Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron: Takto mohl vypadat nástupce Veyronu

David Bureš
Diskuze (20)
Patrně nejrychlejší sériové auto světa je až příliš podobné svému předchůdci, veyronu. Mohlo ale tomu být jinak.

Bugatti na letošním ženevském autosalonu konečně ukázal nástupce veyronu, model chiron. Tvarově se jedná vlastně jen o evoluci předchůdce, původní plány stylistů ale počítaly s mnohem radikálnějším designem. Automobilka nyní ukázala, jak chiron mohl vypadat.

Přiložený snímek je dílem ruského designéra Alexandera Selipanova, který byl spolu s dalšími stylisty Volkswagen Group osloven, aby navrhli design nástupce veyronu. Selipanův návrh se líbil nejvíce, a tak byl tento bývalý pracovník Lamborghini na jeho základě najat k práci na nástupci veyronu.

Selipanov ze svého návrhu následně vytvořil model, který byl předložen vedení Bugatti. Bočním a zadním partiím dali šéfové automobilky zelenou, příď ale bylo nutné přepracovat. Futuristicky pojaté řešení s tenkým pásem diod a velkými chladicími otvory tak bylo nahrazeno mnohem konzervativnějším řešením s „osmi očima.“ Zvolené provedení se přiblížilo předchozímu veyronu, zatímco to původní více ladilo k zádi chironu. Přes ni vede tenký pás diodových koncových světel, díky kterému záď vozu působí jak z příštího století.

Autor chironu ale při tvorbě jeho tvarů nemohl myslet jen na ladnost tvarů a svoji intuici. U auta schopného jet více než 400 km/h je více než kde jinde důležitá aerodynamika, a proto se při návrhu chironu na ni hodně dbalo. V karoserii navíc bylo nutné mít dostatek otvorů, aby se motor a další důležité komponenty dostatečně chladily.

Chiron je stejně jako veyron možné pořídit v nepřeberném množství barevných kombinací, přesně dle preferencí zákazníka. Jestliže chcete vybrat lak podle krásy, neberte modrou, tradiční barvu Bugatti, ale stříbrnou. Právě ve stříbrné je dle ředitele designu Bugatti Achima Anscheidta chiron nejhezčí. Důvod hledejme v tom, že vůz nesází na ostré hrany, ale spíše na sochařské prvky, které dle Anscheidta nejvíce vyniknou právě ve stříbrné.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - flyboyeda
25. 7. 2016 14:36
Re: Ať žije konzervatismus koncernu VW
Gallardo bylo revoluční ikonické a hlavně nové Lambo, Huracán je spíš tuning Gallarda. proto mi přijde zbytečné si ho pamatovat ;-),

názory idiotů mě nezajímají a čím víc placů směrem dolů mi dáte tím větší radost z toho budu mít
Avatar - AUDIRS6
25. 7. 2016 13:38
Re: Ať žije konzervatismus koncernu VW
no jo... >:D
Avatar - _Karel_
25. 7. 2016 13:20
Re: Ať žije konzervatismus koncernu VW
Tak, to byla odborná, zkušenostmi podložená rada pro neznalého, viď? >:D
Avatar - Egi
25. 7. 2016 13:15
Re: Ať žije konzervatismus koncernu VW
Huracán - jo, fakt blbě zapamatovatelný jméno >:-[] u tebe to bude spíš posedlostí značkou Audi, nic víc
Avatar - flyboyeda
25. 7. 2016 13:09
Re: Ať žije konzervatismus koncernu VW
ano a právě proto je to jediný rozumný kup francozského auta, všechny ostatní francouze nebrat