19.8. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Cadillac Escala: Luxusní sedan? Ne, 5,3 metru dlouhý liftback!

 

Americká značka Cadillac chce být opět známá pro svůj naprostý luxus. Svůj záměr ukazuje na konceptu escala, který je předobrazem nové vlajkové lodi značky.

Cadillac aktuálně pracuje na rozšíření své nabídky. Jednou z novinek má být nová vlajková loď, která se postaví ještě nad dnešní vrchol nabídky, 5,18 metru dlouhý model CT6. Její vzhled na letošní Pebble Beach Concours d’Elegance naznačuje koncept Cadillac Escala, který já zároveň ukázkou nového designérského směru americké značky.

Escala signalizuje záměr Cadillacu navrátit se na vrchol luxusu, tvrdí o novince prezident značky Johan de Nysschen. Z toho důvodu je koncept větší, více elitářský a dražší než nedávno představený luxusní sedan CT6.

S délkou 5.347 mm je proti CT6 delší o výrazných 163 mm. Na šířku vůz měří 1.948 mm a na výšku 1.455 mm. Rozvor je podobně jako celková délka úctyhodný, měří 3.228 mm, což je ještě více než u Mercedes-Benz S s prodlouženým rozvorem (3.165 mm).

Přestože luxusní vozy jsou ve většině případů sedany, escala vsadila na méně tradiční koncepci liftbacku. Automobilka výklopnou záď vysvětluje snahou o praktičnost.

Design escaly zaslouží podrobný pohled, protože vybrané detaily se již brzy objeví i na sériových cadillacích. To platí především pro úzké hlavní světlomety, jejichž vertikální orientaci automobilka průběžně používá už od konce 40. let. Výrazné zúžení světel umožnilo použití organických elektroluminiscenčních diod (OLED). Povšimnout bychom si měli i masky chladiče s trojrozměrným vzorem nebo 22palcových kol.

Kabina je rozdělena do dvou zón, zatímco přední partie je zaměřena na moderní techniku, zadní sedadla mají nabízet maximální možný komfort. „Úkolem designérů bylo vytvořit auto, které zoufale chcete řídit, a zároveň auto, v němž se chcete vozit,“ říká o kabině escaly výkonný ředitel Cadillacu pro design Andrew Smith.

Vpředu tak najdeme zakřivené OLED obrazovky a nový systém ovládání pomocí hlasu i gest. Na čalounění sedadel a dveřních panelů pak byla užita speciální ručně šitá tkanina.

Základem escaly je prodloužená platforma s pohonem zadních kol z modelu CT6. O pohon se stará 4,2litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, což je prototyp připravovaného nového motoru. Součástí výbavy jednotky je mimo jiné systém vypínání poloviny válců.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji

Rada Prahy se rozhodla postavit na místě historického…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Zlín vyzve v poháru Jablonec. Oba touží po finále se Slavií

Zlín vyzve v poháru Jablonec. Oba touží po finále se Slavií

Tuhle zkratku do skupiny Evropské ligy ve Zlíně dobře znají z loňska a jdou po ní zase. Inspirovali i Jablonec.…

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

 

Reflex.cz

První “imperialistická” válka: Před 120 lety vyhlásily Spojené státy Španělsku válku, ta vedla k nezávislosti Kuby

První “imperialistická” válka: Před 120 lety…

Patnáctého února 1898 v havanském přístavu explodovala americká bitevní loď Maine a potopila se. Z 354členné…

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně chtějí české výrobky a z Koukalové teď zrovna radostí neskáču

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně…

„Číňané si potrpí na hierarchii. Je nutné prokázat, že máte určité postavení. Taky si polepšíte, pokud jste…