Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlsson ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk Roman Daněk 25. 2. 2008 • 13:37
13
Zobrazit náhledy (13)
CK35 CK 65 RS „Eau Rouge“ CK 65 RS „Eau Rouge“ CD32 CK35 CK 65 RS „Eau Rouge“ CK35 CK 65 RS „Eau Rouge“
Jeden z nejznámějších a nejprestižnějších úpravců automobilky Mercedes-Benz, společnost Carlsson, si na domácí výstavu IAA přivezl vyladěné kupé CL 65 AMG. Druhé housle ale určitě nehrají ani modely CK35 (třída C) a CD32 (SUV ML).

Carlsson Aigner CK 65 RS „ Eau Rouge“

Pohon luxusního čtyřmístného kupé CL 65 AMG zajišťuje výjimečný přeplňovaný dvanáctiválec AMG o objemu 5980 cm3. Jeho parametry jsou vskutku oslnivé – výkon 450 kW (612 koní) v rozmezí 4800 až 5100 ot/min a točivý moment je elektronicky omezen na 1 000 Nm mezi 2000 až 4000 ot/min.

Na designových úpravách karosérie a interiéru CL se mimo jiné podílel i světoznámý německý návrhář Etienne Aigner. Carlsson posunul výkon agregátu až na 515 kW (rovných 700 k) a maximální točivý moment poskočil na 1 100 Nm. S těmito hodnotami akceleruje CK65 Eau Rouge z nuly na stovku za pouhých 3,9 S a nejvyšší rychlost je po odstranění elektronického omezovače 320 km/h. Nově naladěný podvozek má i tužší odpružení a vše je sladěno s 21palcovými koly.

Carlsson CK35

Základem úpravy je nejvyšší benzinová verze, Mercedes-Benz C 350, kde je sériový šestiválec naladěn na 200 kW a 350 Nm. Adresnými zásahy zvýšil Carlsson výkon pohonné jednotky na 217 kW (295 k) a maximální točivý moment poskočil na 385 Nm.

S těmito parametry akceleruje Carlsson CK35 z nuly na stovku za rovných 6 s, což je o 0,4 s lepší čas než u sériového vozu. Nejvyšší rychlost se po odstranění elektronického omezovače vyšplhá na 270 km/h. O pořádnou zvukovou kulisu se stará nový výfukový systém se sportovním tlumičem a čtveřice chromovaných kulatých koncovek. Carlsson nezapomněl ani na naladění podvozku a modifikaci odpružení vozu.

Aerodynamický paket obsahuje lehce přepracovanou masku s většími nasávacími otvory a dvojitými mlhovkami. Na zádi je difuzor a na víku zavazadlového prostoru je decentní přítlačná lišta. Při pohledu na upravenou třídu C zaujmou krásná 19palcová kola Brilliant Edition. Disky s jedenácti paprsky obouvají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx o rozměrech 225/35 ZR19 vpředu a 255/30 ZR19 vzadu. Pro interiér má Carlsson připraveny materiály nejvyšší kvality, které mají z z třídy C udělat malý Mercedes řady S.

Carlsson CD32

Karosářský kit je dostupný pro všechny verze ML a obsahuje: nový přední nárazník, maska má více vtoků pro lepší sání vzduchu do motorového prostoru a tradiční trojcípá hvězda automobilky Mercedes-Benz byla nahrazena logem Carlssonu. Na zádi je modifikovaný zadní nárazník a čtveřice chromovaných koncovek. Pohledu na vůz z profilu dominují velká kola z lehkých slitin a zákazník si může zvolit, zda bude chtít 22palcové disky s pneumatikami o šířce 295 mm nebo 23palcová kola o šířce 315 mm.

Tuning dieselového šestiválce o objemu 3,0 l začíná u nového softwaru řídící jednotky, pokračuje u změn sání a plnícího tlaku turbodmychadla a končí u optimalizace výfukového systému. Výkon SUV vzrostl z 165 kW na 218 kW (296 k) a točivý moment povyskočil o 102 Nm na celkových 612 Nm. V nabídce od Carlssonu nechybí pro tento model naladění podvozku s novým elektronicky řízeným odpružením C-Tronic a snížení světlé výšky vozu až o 40 mm.


Témata