší žlutohnědé, alespoň to vyplývá z fotek.

Chiron pojmenovaný podle slavného monackého automobilového závodníka pohání šestnáctiválcem do W objemu 7993 cm3. Ten díky čtyřem dvoustupňovým turbům dává neskutečných 1499 koní (1103 kW). Točivý moment 1600 N.m přenáší sedmistupňová DSG. Hypersport je 4544 mm dlouhý, 2038 mm široký a 1212 mm nízký a váží bez pěti kilogramů dvě tuny. To mu ale nebrání jet až 420 km/h, čímž se stává nejrychlejším autem planety, které je možné koupit a legálně provozovat na silnicích. Z klidu na stovku vystřelí během 2,5 s, zrychlení na dvojnásobek mu trvá 6,5 s, trojnásobku pak dosáhne za 13,6 s. V Molsheimu vznikne jen pět stovek Chironů, alespoň takové jsou zatím plány. Produkce je omezena na 65 kousků za rok.

Podobně jako Veyron, i Chiron má svého předchůdce. Modrý koncept EB 18/3 nesl před sedmnácti lety také jméno Louise Chirona, legendy spojené hlavně s vozy Bugatti. Slavný pilot závodil pětatřicet let, před druhou světovou válkou třikrát zvítězil na Masarykově okruhu v Brně (naposledy s Alfou Romeo). Později vystřídal monoposty a sportovní vozy Mercedes-Benz, Talbot-Lago, Maserati, OSCA a Lancia. S Aurelií GT vyhrál dokonce Rallye Monte Carlo 1954, nebyl zdaleka pouze jezdcem Velkých cen!

Čtyřkolový Chiron ročníku 1999 poháněl ještě experimentální osmnáctiválec do W 6255 cm3/408 kW, který se nakonec do série nedostal. Supersport měl samočinnou převodovku, která přenášela 650 N.m točivého momentu už tehdy na všechna kola. Modrá střela dlouhá 4,42 m s hmotností 1750 kg dokázala jet až 350 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Bugatti, Carscoops, UCP, Wiki

Štítky Bugatti Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Je vám Bugatti Chiron málo? Kupte si k němu jízdní kolo. Za pouhý milion... Je vám Bugatti Chiron málo? Kupte si k němu jízdní kolo. Za pouhý milion...

Jízdní kolo inspirované automobilkou Bugatti váží pouhých…

Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá… Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá…

Na internetu se začínají objevovat první recenze Bugatti…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…