Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cadillac
Cadillac
Cadillac
Cadillac
32 Fotogalerie

Cadillac Escala: Luxusní sedan? Ne, 5,3 metru dlouhý liftback!

Americká značka Cadillac chce být opět známá pro svůj naprostý luxus. Svůj záměr ukazuje na konceptu escala, který je předobrazem nové vlajkové lodi značky.

Cadillac aktuálně pracuje na rozšíření své nabídky. Jednou z novinek má být nová vlajková loď, která se postaví ještě nad dnešní vrchol nabídky, 5,18 metru dlouhý model CT6. Její vzhled na letošní Pebble Beach Concours d’Elegance naznačuje koncept Cadillac Escala, který já zároveň ukázkou nového designérského směru americké značky.

Escala signalizuje záměr Cadillacu navrátit se na vrchol luxusu, tvrdí o novince prezident značky Johan de Nysschen. Z toho důvodu je koncept větší, více elitářský a dražší než nedávno představený luxusní sedan CT6.

S délkou 5.347 mm je proti CT6 delší o výrazných 163 mm. Na šířku vůz měří 1.948 mm a na výšku 1.455 mm. Rozvor je podobně jako celková délka úctyhodný, měří 3.228 mm, což je ještě více než u Mercedes-Benz S s prodlouženým rozvorem (3.165 mm).

Přestože luxusní vozy jsou ve většině případů sedany, escala vsadila na méně tradiční koncepci liftbacku. Automobilka výklopnou záď vysvětluje snahou o praktičnost.

Design escaly zaslouží podrobný pohled, protože vybrané detaily se již brzy objeví i na sériových cadillacích. To platí především pro úzké hlavní světlomety, jejichž vertikální orientaci automobilka průběžně používá už od konce 40. let. Výrazné zúžení světel umožnilo použití organických elektroluminiscenčních diod (OLED). Povšimnout bychom si měli i masky chladiče s trojrozměrným vzorem nebo 22palcových kol.

Kabina je rozdělena do dvou zón, zatímco přední partie je zaměřena na moderní techniku, zadní sedadla mají nabízet maximální možný komfort. „Úkolem designérů bylo vytvořit auto, které zoufale chcete řídit, a zároveň auto, v němž se chcete vozit,“ říká o kabině escaly výkonný ředitel Cadillacu pro design Andrew Smith.

Vpředu tak najdeme zakřivené OLED obrazovky a nový systém ovládání pomocí hlasu i gest. Na čalounění sedadel a dveřních panelů pak byla užita speciální ručně šitá tkanina.

Základem escaly je prodloužená platforma s pohonem zadních kol z modelu CT6. O pohon se stará 4,2litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, což je prototyp připravovaného nového motoru. Součástí výbavy jednotky je mimo jiné systém vypínání poloviny válců.