27.12. 2014 Michal Štěpanovský

Buggyra: Požehnání od biskupa, pusa od Bílé

 

Letošního ročníku Rallye Dakar se účastní také tým Tatra Buggyra Racing. Do závodu vyrazil z Václavského náměstí, navíc za účasti českých hvězd.

Dakarský speciál týmu Tatra Buggyra Racing vyrazil na Dakar 2015 z Václavského náměstí, kde Tatru 815 Buggyra a posádku ve složení Martin Kolomý a bratry Kiliány požehnal světící biskup pražský Karel Herbst. Štěstí Kolomému popřáli herci Sagvan Tofi, Michal Suchánek, Richard Genzer, hokejista Jiří Šlégr, vodní slalomář Vavřinec Hradilek, ale také držitelka šestnácti Zlatých slavíků Lucie Bílá.

V lednu 2014 proběhly světovými médii fotografie tatrovky jedoucí po třech kolech, ale jak uvedl manažer týmu Buggyra Jan Kalivoda, letos chce Tatru mít především vpředu výsledkové listiny. „Cílem je samozřejmě být vidět, ale děláme maximum pro to, aby to bylo především kvůli sportovnímu výsledku. Na druhou stranu mediální a marketingová politika je nedílnou součástí úspěchu. Chtěl bych proto poděkovat společnosti Tatra Trucks a.s. za to, že si nás vybrali a spoléhají na nás,“ uvedl Kalivoda.

„Poděkovat chci samozřejmě všem partnerům. Jedeme do jižní Ameriky psát příběh, protože Dakar je velká událost. Proto nás těší spolupráce s ministerstvem pro místní rozvoj a organizací CzechTourism. Jsme pyšní, že logem Czech Republic – Land of stories, budeme hájit barvy České republiky,“ dodal Kalivoda.

Dakarský speciál se od konce letošní soutěže držel přesně daného testovacího programu, při kterém najel tisíce kilometrů. „V podstatě se dá říci, že jsme vše vylepšili. Máme výkonnější motor, rychlejší řazení, auto se lépe ovládá a mimo posunu výkonnosti je také spolehlivější. Kvůli vývoji jsme sice obětovali některé závody, které jeli naši soupeři, ale věříme, že je naše volba správná. To vše ale ukáže samotný Dakar,“ řekl technický ředitel týmu Buggyra Robin Dolejš. Tatra 815 Buggyra má na kapotě startovní číslo 506. Kolomý věří, že mu přinese na letošním Dakaru štěstí. „Válku Kamazům vyhlašujeme každý rok,“ říká s úsměvem Martin Kolomý a pokračuje: „Pokaždé chceme bojovat vpředu, to je jasné, ale mimo spolehlivého a výkonného vozu potřebujeme také profesionální tým a partu dobrých lidí, kterou v Buggyře máme. Potřebné je rovněž štěstí a tímto bych chtěl poděkovat všem, co na nás myslí,“ dodal Kolomý.

Urostlý chlap z Bruntálu současně dodal: „Myslím, že jsme připraveni na sto procent. Máme najeto spousty kilometrů. Věřím, že budeme konkurovat silným týmům, kterým se postavíme. Musíme zvednout hlavu a jít proti nim přímou cestou," řekl Kolomý, jenž bude opět v kamiónu sedět s bratry Davidem a Reném Kiliánovými.

Roudnický závodní tým připravil pro letošní rok zajímavou novinku Buggyra Dakar Forces, kterou opisuje manažer Kalivoda. „Je to v podstatě společenství pro všechny fanoušky a příznivce Dakaru a Buggyry, které probíhá každým dnem nejen na sociálních sítích, ale třeba i poplácáním po zádech, popřáním hodně štěstí, které budeme všichni na Dakaru potřebovat. To samé může udělat každý s vlastní video nahrávkou, kterou nám pošle. Na vybrané vzkazy Martin odpoví a vše zveřejníme na našich sítích,“ komentoval Kalivoda vzkazy známých osobností včetně Lucie Bílé, která Martinovi poslala pusu na dálku.

Kolomý měl původně na Dakaru 2015 intenzivně spolupracovat s Alešem Lopraisem a Jaroslavem Valtrem, avizovaný společný tým ale nakonec nevznikl. Loprais po problémech s homologací své tatry pojede s kamionem MAN, Valtr bude na startu chybět. „Po návratu z letošního Dakaru přišli kluci s tolika nápady a inovacemi, že jsme se rozhodli, že se budeme soustředit na změny a pojedeme jen s jedním autem. Nemělo cenu stavět druhé, to uděláme až pro rok 2016,“ řekl Kalivoda.

Kolomý stejně jako další čeští účastníci rallye v minulosti několikrát uvedl, že případná spolupráce mezi Čechy by všem ulehčila nerovný boj s továrnímu týmy Kamaz nebo MAN. „Byl jsem natěšený, ale nedopadlo to. Pral jsem se s tím v minulosti a budu bojovat dále. Není to pro mě nic nového. Vždy se musíme spolehnout sami na sebe. Jsem spokojený s tím, jak na tom s Buggyrou a Tatrou jsem. Pro mě, jako pro pilota, je to parádní,“ řekl Kolomý.

Z pražské Václavského náměstí odjel Fat Boy, jak se přezdívá Kolomého kamionu, k nalodění do francouzského přístavu Le Havre na zaoceánskou loď Grande Amburgo. Odtud putuje vůz, stejně jako všech účastníků do argentinského přístavu nedaleko Buenos Aires.

„Ve Francii probíhala už základní technická kontrola, kterou jsme úspěšně prošli. Mimo Fat Boye jsme odbavili také doprovodnou Tatru, obytný vůz a jeden offroad speciál. Techniku uvidíme až posledního prosince. Teď musíme nabrat sílu na lednový maraton,“ dodal technický ředitel týmu Buggyra Robin Dolejš.

Spolupracujeme s TipCars.com
Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 

Štítky Dakar 2015

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…