Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlsson v Ženevě 2010

Michal Fokt
Je nade vší pochybnost, že letošní ženevský autosalon byl přelomový pro německého specialistu na úpravy Mercedesů – představil zde totiž svůj první vlastní model.

Carlsson Super-GT C25

Nový Super-GT C25 značku Carlsson pasuje do extratřídy výrobců supervýkonných kupé kategorie GranTurismo.

Technický základ prvního vlastního automobilu samozřejmě tvoří komponenty se značkou Mercedes-Benz. Ty se ale ukrývají pod svébytnou karoserií kupé se splývavou zádí, jejíž linie navrhl Rolf Schepp, šéfdesignér společnosti Carlsson. Mezi auta, která inspirovala tvůrce Super-GT C25, patří i závodní Mercedes-Benz W196 ve verzi se zakrytými koly. Jeho odkaz se projevil na liniích blatníků.

K pohonu kupé slouží dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V12 o objemu 6,0 litru, který disponuje výkonem 554 kW. Maximální točivý moment 1320 Nm dostupný při 3750 min-1 je pro jistotu elektronicky omezen na 1150 Nm. Stovku umí Carlsson za 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 353 km/h.

Kupé je vybaveno elektronicky řízeným podvozkem, dvacetipalcovými koly z lehkých slitin, obutých do pneumatik 265/30 vpředu a 325/25 vzadu. Zpomalení auta mají na starosti závodní brzdy s kotouči 405 mm vpředu a 380 mm vzadu. Díky využití komponentů od Mercedesu jsou samozřejmostí airbagy, ESP a řada systémů zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost.

Carlsson má v plánu vyrobit pouze 25 kupé Super-GT C25 a každý vůz dostane dvou- nebo tříbarevné provedení laku karoserie, přičemž stejné schéma má být použito i v interiéru čalouněném kůží, semišem a dalšími prvotřídními materiály.

K exkluzivitě prvního vlastního automobilu značky Carlsson jistě přispěje i rozhodnutí výrobce prodávat Super-GT C25 podle jednoduchého pravidla – v každém státě světa bude k mání pouze jediný kus. Majitelům pak má zjednodušit život skutečnost, že technika pochází ze Stuttgartu a oni tak mohou se svým kupé i do servisu Mercedes-Benz.

Carlsson CK50

Společnost Carlsson se při úpravách nového kupé třídy E zaměřila na jeho v současnosti nejvýkonnější verzi, kterou je provedení E 500. Pod jeho kapotou pracuje podélně uložený zážehový motor V8 o objemu 5,5 litru, který disponuje výkonem 285 kW a točivým momentem 530 Nm.

Carlsson představuje svou úpravu, která nabízí výkon 320 kW a točivý moment 600 Nm. Na zvýšení výkonu se má mimo jiné podílet sportovní vzduchový filtr a výfukový systém s dvojicí koncovek vyrobený z nerezové oceli, který přidává 11 koní a ostřejší zvukový projev. K sportovnějším jízdním vlastnostem mají přispět nové pružiny a stavitelné tlumiče. Světlá výška kupé může být snížena o 30 mm vpředu i vzadu. Potřebný kontakt s asfaltem mají zajistit 20palcová kola v dvoubarevném provedení s pneumatikami Dunlop o rozměrech 235/30 R20. Vzhled Mercedesu je upraven velmi decentně za použití spoileru, namontovaného na sériový přední nárazník. Ten může být v barvě karoserie nebo v karbonovém provedení. Carlsson nabízí i vlastní masku chladiče a také malý spoiler na víko zavazadlového prostoru. Pro interiér je připraveno nové kožené čalounění a sportovní hliníkové pedály. V nabídce úpravce jsou i značkové koberce.


Michal Fokt