19.8. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Cadillac Escala: Luxusní sedan? Ne, 5,3 metru dlouhý liftback!

 

Americká značka Cadillac chce být opět známá pro svůj naprostý luxus. Svůj záměr ukazuje na konceptu escala, který je předobrazem nové vlajkové lodi značky.

Cadillac aktuálně pracuje na rozšíření své nabídky. Jednou z novinek má být nová vlajková loď, která se postaví ještě nad dnešní vrchol nabídky, 5,18 metru dlouhý model CT6. Její vzhled na letošní Pebble Beach Concours d’Elegance naznačuje koncept Cadillac Escala, který já zároveň ukázkou nového designérského směru americké značky.

Escala signalizuje záměr Cadillacu navrátit se na vrchol luxusu, tvrdí o novince prezident značky Johan de Nysschen. Z toho důvodu je koncept větší, více elitářský a dražší než nedávno představený luxusní sedan CT6.

S délkou 5.347 mm je proti CT6 delší o výrazných 163 mm. Na šířku vůz měří 1.948 mm a na výšku 1.455 mm. Rozvor je podobně jako celková délka úctyhodný, měří 3.228 mm, což je ještě více než u Mercedes-Benz S s prodlouženým rozvorem (3.165 mm).

Přestože luxusní vozy jsou ve většině případů sedany, escala vsadila na méně tradiční koncepci liftbacku. Automobilka výklopnou záď vysvětluje snahou o praktičnost.

Design escaly zaslouží podrobný pohled, protože vybrané detaily se již brzy objeví i na sériových cadillacích. To platí především pro úzké hlavní světlomety, jejichž vertikální orientaci automobilka průběžně používá už od konce 40. let. Výrazné zúžení světel umožnilo použití organických elektroluminiscenčních diod (OLED). Povšimnout bychom si měli i masky chladiče s trojrozměrným vzorem nebo 22palcových kol.

Kabina je rozdělena do dvou zón, zatímco přední partie je zaměřena na moderní techniku, zadní sedadla mají nabízet maximální možný komfort. „Úkolem designérů bylo vytvořit auto, které zoufale chcete řídit, a zároveň auto, v němž se chcete vozit,“ říká o kabině escaly výkonný ředitel Cadillacu pro design Andrew Smith.

Vpředu tak najdeme zakřivené OLED obrazovky a nový systém ovládání pomocí hlasu i gest. Na čalounění sedadel a dveřních panelů pak byla užita speciální ručně šitá tkanina.

Základem escaly je prodloužená platforma s pohonem zadních kol z modelu CT6. O pohon se stará 4,2litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, což je prototyp připravovaného nového motoru. Součástí výbavy jednotky je mimo jiné systém vypínání poloviny válců.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…